רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך מודדים פעילויות שיווק בדיגיטל?

כל מה שחשוב לדעת על היתרון הגדול ביותר של שיווק דיגיטלי

מאת: | זמן קריאה: 02:37 דק' | פברואר 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

איך מודדים פעילויות שיווק בדיגיטל?
מה שווה הקמפיין אם אי אפשר למדוד אותו?

אז השלמתם בניית אתר אינטרנט או דף נחיתה עם עיצוב מהפנט, טקסטים סוחפים ומבנה חדשני, אבל הוא פשוט לא מצליח להשיג לכם את התוצאות שכיוונתם אליהן? בפרסום באינטרנט, לא מספיק להשקיע בתוכן, אלא חשוב גם למדוד את היעילות שלו בכלים אובייקטיביים שיספקו תובנות מועילות. בואו נבין איך לעשות את זה מא’ ועד ת’.

למה צריך לנטר תנועה לאתר?

בחברת היהלומים האמריקנית “בריאן גרווין”, גילו שהם הפסידו בערך 500 אלף דולר כאשר גולשים שרצו לבצע הזמנה באתר, נטשו את עגלת הקניות באמצע. באמצעות כלי הניטור הם בחנו כמה רעיונות לשיפור הזרימה בתהליך הרכישה. אחרי כמה ניסיונות כושלים, הם בסופו של דבר מצאו אסטרטגיה שהצליחה להגדיל את המכירות בלא פחות מ-60 אחוזים.

בין אם אתם מנהלים קמפיין בגוגל, קמפיין בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת, חשוב לנתח היטב את התנועה של הגולשים בנכסים הדיגיטליים שלכם – מאילו מקורות מגיעה התנועה, כמה זמן אנשים שוהים באתר והאם הם מבצעים את מה שאתם רוצים. כלי הניטור מאפשרים לתקן דברים תוך כדי תנועה ולבחון איך כל שינוי מועיל או פוגע במטרה העיקרית שלכם.

 

פרסום ברשת

כמה כסף אתם הפסדתם על עגלות קניות שננטשו?

הגדרת יעדים להצלחה

כדי להפיק תועלת מכלי הניטור לפרסום באינטרנט, הדבר החשוב ביותר הוא הגדרה נכונה של המטרות והיעדים. בהיבט הזה, כל אדם יגדיר את מטרותיו בצורה שונה. לדוגמה, אם יש לכם אתר תוכן, כדאי שהיעדים יכללו ניטור ושיפור של זמן השהייה של הגולשים באתר, כמות התוכן שצרך המבקר, עומק הגלילה של הגולשים ועוד. במקרה הזה, אם הגולשים נשארים יותר זמן באתר – זה אומר שהתוכן מעניין, וגם תוכלו לחשוף אותם יותר לפרסומות או לתוכן שיווקי.
אם יש לכם אתר שנועד למכור, פעולה מוצלחת תהיה כמובן השלמת תהליך הרכישה, בעוד שבאתר תדמיתי בוודאי תרצו להגדיל את מספר ההמרות – כגון השארת פרטים, הורדת אפליקציה או חיוג לבית העסק. ככל שהמטרות יהיו מדויקות ומדידות יותר – כך תוכלו לנהל מעקב איכותי יותר ולשפר דברים כדי לעמוד ביעדים הספציפיים שלכם, במקום להתפזר לכמה כיוונים.

גוגל אנליטיקס

זהו הכלי הוותיק ביותר ברשימה הזאת, שהתחיל את דרכו אי שם בשנת 2005. זהו גם ככל הנראה הכלי הנפוץ ביותר כיום, הודות לפופולריות של גוגל והשירותים שלה בכל רחבי העולם. הוא מוצע בחינם ויודע להציג תנועה באתר בזמן אמת וכן מספק מידע מעמיק על קהל היעד, לרבות מערכת ההפעלה שבה הוא משתמש, המכשיר שגולשים ממנו, אזור גאוגרפי, גיל, מגדר, שפה ומקור הכניסה לאתר. זהו כלי חינמי שמתאים לכל מי שיש לו אתר, דף נחיתה, אפליקציה או נכסים דיגיטליים אחרים ברשת ורוצה לעקוב אחרי פעילותם.

לגוגל יש גם כלי ניתוח בתשלום שנקרא Analytics 360. השירות הזה מספק נתונים מעמיקים יותר על התנועה באתר. הוא מאפשר גם עיבוד נתונים מהיר יותר, כך שתראו נתונים יותר מדויקים על תנועת הגולשים בזמן אמת. בנוסף, השירות מעניק לכם גישה לנציגי תמיכה ושירות בכל עת.

הכלי הזה מתאים מאוד לארגונים עם כמויות גדולות של תנועה ולארגונים המעוניינים לקחת את יכולת שילוב הדאטה (המידע והנתונים) שלהם צעד אחד קדימה. היכולות המרשימות של “גוגל אנליטיקס 360” ושל מערכת ניהול הקמפיינים Google Ad Manager יאפשרו לנהל את הפעילות הדיגיטלית ביעילות רבה יותר ולשפר את תוצאותיה.

פייסבוק אנליטיקס

בתחילת דרכו, הכלי הזה שימש בעיקר לניתוח השימוש באפליקציות לסמארטפון, אך מ-2016 הוא התחיל “לתת פייט” לגוגל ולהציע ניתוח נתונים חוצי פלטפורמות על פעילות הגולשים בדפי פייסבוק, באפליקציות ובאתרי אינטרנט. הממשק למעשה מאפשר לעקוב אחרי משתמשים ספציפיים ולראות את הדרך שעברו בכל הנכסים הדיגיטליים עד להמרה (הנעה מוצלחת לפעולה) או לנטישה. גם הכלי הזה מוצע בחינם דרך ממשק הפרסום של פייסבוק – Business manager.

יאנדקס מטריקה

יאנדקס הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברוסיה ולכן כלי המעקב והניטור שלו נפוץ בעיקר בקרב דוברי רוסית, אך כולנו יכולים להשתמש בו כדי להפיק תובנות מעמיקות יותר על הקהל שלנו. הכלי החינמי הזה מציג אפשרויות דומות לאלו של גוגל אנליטיקס, אבל לא רק. הייחודיות שלו טמונה בהצגת מפות חום שמראות את האזורים שתופסים את תשומת לב הגולשים באתר וכן אפשרות לצפות בסרטון שמשחזר את התנועה של גולשים ספציפיים בנכסים הדיגיטליים שלכם.

 

שיווק דיגיטלי

רגע לפני שמסתערים על המטרה, חשוב לדייק את היעד

 

רוצים דף נחיתה מקצועי רק ב- 29 ש”ח? צרו קשר עכשיו עם המומחים של B144 

 

הגדרת יעדים להצלחה

כדי להפיק תועלת מכלי הניטור לפרסום באינטרנט, הדבר החשוב ביותר הוא הגדרה נכונה של המטרות והיעדים. בהיבט הזה, כל אדם יגדיר את מטרותיו בצורה שונה. לדוגמה, אם יש לכם אתר תוכן, כדאי שהיעדים יכללו ניטור ושיפור של זמן השהייה של הגולשים באתר, כמות התוכן שצרך המבקר, עומק הגלילה של הגולשים ועוד. במקרה הזה, אם הגולשים נשארים יותר זמן באתר – זה אומר שהתוכן מעניין, וגם תוכלו לחשוף אותם יותר לפרסומות או לתוכן שיווקי.

אם יש לכם אתר שנועד למכור, פעולה מוצלחת תהיה כמובן השלמת תהליך הרכישה, בעוד שבאתר תדמיתי בוודאי תרצו להגדיל את מספר ההמרות – כגון השארת פרטים, הורדת אפליקציה או חיוג לבית העסק. ככל שהמטרות יהיו מדויקות ומדידות יותר – כך תוכלו לנהל מעקב איכותי יותר ולשפר דברים כדי לעמוד ביעדים הספציפיים שלכם, במקום להתפזר לכמה כיוונים.

אז איך כל זה עוזר לפרסם את העסק שלכם?

כמו שלא הייתם חותכים עץ לבניית מדף בבית בלי למדוד ולהגדיר את הגודל הרצוי, כך ממש לא כדאי להפעיל קמפיין בגוגל, לבנות אתר או לייצר קמפיין בפייסבוק בלי להגדיר מטרות ולנטר את תנועת הגולשים. היתרון הגדול של קמפיינים דיגיטליים הוא האפשרות לעקוב בזמן אמת אחר ההצלחה או הכישלון – אז חשוב שתדעו לנצל את הכוח המדהים הזה שנמצא כיום בידיים של כל אחד מאיתנו.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר