רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

איך לנהל מועדון לקוחות מצליח?

כך תבנו בחוכמה מועדון לקוחות שכולם ירצו להשתייך אליו

מאת: | זמן קריאה: 01:19 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

איך לנהל מועדון לקוחות מצליח?
לבנות מועדון מנצח

עסקים רבים נהנים מלקוחות קבועים שמעריכים את השירות שלהם והופכים את הקנייה להרגל. אחת הדרכים היעילות להפוך את הלקוחות המזדמנים לקבועים, היא מועדון לקוחות שמציע תועלת אמיתית. אז איך עושים את זה?

 

לא מובן מאליו – מהו מועדון לקוחות?

זהו מאגר של הלקוחות הקבועים, המאפשר לכם להתקשר איתם באופן קבוע, להציע הטבות, תגמולים על רכישות ועדכונים שוטפים. הנתונים מראים כי מועדון אפקטיבי יכול להגדיל במידה ניכרת את הכנסות העסק.

 

איך מנהלים את המועדון?

כל מועדון לקוחות דורש ניהול מאגר נתונים המכיל את כל המידע שיש ברשותכם על הלקוח. ניתן לעשות זאת באמצעות מערכות לניהול תוכן (CMS – Content Management System), או בדרכים שונות וחדשניות. כיום ישנם מועדוני לקוחות המנוהלים באמצעות עמודים עסקיים בפייסבוק או אפילו דרך אפליקציות לסמארטפון.

 

לקוחות מרוצים הם לקוחות שנשארים

לקוחות מרוצים הם לקוחות שנשארים (צילום: shutterstock)

 

איך מעודדים הרשמה?

יצרתם את מועדון הלקוחות? עכשיו חשוב להפיץ את הבשורה לכמה שיותר אנשים רלוונטיים. השקיעו בפרסום דיגיטלי ממוקד לקהל מדויק ככל שניתן, הדריכו את העובדים בעסק להציע ללקוחות להירשם ולהסביר על ההטבות הייחודיות, צרו אסטרטגיית יחסי ציבור ופנו ללקוחות קיימים שיש לכם כבר את הפרטים שלהם במאגר ישן. בכל פנייה ללקוחות הדגישו איזה ערך ייחודי המועדון יעניק להם.

 

איך יוצרים ערך למועדון?

מחקרים רבים על התנהלות צרכנית מראים שככל שהיחס ללקוח אישי יותר, כך יגבר הסיכוי שהוא ירכוש. לכן, כבר בתהליך ההרשמה חשוב לברר פרטים בסיסיים כמו יום הולדת ויום נישואים – שיעזרו להעניק ללקוח הטבות בטווחי זמן קבועים. לאחר מכן חשוב לנתח מגמות בהתנהלות הלקוחות – כמו “זמנים חמים” ומוצרים אהובים בתקופות שונות – במטרה להבין מהו התמריץ המפתה ביותר.

 

בין אם אתם מציעים נקודות, הנחות על רכישות עתידיות או מתנה ברכישה – חשוב לעשות זאת בזמנים המוצלחים ביותר, עם המוצרים הכי האטרקטיביים ועם הערך הרב ביותר ללקוח. בנוסף, מומלץ לשקול שיתופי פעולה עם עסקים נוספים כדי להעניק מעטפת רחבה ומדויקת יותר של הטבות.

 

איך שומרים על קשר?

אחד הדברים החשובים ביותר במועדון הלקוחות הוא הקשר הרציף. חשוב שההודעות שאתם שולחים, בין אם הן במייל, ב-SMS או אפילו כפוסטים בפייסבוק, לא ירגישו שיווקיות באופן אגרסיבי. מומלץ לנסח אותן כפנייה בגובה העיניים עם תוכן מעניין ורלוונטי תוך הדגשת הערך לאדם שמקבל אותן.

 

דרך מצוינת לשמור על קשר עם הלקוחות

דרך מצוינת לשמור על קשר עם הלקוחות (צילום: shutterstock)

 

רגע של השראה 

סטארבקס, היא דוגמה למועדון לקוחות שמציע ערך אמיתי. אפליקציה מעוצבת להפליא שהדהימה את המבקרים, מציעה שני מסלולים: “המסלול הירוק” מאפשר צבירת נקודות, מילוי מחדש של הכוס עקיפה של התור ועוד. “המסלול המוזהב” מציע כרטיס מוזהב שאפשר להשוויץ בו לחברים והטבות בלעדיות מעוררות קנאה. המועדון הזה נחשב לאחד המוצלחים בעולם בזכות הבנה עמוקה של סוגי הלקוחות שלהם והתמריצים שיתאימו לכל אחד מהם.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר