רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

ברגישות ובנחישות: הטיפים שיעזרו לכם לטפל בלידים בצורה הנכונה

הלקוחות מסתקרנים ואפילו משאירים פרטים, אבל בסוף עוברים הלאה? כך תשפיעו עליהם ברגע הקריטי – ותצליחו לסגור עסקה

2020-03-26

https://digital.b144.co.il/%d7%91%d7%a8%d7%92%d7%99%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%91%d7%a0%d7%97%d7%99%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%99%d7%a2%d7%96%d7%a8%d7%95-%d7%9c%d7%9b%d7%9d-%d7%9c%d7%98/

מאת: | זמן קריאה: 02:16 דק' | מרץ 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • לפני כמה שנים ניסיתי להשכיר דירה בבעלותי. לדירה הגיעו אנשים רבים שהתעניינו, בדקו, שאלו, וחלקם אף התמקחו. בסוף היום הרגשתי בעננים ומיהרתי לספר לאבא שלי על ההתעניינות הרבה בדירה. "את הכסף סופרים במדרגות", הוא נזף בי, והסביר: "בסופו של דבר, גם אם היו המון שהתעניינו, עד שלא סגרת עסקה וקיבלת את הכסף – מוקדם מדי לשמוח". לצערי הוא צדק, ואף אחד מהזוגות הנלהבים לא חזרו אלי בפועל.

    מאז עברו מספר שנים (ונמצאו שוכרים לדירה), אבל הסיפור הזה מלווה אותי תמיד, גם בעסק שלי. מהסיפור הזה הבנתי שצריך לעבוד קשה כדי להפוך מישהו שרק מתעניין – ללקוח שקונה בפועל. מעבר לזה, למדתי שתמיד יהיו כאלה שמתעניינים, מרחרחים, בודקים, לפעמים אפילו דורשים המון אנרגיה וזמן פנוי – אבל בסוף לא רוכשים שום דבר.

    מה זה לידים ולמה הם חשובים?

    לידים הם אנשים שמתעניינים במוצרים או בשירותים שלכם. המטרה של כל בעל עסק היא להמיר את הלידים ולהפוך אותם ללקוחות פעילים ומשלמים, ולכן הלידים חשובים לקיומו של כל עסק. המפתח החשוב הוא בניהול הלידים שאתם מקבלים. כל עסק משקיע המון משאבים כדי להשיג יותר לידים, אבל לא פחות חשוב מזה יהיה להשקיע גם בטיפול נכון וחכם של הלידים שמגיעים אליכם.

     

    לא כל מי שמתעניין יסגור עסקה. אז איך מעלים את אחוז הסגירה?

     

    קודם כל, מיינו אותם

    השלב הראשון והחשוב בטיפול בלידים הוא המיון שלהם. זו אולי נראית כמו עצה ארגונית ופשוטה, אבל למעשה מדובר בשלב קריטי כדי לאתר את הלידים הנכונים ולקיים עם הלקוחות הפוטנציאליים שיחה או קשר שיובילו למכירה.

    אז איך ממיינים? מציינים בטבלה מסודרת את כל האינפורמציה שאתם יכולים להוסיף: מה מקור הליד; מאיפה הוא הגיע; האם הגיע לדף הנחיתה שלכם דרך מודעת גוגל, או שמע עליכם מחבר. בנוסף, רשמו לעצמכם מהו התאריך שבו הליד נרשם; הסטטוס הנוכחי שלו; האם הוא השאיר פרטים וטרם חזרתם אליו (ליד חדש); האם חזרתם אליו ולא קיבלתם מענה; האם שוחחתם כבר; חשוב שתעדכנו בכתב את ההתקדמות לגבי כל ליד. אם מדובר במישהו שהביע התעניינות במוצר או שירות מסוים שלכם – ציינו גם את זה בשיחה.

    חשוב מאוד להימנע מליצור לידים כפולים. זה יכול לקרות בקלות, כשמישהו מגיש טופס פעמיים או לא בטוח שהטופס שלו נקלט. יצירת קשר כפולה עם אותו האדם יכולה להרגיז אותו או לתת לו תחושה של שירות לא אישי.

     

    הלידים הם מחזור הדם של כל עסק! רוצים לקבל עוד לידים ממודעות גוגל חכמות? פנו עכשיו למומחים של B144

     

    ערכו סדר עדיפויות

    השלב השני לאחר מיון הלידים הוא סידור על פי סדר עדיפויות. זאת מכיוון שיכול להיות מצב שבו יגיעו אליכם 100 לידים ויותר לחודש. אז איך מחליטים? ראשית, כמה שיותר לידים חמים – יותר טוב. ליד חם הוא מישהו שמתעניין ומכיר את המוצר שלכם. זאת להבדיל מליד קר, מישהו ששמע עליכם אבל לא יודע מה יש לכם להציע.

    יש חשיבות גבוהה לזמן שבו הלידים נכנסו. חוק האצבע אומר שהסיכוי לסגור עסקה עולה ככל שהזמן בין כניסת הליד ליצירת הקשר קצר יותר. לכן, העדיפו תמיד לחזור במהירות למי שהשאיר פרטים, לפחות באותו היום. זאת מכיוון שמחר אולי הוא כבר לא יתעניין בשירות שלכם, או יפנה למישהו אחר, או בכלל יישכח מדוע פנה מלכתחילה. בקיצור, תפעלו מהר – ותצליחו למכור יותר.

     

    לפני הכל – מיינו את הלידים לפי סדר עדיפות

     

    נסו לאסוף מידע

    כשמדברים עם מישהו שהשאיר ליד, השיחה צריכה להתחיל מלהקשיב ולשאול שאלות, ורק אחר כך כדאי לפנות אליו בהצעה רלוונטית.

    מידע הוא דבר קריטי, במיוחד במכירות. אם את מדריכת פילאטיס שמנסה למכור מנוי לסטודיו שלך, חשוב שתדעי אם הלקוחה סובלת מבעיות גב כרוניות, אחרי לידה, או לא התאמנה בכלל בחצי השנה האחרונה. המידע על הלקוחות יאפשר לכם להציע להם הצעות מדויקות ולפנות אליהם בנימה אישית, פרסונלית.

     

    פולו -אפ: יצירת קשר חוזר

    יצירת קשר חוזר היא חשובה מאוד. אפילו מייל או סמס בסגנון: "האם יש לך עוד שאלות שתרצה לשאול אותי?" – יכולים להניע מכירה. בעלי עסק רבים מתייאשים אחרי יצירת קשר אחת, אבל מחקרים מראים שכדאי לעשות פולו-אפ לפחות 5 פעמים. המשיכו לעקוב אחרי הלקוח, הציעו לו תוכן רלוונטי, וחזרו אחריו באלגנטיות.

    אגב, אם ניסיתם להתקשר והלקוח לא ענה – אל תתייאשו. הרבה אנשים לא אוהבים לענות למספרי טלפון שלא מוכרים להם. אם תתקשרו שוב אחרי רבע שעה, סביר להניח שיענו כי זה יסקרן אותם. אם עדיין לא עונים לכם, אתם יכולים לשלוח מייל ולבקש לקבוע שיחה טלפונית או פגישת וידאו.

    לסיכום, גם אם מי שמקדם את העסק שלכם עושה עבודה נהדרת, ומגיעים אליכם הרבה לידים מדי חודש, העבודה הקשה מוטלת עליכם – להפוך את הלידים ללקוחות עם חווית שירות חיובית.

     

     

  • דילוג לתוכן