רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך ג’ינגל עסקי יכול למנף את הרווחים שלכם?

אין כמו שיר מדבק כדי להבטיח שלא ישכחו אתכם

מאת: | זמן קריאה: 01:24 דק' | אוקטובר 2018 | מערכת B144 דיגיטל

איך ג’ינגל עסקי יכול למנף את הרווחים שלכם?
האם אתם מפספסים את אחד הכלים העוצמתיים ביותר לשיווק העסק?

אנשים מתקשים לעיתים לזכור את תאריכי הלידה של ילדיהם, אבל מכירים את כל המילים לשיר ששמעו בילדות. עכשיו בואו נבין איך זה יעזור לכם במאמצי השיווק של העסק.

 

מה זה ג’ינגל עסקי?

ג’ינגל הוא צליל עסקי שהלקוחות ישמעו כשהם יתקשרו לבית העסק שלכם. לג’ינגל עסקי יש תרומה ענקית למיתוג קולי של העסק ולהגדלת ההכנסות שלו. כך הג’ינגל משפיע על ההחלטות הצרכניות של הלקוחות שלכם אפילו מבלי שירגישו:

 

המקור הפסיכולוגי

כשאתם מנסים להבין את מיקומה של אות מסוימת ב-ABC לדוגמה, אתם ודאי תזמזמו את שיר האותיות המוכר. זאת מכיוון שקל לנו יותר לזכור דברים כשהם מנוסחים בתוך שיר קליט. כידוע, אחת המטרות החשובות ביותר של פרסום טוב לעסק הוא שהקהל יזכור את המותג לאורך זמן – לכן ג’ינגל הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת.

מחקר על האופן שבו המוסיקה משפיעה על המוח מצא כי 98 אחוזים מבני האדם נדבקים בשירים שהם לא יכולים להפסיק לזמזם. יותר מ-90 אחוזים מאיתנו חווים זאת לפחות אחת לשבוע וכרבע מאיתנו מתמודדים עם התופעה המשונה כמה פעמים ביום. לתופעה גם יש שם: “תולעי אוזניים”. זו הסיבה שכשאדם שמתקשר אליכם יאזין לג’ינגל קליט, המותג הקולי שלכם יתקבע במוחו למשך זמן רב – בין אם ירצה בכך או לא.

 

 

"תולעי האוזניים" מסרבות להרפות

“תולעי האוזניים” מסרבות להרפות (צילום: shutterstock)

 

צריכים ג’ינגל מנצח? התייעצו עם המומחים של B144

 

לגרות את הרגש

צליל עסקי לא רק נועד כדי שהמאזינים יזכרו את המותג שלכם בעזרת מנגינה שנתקעה בראשם. סריקות MRI על מוחם של אנשים שהאזינו למוסיקה הראו כי בעוד שפעולות כמו פתרון תרגילי חשבון מצליחות “להדליק” אזורים מסוימים במוח – המוסיקה מפעילה אזורים רבים בו זמנית בצורה ששום גירוי אחר לא מצליח לעשות. המוסיקה יכולה לעורר רגשות מסוימים, לחדד את החושים, להרגיע ולהשרות ביטחון.

 

הכלי היעיל ביותר שמשפיע על הרגש שלנו

הכלי היעיל ביותר שמשפיע על הרגש שלנו (צילום: shutterstock)

 

 אם למשל אתם מוכרים חבילות נופש לחו”ל, תוכלו לנסח צליל עסקי שמשדר התרגשות ו”פאן”. אם אתם דווקא עוסקים במקצוע שצריך לשדר ביטחון כמו עריכת דין, ביטוח או ייעוץ מס – תוכלו לייצר ג’ינגל שמשרה אמון ואסרטיביות.

קחו לדוגמה את הג’ינגל של חברת “אוונטו” המתמחה באירועי בוטיק. החברה שואפת לשדר כבר בשיחת הטלפון יוקרה והתרגשות. הג’ינגל שלה, שהופק ע”י B144, כולל מוסיקה שמתחברת לתחושות אלו וקריינות שמציגה את כל היתרונות הבולטים של השירות.

 

איך ליצור ג’ינגל מעולה?

חשוב להבין שיש הבדל מהותי בין ג’ינגל לפרסומת או מודעה בעיתון. אם נבקש מכם נניח להיזכר בג’ינגל של מקדונלד’ס, מיד תהיה לכם מנגינה בראש. למה זה קורה? בעוד שפרסומות לעיתים נשפטות בזכות המורכבות והתחכום שבהן, ג’ינגלים נשפטים על פי מידת הפשטות שלהם. ענקית המזון המהיר השכילה להבין את זה ויצרה ביחד עם ג’סטין טימברלייק ג’ינגל שכולל רק ארבע מילים: McDonald’s – I’m Loving It.

לכן, אם אתם רוצים לייצר ג’ינגל שיתרום למטרות העסקיות שלכם – חשוב שיהיה פשוט, מדבק וכזה שיהיה כיף לזמזם כשמתקלחים או שוטפים כלים.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר