רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך לבנות מערכת יחסים עם לקוח חדש?

כך תתנהלו מול לקוח חדש ותבנו מערכת יחסים המבוססת על אמון

מאת: | זמן קריאה: 01:11 דק' | ינואר 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

איך לבנות מערכת יחסים עם לקוח חדש?
להכיר את הלקוח

בין עולם העסקים לעולם הדייטים יש לא מעט נקודות דמיון – גם בדייט ראשון נרצה להרשים, לרגש ולגרום לצד השני לרצות לראות אותנו שוב. כך גם בעלי עסקים משקיעים בלקוחות מזדמנים בשאיפה להפוך אותם לקבועים. בדרך כלל, מאמצים אלו יסתכמו בלקיחת פרטים, צירוף הלקוחות לניוזלטר ושליחת ברכות בחגים בימי ההולדת. בואו ונכיר כמה דרכים קצת יותר יצירתיות לשמר את הלקוחות החדשים

מתחילים כמו בדייט

שיחת ההיכרות היא אחד הדברים החשובים ביותר למערכת היחסים החדשה הזאת. הביעו עניין בלקוח, שאלו אותו מהן הציפיות שלו, מה הוא היה רגיל לקבל עד כה מעסקים דומים – מה הוא אהב יותר ופחות. ככל שתבינו יותר על הלקוח החדש, כך תדעו להתאים בעבורו את השירות בצורה טובה יותר וגם להבטיח שייצא שבע רצון מהעסק ושגם יחזור אליו.

 

אל תגזימו במחמאות לעצמכם

אל תגזימו במחמאות לעצמכם (צילום: shutterstock)

 

מציעים הצעה שאי אפשר לסרב לה

גם ה”פיתיון” חשוב ביותר במאבק על ליבו של הלקוח. חשוב להשקיע גם בפעילויות קידום מכירות ולהציע ללקוח החדש הצעות משתלמות בהתאמה אישית שיגרמו לו לחזור ולקנות אצלכם. ניתן לעשות זאת באמצעות צירוף למועדון לקוחות עם הטבות משתנות או מתן מחיר מותאם אישית למידותיו ולצרכיו הייחודיים.

 

לא מפחדים מפידבק

ביקורות וחוות דעת עוזרות לנו להבין מה לשמר וחשוב מכך – מה חשוב לשפר כדי להבטיח שהלקוחות יחזרו. לכן, חשוב לשמור על קשר עם הלקוחות גם לאחר ביצוע העסקה, לבקש משוב אמיתי ובונה על חוויית הקנייה ועל המוצר או השירות.

למשל, ניתן לבקש מהלקוח עוד במעמד הרכישה אישור ליצור איתו קשר ב-90 הימים הבאים ולשאול את דעתו על התהליך. במהלך הזה גם תראו ללקוחות שאכפת לכם משביעות רצונם וגם תדעו אילו שינויים יעזרו להגדיל עוד יותר את ההכנסות.

 

היו אמיתיים עם עצמכם ועם הלקוח

היו אמיתיים עם עצמכם ועם הלקוח (צילום shutterstock)

 

מה שלא מדיד לא קיים

מדידה כמותית של תוצאות מאמצי שימור הלקוחות חיונית למציאת דרכים לשיפור מתמיד של האסטרטגיה העסקית שלכם. חשוב לבחון את תדירות הביקורים והקניות של הלקוחות שלכם, להבין כמה הלקוחות מוציאים בכל קנייה, לנתח את מידת שביעות הרצון שלהם, לבדוק האם הם מממשים את ההטבות שאתם מציעים ולחשוב כל הזמן על דרכים חדשות לשפר ולרענן את תכנית הפעולה.

חשוב להבין שזוהי משימה שאינה נגמרת והיא מצריכה מכם להישאר עם היד על הדופק וגם להשקיע משאבים במטרה החיונית הזאת.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר