רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איפה כל החברות שלך: כך תבחרו את הרשת החברתית המתאימה ביותר לשיווק העסק

פייסבוק הכי גדולה, לינקדאין הכי רצינית, אינסטגרם ופינטרסט הכי נוצצות וטיק-טוק הכי צעירה: איזו רשת תפיץ את הבשורה שלכם באופן המושכל והמדויק ביותר? המדריך המלא

מאת: | זמן קריאה: 01:48 דק' | פברואר 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • בתחילת פברואר נחשפנו כולנו לאתגר דולי פרטון, שבו הפיד שלנו התמלא בתמונה מחולקת לארבע משבצות, שבכל אחת מהן תמונה אופיינית לכל רשת חברתית. כך למשל צפינו בתמונות משפחתיות ופסטורליות במשבצת הפייסבוק, תמונות מפולטרות היטב במשבצת של אינסטגרם, תמונות רשמיות ומעונבות בזו של לינקדאין ותמונות לוהטות (כמובן) בזו של טינדר.

     

    באיזו רשת חברתית כדאי לשווק את העסק?

     

    האתגר היה בהחלט משעשע, וחלק מהמותגים שהשתתפו הפגינו יצירתיות והומור משובח; אבל  זו גם היתה המחשה עוצמתית ללהבדלים המהותייםבין פלטפורמה לפלטפורמה. חשוב שבעלי עסקים יהיו מודעים להבדלים הללו, משתי סיבות:

     

    כדי לדבר בשפה הנכונה

    יש שפה אינסטגרמית, ויש שפה פייסבוקית. אינסטגרם, לשם הדוגמה, היא פלטפורמה שהעיקר בה הוא האימג'. תמונות סטוק מוכנות פחות מתאימות בה; תמונות אותנטיות הן שם המשחק.  באינסטגרם הסטורי משחק תפקיד חשוב וגם ההאשטגים. מסיבה זו, שימוש בפוסט באינסטגרם כפי שהוא מופיע בפייסבוק הוא שימוש מוטעהן – שכן בפייסבוק המיקוד הוא בטקסט ואפשר להאריך הרבה יותר (זה לא מומלץ, בכל מקרה).

     

    כדי לבחור איפה להשקיע מאמצים ולשווק

    חשוב שתדעו איפה הקהל שלכם נמצא. אל תנסו להיות בכל הרשתות החברתיות בעת ובעונה אחת – זו טעות ובזבוז אנרגיה, וסביר להניח שלא תעמדו בעומס. אתם רוצים להיות עקביים, ולכן חשוב שתבחרו את הפלטפורמות הרלוונטיות ביותר עבור הקהל שלכם.

     

    5 הרשתות החברתיות הכי פופולריות והמאפיינים שלהן

    אז בואו נצלול פנימה: זה המדריך השלם לרשתות החברתיות השונות וההבדלים ביניהן. אתם מוזמנים לקרוא ולהחליט: איזו הכי מתאימה לעסק שלכם?

     

    פייסבוק: הגודל כן קובע

    לפייסבוק נכנסים יותר משני מיליארד משתמשים בחודש – נתון מדהים לכל הדעות. טווח הגילאים בה  רחב אף הוא – מגיל 18 ועד 65. הנתונים הללו, ללא ספק, הופכים את פייסבוק לרשת החברתית הטובה ביותר למפרסמים. נוסף על כך  היא מאפשרת לכם לפרסם במגוון רחב מאוד של מודעות, סרטונים, דפי נחיתה פנימיים, מודעות לידים ואפשרויות רבות נוספות,שהופכות את הפרסום למעניין ואפקטיבי פי כמה.

     

    פייסבוק – עדיין המלכה הבלתי מעורערת, עם יותר מ-2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם

     

    רוצה לפרסם ברשת החברתית הגדולה ביותר? זה הזמן לפרסום העסק בפייסבוק עם המומחים של B144

     

    אינסטגרם: צעיר לנצח

    גם אינסטגרם צוברת עוד ועוד תאוצה. הנתונים העדכניים מדברים על יותר ממיליארד משתמשים פעילים בחודש, בגילאי 18 ועד 64, עם רוב גדול של משתמשים מתחת לגיל 25. זה הופך את אינסטגרם לרשת חברתית שכדאי מאוד לפרסם בה לקהל צעיר יותר. הפוסטים באינסטגרם צריכים לכלול תמונה או סרטון, רצוי עם מינימום טקסט כדי להיות ויראליים באמת. אפשרות נוחה במיוחד היא פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם במקביל.

     

    פינטרסט: מסתכלים בקנקן

    פינטרסט היא פלטפורמה שבה אפשר לשתף תוכן ויזואלי, משטיחון רצפה ועד עוגת שמרים מעוררת תיאבון או עיצוב גרפי שיצרתם. אם המראה הוא הצד החזק של העסק/מוצר שלכם, זו במה מצוינת לפרסום ולקבלת חשיפה. לפינטרסט 300 מיליון משתמשים חודשיים בכל רחבי העולם, בדגש על נשים בגילאי 18-64.

     

    טיק-טוק: מלכת הצעירים

    היא הגיעה אלינו בסערה ועכשיו סוחפת את העולם. נתוני השימוש וההורדות של אפליקציית טיק טוק מראים שכיום יש לה כבר מעל 1.5 מיליארד משתמשים בכל רחבי העולם. 60% מהם בני 16–24, כלומר, נוער וקהל צעיר מאוד.

     

    אם רוב הקהל שלכם מורכב מבני נוער – מומלץ שתתחילו לפרסם בטיק טוק

     

    לינקדאין: המעונבת

    לינקדאין היא הרשת החברתית המקצועית והפורמלית ביותר. חברים בה מעל 300 מיליון אנשים ונשים בגילאי 25–64, כולם בעלי עסקים, עובדים ופרילנסרים. זו קרקע מעולה לשיווק B2B (שיווק של עסקים לעסקים בניגוד ל-B2C, שיווק עסקים ללקוח הפרטי). במילים אחרות, אם אתם עסק שמחפש עסקים אחרים כלקוחות, הגעתם למקום הנכון.