רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

גוגל אנליטיקס: מדריך למתחילים

הכירו את הכלי הכי פופולרי לניתוח נתוני האתר

מאת: | זמן קריאה: 01:26 דק' | ינואר 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

גוגל אנליטיקס: מדריך למתחילים
לראות את התמונה המלאה

גם אם תבנו אתר מדהים ותנהלו עמודים עסקיים שישברו את הרשתות החברתיות – עליכם לדעת למדוד את תוצאותיו וגם לנתח אותן. גוגל אנליטיקס מאפשר לבחון את הפעילות באתר ובקמפיינים הקשורים אליו כדי להפיק תובנות שיעזרו למקסם רווחים. הנה שלבים בסיסיים וחשובים לשימוש במערכת

1. הגדרת החשבון

אם יש לכם חשבון גוגל למייל, לגוגל דרייב, לגלישה ביוטיוב או לניהול לוח שנה, אתם יכולים לחבר אותו גם לחשבון האנליטיקס בקלות. כדי לעשות זאת, כנסו לאתר של Google Analytics, בחרו ב”היכנס” ומלאו את פרטי ההתחברות שלכם. אם אין לכם חשבון, תוכלו ליצור אחד בקלות.

 

2. שתילת קוד מעקב באתר

לאחר מילוי טופס עם פרטים בסיסיים על האתר, תקבלו קוד להטמעה בכל אחד מהנכסים הדיגיטליים שלכם. את הקוד הזה יש להעתיק ולשתול בכל עמודי האתר ובדפי הנחיתה. אם אתם מנהלים את האתר במערכת WordPress, תוכלו להתקין את תוסף Google Analytics by Yoast שיעזור לכם לעשות זאת בקלות. אם אתם מנהלים חנות ב- Shopify, יש לגשת ל-Online store במסך הניהול ולשתול את הקוד באזור Google Analytics. כדי לשתול את הקוד בפלטפורמות אחרות יש להיוועץ עם הספק שבנה בעבורכם את האתר.

 

קבלו את כל הנתונים בזמן אמת

קבלו את כל הנתונים בזמן אמת (צילום: shutterstock)

 

3. ניתוח הנתונים

לוח הבקרה בגוגל אנליטיקס מאפשר מגוון רחב של אפשרויות למעקב אחר הפעילות באתר, לרבות:

גרף על פי זמן – פעילות הגולשים ב-30 הימים האחרונים או בתקופה אחרת. ניתן לבחור בפרק זמן ספציפי שעליו תרצו לקבל את המידע.

תנועה – כאן תוכלו לראות כמה גולשים מגיעים לאתר מהקמפיינים שלכם, מרשתות חברתיות או מהחיפוש בגוגל. ניתן גם לראות אילו מילות חיפוש מפנות אל האתר ולייצר קמפיינים שמתאימים אליהן.

מידע על המבקרים – מיקום גאוגרפי, דפדפן, תדירות הביקור באתר וזמן השהייה.

מטרות – זהו נתון המצביע על המרות באתר – הפעולות שאנחנו רוצים שהגולשים יבצעו. המערכת מאפשרת להגדיר את המטרה של כל דף ולבחון את מידת ההצלחה בהשגתה. כמו לדוגמה: רכישה באתר, הורדת אפליקציה, הרשמה לקבלת פרטים ועוד.

 

רוצים לדעת יותר על נתוני האתר? קבלו הצעה מהמומחים של B144

 

4. אופן הצגת המידע

כל לשונית באנליטיקס מציגה מידע בפורמט דומה – ראשית תראו סקירה כללית המוצגת בגרף ובטבלה. הנתונים בטבלה עלולים להיות מבלבלים ולכן בצד ימין תוכלו לראות אייקונים לתבניות אחרות להצגת הנתונים – גרף פאי, גרף עמודות ועוד.

 

ללמוד יותר על הגולשים

ללמוד יותר על הגולשים (צילום: shutterstock)

 

5. הרשאות למשתמשים נוספים

כדי להעניק למשתמשים נוספים גישה לצפייה בנתוני האתר שלכם יש להיכנס לניהול> חשבון> תצוגה מפורטת> ‏User Management‏. כדי לתת הרשאה למשתמש יש להזין את הכתובת של חשבון הגוגל שלו. ישנן שני סוגי הרשאות:

משתמש (User) – יכול לצפות בדו”חות, אך לא לבצע שינויים או למחוק פרטים מחשבון האנליטיקס.

מנהל (Administrator) – רשאי לבצע שינויים בסוגי הגישה של משתמשים אחרים, לגשת לכל החשבונות, הפרופילים והדוחות של העסק, לבצע שינויים ולמחוק מידע.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר