רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך לשווק את העסק שלכם במדיה החברתית?

כך תרתמו את כוחן של הרשתות החברתיות לקידום העסק שלכם

מאת: | זמן קריאה: 01:23 דק' | דצמבר 2017 | מערכת B144 דיגיטל |

  • איך לשווק את העסק שלכם במדיה החברתית?
    תתחילו לשתף!

    איך שלא תסתכלו על זה – אנחנו חיים בעידן חדש. זהו עידן שבו לכל בעלי העסקים, גדולים וקטנים כאחד, יש את היכולת לקדם את העסק שלהם בתבונה באמצעות הרשת. להגיע לקהלי יעד ממוקדים ומדויקים שיתעניינו במה שיש להם להציע, לגייס לקוחות, לשמר לקוחות, למתג, אפילו לנהל משברים. רוב האנשים כיום מבינים שחשוב לתחזק פעילות דיגיטלית, אבל השאלה הגדולה היא איך. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לייצר בולטות ונוכחות מועילה ברשת.

     

    השלב הראשון: בחירת הפלטפורמה

    פייסבוק, אינסטגרם, ליקנדאין, פינטרסט – עם כל כך הרבה רשתות חברתיות, איך נדע שאנחנו משקיעים את האנרגיות שלנו באלו שמקדמות את המטרות העסקיות שלנו? בזמן שלכל רשת חברתית יש אופי משלה וגולשים בה קהלים אחרים למטרות מגוונות, עלינו להתאים את הפעילות הדיגיטלית למטרות העסק, להבין איפה הכי סביר שנמצא את קהל היעד שלנו, ומשם להתקדם לבחירת הפלטפורמה הנכונה והמדויקת לנו ביותר.

     

    שיווק העסק ברשת חברתית

    לצלם את הקפה לפני שיתקרר (צילום: shutterstock)

     

    ביזנס או פלז'ר?

    גולשי פייסבוק עושים זאת לרוב לשם הנאה, עדכונים, קבלת מידע על חידושים, אירועים וחברים. בניגוד אליה, לינקדאין משמשת כפלטפורמה מקצועית שעל גביה אנשים מחפשים עבודה, מאמרים או עצות שיקדמו את הקריירה שלהם. הפינטרסט הוא במידה רבה ביתם של אומנים ויוצרים, שמחפשים לשאוב השראה או לרכוש פריטים מיוחדים. באינסטגרם שמים דגש רב על אמנות, ייחודיות ויצירתיות, כך שאם אתם רוצים ויכולים לייצר תמונות מושקעות ומעניינות לעסק שלכם – זוהי פלטפורמה מתאימה.

     

    רוצים להשיג יותר מהשיווק הדיגיטלי שלכם? דברו עם המומחים של B144

     

    השלב השני: פרסום

    אחרי שהחלטנו באילו פלטפורמות נשתמש, הגיע השלב שבו נוציא לאור קמפיינים ממוקדים שיציגו את המסר הממוקד ביותר לקהל היעד המדויק ביותר. כאן חשוב להבין שלמרות שהפרסום הדיגיטלי נתפס כאמצעי "זול" בהשוואה לפלטפורמות אחרות, הצורך להשקיע כסף ומשאבים בקמפיינים איכותיים שיביאו תוצאות – קיים ואף הכרחי.

    היתרון של הרשתות החברתיות טמון בעובדה שהן מאפשרות למדוד את הקמפיין בכל עת, להפיק תובנות ולשפר אותו בזמן אמת. חשוב להשתמש ביכולת הזאת כדי למקסם את התוצאות שתקבלו מהתקציב שהגדרתם.

     

    השלב השלישי: יחסי ציבור

    בעבר, פעילות יחסי הציבור הייתה מאוד מוגדרת וכללה תכנון אירועים, פרסום הודעות לעיתונות ויצירת תוכן שיווקי. כיום, הרשתות החברתיות מכתיבות דרך חדשה לבצע את העבודה החיונית הזאת, שיכולה להגדיל משמעותית את מעגל הלקוחות ולהעמיק את הקשר עם הלקוחות הקיימים.

     

    שיווק העסק במדיה חברתית

    היה היה פעם עסק קטן (צילום: Antoniodiaz, shutterstock)

     

    כולנו אוהבים סיפורים

    מאז ומתמיד אנשים אהבו שמספרים להם סיפור טוב, וברשתות החברתיות יש לכם את האפשרות להשתמש בזה לקידום העסק שלכם. שתפו בסיפורים אישיים מההווי בעבודה, בקשו את דעת העוקבים שלכם על שאלות עסקיות שמטרידות אתכם, הביעו את דעתכם, למדו את הגולשים משהו שהם לא ידעו קודם ובקיצור – עשו הכול כדי לתפוס, לעניין ולרגש.