רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך למתג את העסק בלי להוציא אלפי שקלים?

בלי לשבור קופת חיסכון: השיטות למיתוג זול של העסק

מאת: | זמן קריאה: 01:18 דק' | דצמבר 2017 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

איך למתג את העסק בלי להוציא אלפי שקלים?
חכו עם החסכונות

נגלה לכם סוד – אם יש לכם יצירתיות וחשיבה מקורית, מיתוג העסק לא מוכרח להיות תהליך שירוקן את כל החסכונות שעמלתם עליהם במשך שנים. איך עושים את זה? ישנם כמה כללי יסוד שיבטיחו מיתוג אפקטיבי בהשקעה צנועה יחסית. נכון, הם כוללים מעט זמן, מחשבה, יצירתיות ועקביות – אבל היי, רק ככה מגשימים חלומות

 

קודם כל בדקו מה יש בקנקן

הקמת עסק היא עניין מרגש ממש כמו תהליך המיתוג שלו. ההתלהבות במקרים רבים עלולה לגרום לנו לרצות “לקפוץ” ישר לעיצוב הלוגו, לבניית האתר וליצירת העזרים השיווקיים האחרים. אולם, לפני שיוצאים לדרך חשוב לעצור לרגע ו”לבחון את העסק בציציות”. שאלו את עצמכם – מהן המטרות שלכם ושל העסק, מהו סל הערכים שלו ומה מבדל אותו מאחרים. לאחר מכן, נסו להבין מיהו קהל היעד והשתדלו לבדל אותו ככל הניתן – החל מגיל ומגדר ועד לתחומי עניין, תחביבים אפשריים ומצב סוציואקונומי.

 

מיתוג לעסקים

אז מה באמת מבדל אתכם? (צילום: Rawpixel.com, shutterstock)

 

אל תתאמצו יותר מדי

כשאתם מדמיינים לוגו מוצלח, מהו הדבר הראשון שקופץ לכם לראש? סביר להניח שלוגואים פשוטים, שלא מתאמצים להיות מתוחכמים ובולטים יתר על המידה, הם אלה שנזכור. נסו לשמור על פשטות ותחכום מרומז, גם כשתחשבו על הסלוגן של העסק. במקום לנסות להיות יצירתיים ומקוריים בכל מחיר, חישבו מה הדבר החשוב ביותר שיש לכם להגיד על העסק שלכם וזקקו את זה לכדי משפט פשוט שמשרת את המטרה הזאת. ככל שתצליחו להעביר את המסר שלכם בצורה פשוטה יותר, כך יהיה ללקוחות שלכם יותר קל להתחבר אליו (Just do it!).

 

זקוקים לעזרה מקצועית במיתוג העסק? קבלו הצעה משתלמת מהמומחים של B144

 

היו אחידים

מיתוג מוצלח הוא כזה שמשפיע על כל האלמנטים בעסק – מהאתר ודף הפייסבוק, דרך כרטיסי הביקור ועד לעיצוב חלל העבודה. כדי לעשות זאת כמו שצריך חשוב לבחור בצבעים שהולמים את התחושות שנשאף לייצר אצל הלקוחות ואת רוח העסק. חשוב לבחור בסוג גופן שאתם מתחברים אליו וישמש אתכם לא רק באתר – אלא בכל מסמך רשמי, שלט או עזרים גרפיים אחרים.

 

הפיצו את הבשורה

קיבלתם את כל ההחלטות החשובות? מצוין. עכשיו ניתן לפנות לבעל מקצוע שייקח את החלומות היצירתיים שלכם ויהפוך אותם לתוצרים גרפיים מרשימים. רבים מפחדים מההוצאה הכספית הזאת, אך חשוב לזכור שאם אתם כבר מגיעים עם רעיון מגובש ל”ביצועיסט” אמין, העלות לא תהיה גבוהה כפי שנהוג לחשוב.

 

מיתוג לעסק

עדיף לוגו פשוט, לא צבעוני מדי (צילום: Eugenio Marongiu, shutterstock)

 

מה לבקש מהמעצב?

כשמעצבים את התוצרים השיווקיים מומלץ לבקש כרטיסי ביקור, מסמכים רשמיים, לוגו בכמה וריאציות לשימוש בפלטפורמות שונות, חתימות למיילים, שלטים לחלל העבודה וכל אמצעי אחר שיכול לשמש את העסק שלכם בעתיד. הזמנה מרוכזת תסייע אף היא לחסוך בעלויות ולשמור על אחידות.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר