רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך לנהל אתר מכירות מצליח?

טיפים חשובים שיגרמו לכם למכור יותר באינטרנט

מאת: | זמן קריאה: 02:13 דק' | יוני 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

איך לנהל אתר מכירות מצליח?
להגיע לפסגה וגם להישאר בה

מהירות, רספונסיביות, עיצוב פשוט וחכם, שירות לקוחות מעולה וקידום נכון – ככה תצליחו למנף את ההצלחה העסקית שלכם ברשת, ליצור ביקוש ולהגדיל את המכירות:

תהליך רכישה קל ומהיר

יש לכם בערך כ – 10 שניות לתפוס את תשומת ליבם של המבקרים באתר שלכם לפני שהם עוברים הלאה. לכן חשוב לא לשים להם ״מכשולים״ בדרך או דברים אשר עשויים להסב את תשומת לבם מתהליך הקנייה ולגרום להם לחשוב יותר מדי. 4 כללי זהב בהקשר זה הם:

 

  • אל תכריחו את המבקרים להירשם כאשר הם מבקרים באתר בפעם הראשונה
  • מקמו את כפתורי הניווט בחלק העליון של הדף באופן ברור וגלוי
  • אל תנסו לאסוף מידע רב מן הקונים בעת תהליך הרכישה. ככל שישנם יותר שלבים כך התהליך הופך מסובך ומייגע יותר, וסביר להניח שהקונים יינטשו באמצע ואתם תאבדו את המכירה
  • הציגו מידע ממוקד על מוצרי העסק

  אתר מהיר: 3 שניות זה הסוד

מהירות האתר משפיעה באופן ישיר על חווית המשתמש ודירוג האתר. כדי להגיע לתוצאות וביצועים טובים ככל האפשר, וודאו שטעינת האתר שלכם לא עוברת את 3 השניות. ישנם מספק כלים אשר יאפשרו לכם לבדוק את מהירות האתר בקלות, למשל אתר Speedom שנחשב לאחד המובילים ביניהם. 

עיצוב פשוט ונוח

אם האתר שלכם יהיה מלא בגימיקים (מצגות, סרטונים, עיצוב פרוע או ריבוי צבעים מוגזם) – סביר להניח שהגולש לא יוכל להתמקד בתוכן, ילך לאיבוד ובעקבות כך – יעבור לאתר הבא. לכן, חשוב לוודא כי המבקרים באתר יכולים למצוא בקלות את מה שהם מחפשים, למשל בעזרת תפריט ניווט נוח, כפתור רכישה או יצירת קשר בולט ונראות כללית נקייה וברורה.

 

לקנות עם חיוך

לקנות עם חיוך (צילום: shutterstock)

רספונסיביות

המהפכה הדיגיטלית הביאה איתה את הבשורה הרספונסיבית, והיום על כל אתר להיות מותאם אוטומטית אל יתר המסכים שסביבו. במילים אחרות, בעידן בו רובינו גולשים מהמובייל – על האתר להתאים את התצוגה שלו באופן אוטומטי אל רזולוציות וגדלי מסך משתנים (סלולרי, טאבלט, מחשב נייד וכמובן מחשב נייח), כדי לספק טקסט קל ונוח לקריאה ולאפשר ביצוע פעולות – בכל זמן, מכל מקום ומכל מכשיר.

 

התאמה לכל סוגי המכשירים

התאמה לכל סוגי המכשירים (צילום: shutterstock)

 

תוכן איכותי – גם באתר סחר

השקיעו בתוכן שיווקי איכותי שישדר מקצועיות ורצינות מצד אחד ושיהיה מעניין ומחדש מצד שני. הקפידו על כתיבת ההצעה העסקית באופן ברור וענייני, תארו את המוצרים והשירותים שאתם מציעים בקצרה וכמובן, התייעצו עם מקצועי SEO בנוגע להתאמת התכנים לדרישות הקידום.

 

רוצים אתר מנצח לעסק שלכם? פנו אל מומחי הדיגיטל של B144

 

פשוט זה המורכב החדש

פשוט זה המורכב החדש (צילום: shutterstock)

שירות לקוחות מצטיין

איך שלא נסתכל על זה, המוניטין של העסק הוא דבר חשוב והכרחי. התחרות בזירה האינטרנטית גדולה מדי כדי לתת ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לחמוק מבין אצבעותיכם רק כי לא פעלתם מהר מספיק. ולכן, הדרך לניהול אתר אינטרנט מצליח עוברת קודם כל במענה ללקוחות בהקדם האפשרי.

 

עליכם לעזור ללקוחות שלכם לקנות בביטחון – הגבירו את אמינות העסק בעזרת שקיפות, הוגנות ואבטחת מידע גבוהה. לימדו להתמודד עם לקוחות כאשר אלו מתלוננים, ואמצו גישה של פתרון בעיות – גם אם הלקוחות טועים.

  

מחירים, משלוחים ומה שביניהם

הציעו מחירים אטרקטיביים למוצרים/שירותים ואפשרו ללקוחות להחזיר מוצרים כשהם אינם מרוצים ולא פחות חשוב – הציעו להם אפשרויות משלוח נרחבות (ועדיף שתהיינה כלולות במחיר). אם אתם מוכרים מוצרים דיגיטליים – שליחת המוצר צריכה להיות מיידית.  אם אתם מוכרים מוצרים פיזיים – שימו דגש על משלוח מהיר, עם יכולת לעקוב אחריו. את מדיניות המשלוחים, או את אמנת השירות שלכם, הציבו במקום בולט באתר להגברת אמינות.

 

רשימת תפוצה רחבה

אחד הסודות לשימור לקוחות הוא דיוור אפקטיבי. בקשו מהגולשים להירשם לניוזלטר שלכם כשהם מבקרים באתר, ותנו להם תמריץ לעשות זאת – למשל קבלת הנחה/הטבה עם ההצטרפות. באם נרשמו, זכרו לכבד את הגולשים ואת הזמן שלהם והקפידו לא לשלוח ניוזלטר לעתים קרובות מיד, העניקו להם תוכן איכותי ובעל ערך לעולמות התוכן שלהם ושלכם, וכמובן – אפשרו להם לבטל את הרשמתם בכל עת.

  

קידום קידום קידום

להיות בעל חנות אינטרנטית זה לא מספיק, צריך גם למשוך את הגולשים אליה ולעזור להם לקחת את הצעד הראשון לכיוון הרכישה. שימו את עצמכם בנעליהם של הקונים הפוטנציאליים שלכם: חפשו בגוגל מה שהם ככל הנראה יחפשו, בקשו חוות דעת חיצוניות ברשתות החברתיות, צרו תוכן בעל ערך לגולשים וכמובן – השתמשו בכלי קידום מגוונים כמו קידום אורגני, פרסום בגוגל ורשתות החברתיות. כדאי גם להפיק ולהפיץ סרטון תדמית ואף לשלוח דיוור למאגר הלקוחות שלכם.

 

אל תשכחו להשתמש בכלי מדידה ובקרה דוגמת Google Analytics כדי לראות אילו מקורות מביאים את הלקוחות הפוטנציאליים האיכותיים ביותר וממירים ליותר מכירות.

 

10 שניות ללכוד את תשומת הלב של הגולש

10 שניות ללכוד את תשומת הלב של הגולש (צילום: shutterstock)

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר