רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

איך צבע האתר משפיע על ההצלחה שלו?

הצבע הוא גורם משמעותי שיכול לקבוע האם הגולשים יאהבו את האתר ויהפכו ללקוחות

מאת: | זמן קריאה: 01:37 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

איך צבע האתר משפיע על ההצלחה שלו?
מומלץ לבחור צבע דומיננטי

נתחיל מכמה עובדות מעניינות: מחקרים מראים כי הצבע הוא הגורם העיקרי המשפיע על תודעת המותג, הוא מהווה את אחד מגורמי הקנייה העיקריים, נחשב לכלי מפתח בשיווק מוצר או אתר ובעל השפעה ישירה על הרגשות שלנו ומכאן – גם על הרגלי הקנייה שלנו. כך תבחרו את טביעת הצבע העסקית שלכם

 

גרמו לגולשים שלכם להתאהב באתר – באמצעות צבעים

אי אפשר להתעלם מההשפעה הפסיכולוגית, מודעת או לא, שיש לצבע עלינו. הצבע משפיע על התחושות שלנו, על האופן שבו אנחנו תופסים את המותג שלפנינו, על שבריר השנייה יקר הערך שנקרא “רושם ראשוני”, ויש לו משקל בקביעת האהדה שנחוש כלפי המותג לאורך זמן. מה חשוב לקחת בחשבון בהחלטה על צבעי האתר? הנה 3 נקודות מצוינות להתחיל מהן:

 

בחרו צבעים שמתאימים לעסק

בחרו צבעים שמתאימים לעסק (צילום: shutterstock)

 

הלוגו – בחירת הצבעים סביב הלוגו צריכה להיעשות גם מתוך מחשבה על האופן שבו הלוגו יבלוט ויזואלית ויגרום לגולשים לחוש אליו תחושות חיוביות, לעבור חוויה רגשית כלשהי.

חוויה רגשית – אנשים נוטים להתחבר לצבעים מסוימים. נסו להרגיש את התחושות שעולות בכם למראה צבע כחול, למשל. צבעי הכחול עשויים לשדר לנו מקצועיות, רוגע ואמינות – ולכן יתאימו לאתרים עסקיים. צבעים מעניקים את התחושה הכללית באתר, וכל שינוי קטן יכול להיות דרמטי.

בחירת צבע שולט – גם אם בחרתם לוגו מורכב שעשוי מכמה צבעים, הגדירו לעצמכם בעזרת מעצבי האתר את הצבע הדומיננטי שיעביר את הטון הרגשי הנכון לגולשים שלכם. הצבע השולט אמור לייצג באופן הראוי ביותר את עולם התוכן בו אתם פועלים ואת השירותים שאתם מציעים. זוהי ללא ספק, אחת ההחלטות החשובות ביותר שתעשו.

 

רוצים לדעת איך לעצב את האתר בצורה נכונה? התייעצו עם צוות המומחים של b144

 

הפסיכולוגיה של הצבעים

כמה דוגמאות הממחישות את החוויה שעומדת מאחורי הצבעים:

 

לבן – שלום, ניקיון, טוהר, רעננות, רוחניות. מתאים לאתרים העוסקים בניקיון, טיפוח, אסתטיקה ותינוקות.

שחור – עוצמה, אלגנטיות, מסתוריות, תחכום, מכובדות ורצינות. במצבים מסוימים יכול להיות מפחיד, לא ידידותי ולא נגיש. מתאים לאתרים עבור בני נוער בגילאי 16-25 שעדיין מנסים למצוא את זהותם בעולם. או לאתרים המיועדים לאנשים הישגיים ושאפתנים.

כחול – רוחניות, חופש, סבלנות, אמינות, אך גם קרירות מסוימת. הצבע הכחול ידוע כמשרה רגיעה על המוח (לדוגמה – ים, או שמיים). לכן אנו נוטים לחבר בין כחול לבין ביטחון, יציבות, אינטליגנציה ואמון. כחול ללא ספק נחשב לצבע עסקי ומתאים לאתרים העוסקים במתן פתרונות לבעיות רציונליות.

אדום – ריגוש, אנרגיה, תשוקה, תאווה, כוח, אך גם סכנה ואגרסיביות. הצבע האדום תופס את תשומת הלב ובדיוק מסיבות אלו תמרורי אזהרה נצבעים באדום. צבע זה יתאים לאתרים העוסקים באהבה וברומנטיקה, אתרים של גיימינג ומשחקי מחשב ואתרים המכוונים לדור הצעיר.

צהוב וכתום – צבעים של אופטימיות, שמחה, תקווה, שובבות, אנרגיה וחום. צבעים המושכים את העין, אך עלולים גם לעייף אותה בשל בהירותם. הצבעים הללו עשויים להתאים לאתרים של חברות בתחום התקשורת, שמעוניינות לשדר חיות וחופש.

ירוק – בריאות, טבע, חיים, שפע, הירגעות. ירוק הוכח כצבע המקושר לשלווה וריפוי, לכן הוא מתאים לאתרים העוסקים בתחומי הבריאות, מוצרים אורגניים וטיפולים למיניהם.

 

לכל צבע יש אפקט רגשי

לכל צבע יש אפקט רגשי (צילום: ABB Photo, shutterstock)

 

המסקנה המתבקשת היא כי צבע הוא ללא ספק אחד האלמנטים החזקים ביותר שעומדים לשירות אנשי השיווק. כדי לבנות אתר שייגע בקהלי היעד שלכם באופן מדויק, השקיעו מחשבה ועצבו אתר מתוך הבנת השפעת הצבע על הגולשים, כאשר המטרה היא להעביר מסרים הכרתיים ותת-הכרתיים באמצעות צבעוניות מנצחת.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר