רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך כניסת אמזון לישראל תשפיע על עסקים קטנים ובינוניים?

כך תוודאו שהעסק שלכם לא ייפגע מהשינוי הדרמטי בענף הקמעונאות

מאת: | זמן קריאה: 02:00 דק' | יולי 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

אמזון מגייסת באחרונה בעלי עסקים ישראלים שימכרו מוצרים במסגרתה ותשיק בקרוב אתר ישראלי. מה זה אומר בדיוק והאם בעלי עסקים באמת יכולים להתחרות בענקית הקמעונאות?

 

התחרות על לב הצרכן הישראלי הופכת קשה יותר

בארצות הברית ובמדינות אחרות, חלק מהאנשים כבר שכחו מה זה אומר ללכת לקניות בסופר. הם מבקשים מ”אלכסה” העוזרת הווירטואלית של אמזון, שתקנה בשבילם קפה, חומרי ניקוי וחטיפים לילדים – שמגיעים עד לפתח הבית תוך זמן קצר. החברה, ששינתה את האופן שבו אנשים רוכשים ברשת, טרם ביצעה דריסת רגל משמעותית – אבל עכשיו הכול הולך להשתנות.

 

האם טירוף הקניות ברשת ישנה את המפה העסקית בישראל?

 

בחודשים האחרונים, אמזון משקיעה מאמצים רבים ביצירת שיתופי פעולה עם מוכרים ישראליים, כדי שימכרו דרך הפלטפורמה שלה. זאת במטרה להגדיל את היצע המוצרים לקהל הישראלי. ב”גלובס” פורסם כי החברה אף יצרה שיתוף פעולה עם בנק הפועלים, שיספק הלוואות וייעוץ לעסקים שישתפו איתה פעולה. גם בנק לאומי החל לשתף פעולה עם חברת העל ומציע הטבות מיוחדות לרוכשים דרכה.

 

מה זה אומר?

כיום, עסקים רבים בענף הקמעונאות בישראל מתקשים להחזיק את הראש מעל המים – נתונים שפורסמו בתחילת השנה מראים שב-2018 נסגרו בישראל לא פחות מ-45 אלף עסקים – חלק נכבד מהם בענף הקמעונאות. כניסה של אמזון לישראל מאיימת עוד יותר על הענף הזה מכיוון שחברת הענק מציעה חווית משתמש לא פחות ממצוינת באתר שלה – הזמנה נוחה, משלוחים מהירים, מחירים אטרקטיביים וביקורות של גולשים שמסייעות לקבל את ההחלטה.

 

רוצים לייצר בולטות לעסק שלכם ברשת? קבלו הצעה מנצחת לשיווק דיגיטלי מהמומחים של B144>>

 

היתרונות הגדולים של אמזון: הזמנה קלה ומשלוחים מהירים

 

אז איך להבטיח שהעסק שלכם לא ייפגע מהמהלך?

ראשית, חשוב שאתם כבעלי עסקים, תהיו מודעים לאיום הזה, לא תתעלמו ממנו ותגבשו אסטרטגיה שתסייע לכם להימנע מהפגיעה האפשרית. הנה כמה עצות שיעזרו לעשות זאת:

 

1. אל תתפשרו על הדיגיטל

עסקים רבים משתמשים באתר שלהם כ”תעודת הזהות” שלהם – אשר מציגה מידע חיוני על העסק בלבד. אם אתם רוצים להישאר במירוץ העסקי גם בשנים הבאות – כדאי להשקיע בהפיכת האתר לחנות וירטואלית שתציג את המוצרים או השירותים שלכם.

חשוב להקפיד על חווית גלישה מושלמת באתר – כלומר, לוודא שהניווט באתר מהיר ופשוט ושהגולשים יכולים להזמין או ליצור איתכם קשר בקלות. מומלץ גם לשתף פעולה עם חברת שליחויות אמינה שתדע לספק במהירות את המוצרים ללקוחות המשלמים.

 

2. תבליטו את היתרון שלכם

היתרון הגדול של אמזון טמון כאמור בעבודה שהיא מציעה מוצרים במחירים אטרקטיביים עם משלוחים מהירים. במקום להיכנס עם חברת העל לתחרות שיהיה לכם קשה לנצח בה בהיבטים האלו – שימו דגש רב יותר על מה שמבדיל את העסק שלכם מאחרים.

אם אתם מוכרים מוצרים איכותיים ויוקרתיים יותר – הבליטו זאת בפרסומים שלכם ותנו דגש לחוויית קנייה יוקרתית ואקסקלוסיבית. אם אתם מתגאים במתן יחס אישי וליווי צמוד ללקוחות שלכם – חשבו איך להדגיש את זה עוד יותר ולהעצים את היתרון הזה.

 

לכל עסק יש יתרון בולט – עכשיו צריך רק לאתר ולהבליט אותו

 

3. טפחו את הלקוחות הקבועים שלכם

הלקוחות הנאמנים ביותר שלכם, שמלווים אתכם שנים, הם הנכס החשוב ביותר של העסק – והשקעה חכמה בהם תסייע לצלוח גם את האיום של כניסת אמזון לישראל.

הציעו ללקוחות לשמור על קשר בניוזלטר באמצעות המייל והציעו להם הטבות בלעדיות, נהלו פעילות אפקטיבית ברשתות החברתיות, ארגנו אירועים בעסק ללקוחות הקבועים ובקשו מהלקוחות שימליצו עליכם לאחרים או שיכתבו לכם ביקורות באתר, ברשתות החברתיות או בכרטיסים שלכם במדריכי עסקים.

 

4. אם לא תנצחו אותם – הצטרפו אליהם

אתם לא חייבים להילחם ראש בראש באמזון כדי לנצח את המלחמה הזאת. לצד העסק הפיזי שלכם, אתר האינטרנט והרשתות החברתיות, תוכלו לפתוח בנוסף גם חנות באמזון ולחשוף את המוצרים שלכם לעוד גולשים רבים שכנראה ייכנסו לאתר הזה בחודשים הקרובים.

כמובן שלא כדאי לזנוח את הפעילות הקיימת שלכם ולהקדיש את כל האנרגיות לפרסום באמזון – אך זה בהחלט יכול להיות אפיק שיווקי נוסף ויעיל שחבל לוותר עליו.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר