רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך גם אתם יכולים לשווק את העסק בחינם, בעזרת מיקרו משפיענים?

בקשה קטנה מחבר בפייסבוק יכולה להפוך אתכם לעסוקים במיוחד החודש

מאת: | זמן קריאה: 02:18 דק' | אוגוסט 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

שיווק העסק שלכם יכול להיות עניין לא זול, ולפעמים צריך לחפש דרכים יצירתיות כדי לשלוח את לחמנו על פני המים ולהודיע לעולם שאנחנו פה ויש לנו מוצר מצוין להציע. ככל שאנחנו רוצים להפוך את השיווק שלנו ממוקד יותר לקהל רלוונטי, ואפקטיבי יותר – סביר להניח שנצטרך להשקיע יותר כסף. אלא אם… נשתמש במיקרו משפיענים!

 

גם השכנה שחברה בקבוצת הוואטסאפ של הגן יכולה להיות משפיענית

 

מהם משפיענים?

משפיענים הם סלבריטאים שברשתות החברתיות עוקב אחריהם קהל מעריצים אוהד – ולכן יש להם כוח השפעה. קל לתת דוגמאות לעניין הזה, אבל לא נלך רחוק. וודאי אתם מכירים פרסומות רבות בטלוויזיה שבמרכזן עומד מפורסם, כמו למשל הפרסומת של בזק, עם עומר אדם ועם גידי גוב כמובן.

פנייה לסלבריטאים אמנם יקרה מאד, אך גם בעלי עסקים קטנים או בינוניים יכולים ליהנות מחשיפה לקהלי עוקבים ברשתות חברתיות באמצעות מיקרו משפיענים – כלומר, ‘משפיענים בקטנה’. אלו אנשים, כמוכם וכמונו, שמטפחים סביבם קהל ספציפי של כמה אלפי עוקבים, בדרך כלל בפייסבוק, אינסטגרם, ו- יוטיובר, ויש להם את היכולת להשפיע ולעזור לעסקים קטנים על ידי המלצה על השירות שהם מעניקים, בעלות מינימלית – או לעתים, אף בחינם.

הם אמנם לא ידועים, אבל יש להם כוח בנישה מסוימת – נניח, בריאות, ספורט, קולינריה, או בטרנדים של “עשה זאת בעצמך” שסוחפים את הרשת, והעוקבים מחשיבים את דעתם כאמינה ומהווים קהל פוטנציאלי שמתעניין בתחום.

 

רוצים לייצר קמפיינים בפייסבוק שכולם ידברו עליהם? קבלו הצעה מנצחת מהמומחים של  B144>>

 

העוקבים מחשיבים את דעתם ומהווים קהל פוטנציאלי שמתעניין בתחום

 

שיווק אפקטיבי במיוחד לעסקים קטנים

מחקרים מראים שדווקא למיקרו משפיענים, בהשוואה לסלבריטאים, יש קהל אקטיבי יותר שעוקב אחריהם ובוטח בהם. בואו נכיר לכם את היתרונות הבולטים:

 

1. פנייה לקהל לקוחות ממוקד 

כשמיקרו משפיען מפרסם את העסק שלכם – הוא חושף אתכם לקהל העוקבים שלו, שמתעניינים בתחום שלכם. אם אתם מאמני כושר, תוכלו לפנות למישהו שמזוהה עם אורח חיים בריא, לדוגמה לבלוגר של מזון טבעוני או בריאותי. אם אתן מאפרות, תוכלו לפנות למישהי שעוסקת בלייף סטייל, באופנה ובביוטי.

 

2. קמפיין בעלות מינימלית

מדובר בקמפיין זול במיוחד, בהשוואה לכל קמפיין אחר ברשת – וזה יתרון ענק. פרסום עולה כסף – וכאן יש לכם אפשרות לחסוך ולפרסם בסכום מינימלי, או אפילו בחינם.

 

3. אמינות גבוהה

בגלל שאנחנו חשופים להמון מסרים פרסומיים מדי יום, אנחנו רגילים לסנן אותם. המידע בפרסומות פחות אמין באופן טבעי. אבל, כשמקבלים המלצה חמה מאדם שמעריכים ונחשב למבין בתחומו – אז נתייחס להמלצה הזו ברצינות, ואולי אפילו נרוץ לרכוש בעצמנו את המוצר המדובר.

 

נסו לשכנע את המשפיען לנסות את המוצר שלכם – אם הוא יאהב, הוא ישתף

 

איך לפרסם בעזרת מיקרו משפיענים?

 

אז, איך עושים את זה בפועל? הנה כמה טיפים לשיווק מעולה בעלות מינימלית:

 

1. איפה הם?

את המיקרו משפיענים לא צריך לחפש יותר מדי. הם נמצאים סביבכם. זו יכולה להיות שכנה שיש לה המון חברות, או מישהי מהיישוב השכן שפעילה בקבוצות וואטסאפ רבות.

אם אתם רוצים לקבל יותר חשיפה – לכו על מיקרו משפיענים בפייסבוק. איך מוצאים אותם?   הסתכלו בחברי הפייסבוק שלכם ומצאו כאלו שיש להם מעל 2,500 חברים או עוקבים (קחו בחשבון את מספר החברים ומספר העוקבים יחד). אפשרות נוספת היא לחפש קבוצות הקשורות לתחום שלכם ולמצוא מי פעיל במיוחד בקבוצה וזוכה לתגובות רבות. פעמים רבות פעולה זו זולה בהרבה מפרסום ישיר בפייסבוק או דרך ערוצים דומים.

 

2. וודאו ששם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם

לאחר שמצאתם מיקרו משפיען המונה מספר רב של עוקבים או חברים, בדקו את הפוסטים שלו ואת עולם הערכים שאליו הוא מחובר. עליכם לוודא שמדובר במישהו שעוסק בתחום שקשור לעסק שלכם, ושהקהל שעוקב אחריו הוא קהל שיכול להתעניין במוצר או בשירות שלכם.

 

3. פנו אליו!

לפני שאתם פונים למיקרו משפיען שבחרתם – חשבו מה אתם רוצים לפרסם. האם אתם מעוניינים רק לעורר מודעות למותג שלכם? (נניח, מיקרו משפיען מצלם צלחת פירות וכותב שאלו הפירות האורגניים שרכש מכם), האם תרצו קמפיין מעורבות כמו תחרות או הגרלה? (המיקרו משפיען ישתף את כולם שהוא השתתף בהגרלה ומקווה לזכות), או אפילו מבצע אטרקטיבי למוצרים שלכם (תמונה של המיקרו משפיען עם המוצר ועדכון בפוסט שהוא נקנה בהנחה שווה ממש שעומדת להסתיים).

עכשיו קופצים למים. פנו למשפיען ובקשו ממנו לפרסם את העסק שלכם. אם מדובר במישהו שמכיר אתכם ויש לו יחסי ידידות איתכם, סביר להניח שהוא יסכים בשמחה – ללא עלות. אם לא, תוכלו להציע לו הנחה בתמורה, קופון או אפילו מוצר במתנה. תוכלו להציג את העניין כלא מחייב – ‘נשלח לך את המוצר שלנו, ואם אהבת – נשמח אם תספר לכולם בפייסבוק’.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר