רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

לא רק של הביוקר: כך תעשו פעילות משפיענים אפקטיבית בתקציב נמוך

כשחושבים על פעילות משפיענים אנחנו מייד מדמיינים קמפיין ענק עם מגה-סלבס. אבל, קמפיין משפיענים קטן ומקומי יכול להניע את העסק שלכם להצלחה גדולה

2020-10-29

https://digital.b144.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%aa%d7%a2%d7%a9%d7%95-%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%99%d7%a2%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%aa%d7%a7%d7%a6%d7%99%d7%91-%d7%a0%d7%9e%d7%95%d7%9a/

מאת: | זמן קריאה: 02:06 דק' | אוקטובר 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • אלברטו, פיצרייה משפחתית חמודה ומלאת נשמה, נפתחה במרכז המסחרי השכונתי של עיר כלשהי, אי שם בארץ. הם הפיצו פלאיירים וגם ניסו לפרסם בפייסבוק, אבל הפרסום לא היה מספיק אפקטיבי ותקציב הפרסום הנמוך לא אפשר להם לבלוט בצורה מרשימה.

    ואז, עלה במוחם רעיון – הם בחרו 15 משפחות מהשכונה, אבל לא סתם משפחות אלא כאלו בעלות השפעה על אחרים: אתם יודעים, הבחור ההוא שתמיד רואים אותו מוקף בהרבה חברים, או הבחורה הדומיננטית בקבוצת הווטסאפ של החבר'ה, אלו שתמיד מעלים את המצב רוח ומצחיקים את כולם, משפחות עם בן /בת מתבגר/ת הנחשבים למקובלים ואהודים בקבוצת הגיל שלהם.

    ערב אחד הם שלחו לאותן משפחות מגש משפחתי חם ומפנק, בתוספת שתייה וקינוחים מעשה ידיהם. כל זה בחינם ובהפתעה. אה, והיה עוד משהו: הם צירפו פתק ובו סיפרו על הפיצרייה החדשה, וביקשו רק דבר אחד: אם אהבתם את הפיצה, אם היה לכם טעים ומפנק – בבקשה תצלמו את הפיצה ושלחו לחברים מהיישוב בקבוצת הווטסאפ השכונתית/ בפייסבוק או באינסטגרם, בתוספת כמה מילים משלכם על החוויה.

    פעילות משפיענים ברמה השכונתית: לשלוח פיצה לאנשים בעלי כוח השפעה בשכונה

    בעצם מדובר בפעילות משפיענים מקומית עבור עסק קטן. הסוד הוא שבניגוד לקמפיין יקר עם משפיענים שהם סלבים בכל הארץ, פעילות שכזו יכולה להיות זולה באופן משמעותי ואפקטיבית הרבה יותר.

    אז מה היא פעילות משפיענים?

    קמפיין משפיענים הוא בעצם גרסה מתקדמת של שיווק מפה לאוזן. מה שאנחנו רוצים שיקרה הוא שהמשפיען ימליץ על המוצר או השירות שלכם, וההמלצה שלו תהיה אמינה ואותנטית. גם כאן יש יתרון לעסקים קטנים: דווקא כשמדובר בעסק קטן, יש יותר סיכוי שההמלצה תיראה אמיתית, מהלב. למעשה, קמפיין משפיענים זה משהו שכל עסק יכול לעשות בעצמו, גם בתקציב מינימלי מאוד, וזה יתרון מדהים.

    רגע, מה המטרה?

    השלב הראשון בתכנון קמפיין משפיענים הוא הגדרת מטרות הקמפיין. עוד לפני שאתם מתכננים למי לפנות ואיך, חשוב שתגדירו בצורה ברורה מה אתם רוצים להשיג בקמפיין, האם זו מודעות למותג או למוצר חדש שהשקתם, מעורבות בתחרות ובהגרלה, יותר תנועה של אנשים לעסק שלכם? יותר הכנסה או המרות לדף נחיתה?

    רק אם תגדירו את המטרות תוכלו למדוד את ההצלחה שלו לאורך הקמפיין ובסופו, ולדעת אם ההשקעה הייתה שווה, בסופו של דבר, ואם התכנון היה מוצלח.

    לא רק גל גדות

    כששומעים על קמפיין משפיענים כולנו מדמיינים ישר את עומר אדם, נועה קירל וחברים, אבל למעשה עדיף להשקיע במספר משפיענים קטנטנים ומקומיים, מאשר במשפיען אחד מפורסם, שיגבה מכם צ'ק שמן על העבודה.

    איך תאתרו את המשפיענים? לא צריך לחפש יותר מידי – הם נמצאים סביבכם, בווטסאפ, ברשתות החברתיות או אפילו בוועד השכונה או הבית.

    איפה נמצא הקהל שלכם?

    לא מספיק למצוא אנשים עם השפעה רבה, חשוב גם שהם יהיו מחוברים לעולם הערכים של העסק והמותג שלכם, ושהקהל שעוקב אחריהם יהיה קהל היעד שלכם. אם למשל, אתם רוצים לשווק מוצר שקשור בספורט, חשוב שתבחרו במשפיען שמזוהה עם כושר ועם אורח חיים בריא. חשוב לציין, משפיען לא חייב להיות מישהו עם כריזמה נוטפת, מספיק שיש לו כוח בנישה מסויימת: קולינריה, "עשה זאת בעצמך", בריאות או הורות, לשם הדוגמה.

    אותנטיות היא מילת המפתח

    זכרו, הדבר החשוב ביותר בקמפיין המשפיענים הוא לשמור עליו אותנטי. ככל שההמלצה אותנטית ונראית אפילו ספונטנית – כך התגובות יהיו חיוביות יותר והקמפיין יניע יותר לפעולה. כדי ליצור רושם אותנטי, חשוב שתאפשרו חופש גדול ככל האפשר למשפיענים ליצור את הקמפיין בעצמם, לפרסם בדרך שלהם ובשפה שלהם. זכרו שמשפיענים מכירים את הקהל שלהם הכי טוב. סמכו עליהם שיעבירו את המסר בצורה שתהדהד ותשפיע.

    רוצים לייצר קמפיינים בפייסבוק שכולם ידברו עליהם? קבלו הצעה מנצחת מהמומחים של B144>>

    ומה בתמורה לפרסום?

    אל תצפו ממשפיענים לעשות את העבודה בחינם וללא תמורה. אתם יכולים לתת תמורה בהתאם להצלחה של המשפיען, אבל אפילו כשמדובר במיקרו משפיעת כמו השכנה או חברה – מכרה, חשוב לתת משהו בתמורה, ושיורגש שזה מכל הלב.

    איך עושים את זה במינימום תקציב? מעניקים מתנה או שירות שלכם ללא תשלום. כמובן, הכל בפרופורציות ובהתאם להצלחת הקמפיין. לפעמים, מתנה ארוזה עם מכתב תשמח ותחמם את הלב הרבה יותר מתשלום צנוע. כמובן, תכננו מראש את התמורה. במקרים מסויימים כדאי להבהיר מראש למשפיען מה תתנו לו, כדי למנוע מצבי אי נעימות.

    לסיכום, קמפיין משפיענים נשמע כמו שם מפוצץ, אבל למעשה, העיקרון הוא פשוט – פנו לאנשים בעלי השפעה, אם תצליחו, זו יכולה להיות הצלחה גדולה, אם לא – לא הפסדתם הרבה. שווה לנסות!

  • דילוג לתוכן