רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

חוויית משתמש: 4 כללים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון

הזדמנות אחרונה לרושם ראשוני

מאת: | זמן קריאה: 01:23 דק' | אוקטובר 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

חוויית משתמש: 4 כללים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון
כך תבנו אתר שלא ירצו לצאת ממנו

גולש ממוצע מבלה שניות בודדות בלבד באתר שלכם לפני שהוא מחליט אם להמשיך או לצאת. בואו נבין איך נוכל לגרום לו לרצות להישאר:

1. לנקות, לנקות, לנקות

בטח יש לכם אלף מסרים שתרצו לשלב באתר, אבל האתגר האמיתי בבניית אתרים הוא דווקא לתמצת. ווינסטון צ’רצ’יל, ראש ממשלת בריטניה לשעבר ואחד מגדולי המנהיגים בעולם, כתב פעם בסוף מכתב ששלח: “אם היה לי יותר זמן, הייתי כותב קצר יותר”, ואכן, היכולת להעביר מסרים מורכבים בתמצות היא אומנות של ממש – והיא תעשה פלאים לחווית המשתמש בבניית אתר אינטרנט.

גולשים אוהבים אתרים פשוטים, בלי יותר מדי טקסט מיותר, חלונות קופצים או מצגות שמסיחות את דעתם מהעיקר. באתר של Apple עושים את זה מעולה, עם תפריט פשוט ונוח המוביל את הגולשים למוצר הרצוי וטקסטים מהודקים שמעבירים מסרים מורכבים בכמה מילים. כדי לעשות זאת באתר שלכם מומלץ לבצע אפיון אתר ממוקד ומעמיק לפני שיוצאים לדרך.

2. מתאימים לכל פלטפורמה

קורה לכם שאתם גולשים מהנייד לתוך אתר גדול ומסורבל, שאי אפשר באמת לנווט בו ללא המחשב הביתי? כיום, חלק ניכר מהאוכלוסייה משתמש בנייד כדי לגלוש באינטרנט. לכן, אתר שפועל בצורה נוחה ומותאמת במכשירים ניידים משפר משמעותית את חוויית המשתמש וגם את הקידום האורגני של האתר – המיקום הטבעי שלו במנועי החיפוש.

 

נוח לגלוש באתר שלכם מהנייד

נוח לגלוש באתר שלכם מהנייד (צילום: shutterstock)

 

3. משפרים את הזרימה

הצפת המידע בעידן הדיגיטלי הופכת את כולנו לעצלנים יותר. מחקרים מראים שאנחנו קוראים פחות ומרפרפים יותר בניסיון לדוג את המידע החשוב בכמה שפחות מאמץ. במחקר שעקב אחרי עיני הגולשים בעת השיטוט באתרים נמצא כי התבנית האידאלית לעיצוב האתר היא בצורת F – עם תפריט ראשי בשורה העליונה ותוכן שמסודר בשורות שיאפשרו זרימה טובה יותר של הקריאה.

 

רוצים אתר מנצח לעסק שלכם? פנו אל מומחי הדיגיטל של B144

 

אם נחזור לאתר של Apple, ניתן לראות את עיצוב ה-F המדובר – הגולשים מתחילים לקרוא בפינה השמאלית העליונה, שם ממוקם גם הלוגו המפורסם, ומשם ממשיכים לסדר את המוצרים בצורה אופקית – עם כותרות גדולות ובולטות המאפשרות רפרוף והנעה ברורה לפעולה. העיצוב משרת את המטרה המרכזית של האתר – מכירת מוצרי החברה, בלי לעייף את הגולש עם קריאת טקסטים מורכבים ומפוזרים.

 

4. שומרים על עקביות

עיצוב חכם הוא כזה שמצליח להיות מלוטש, מינימליסטי ועם פונקציונליות גבוהה. חשוב שכל הנכסים הדיגיטליים של העסק ישמרו על אותה השפה המיתוגית, שתישען על הפסיכולוגיה של הצבעים כדי להשיג את המטרה העסקית שלכם.

 

גם את הצבעים חשוב לבחור בקפידה

גם את הצבעים חשוב לבחור בקפידה (צילום: shutterstock)

 

גם כאן, Apple היא חברה שרבים נושאים אליה את מבטם. למעשה, העיצוב שלהם כל כך מזוהה עם המותג, עד שחלק מהמשתמשים יכולים לזהות מיד פרסומת של החברה בלי לראות את הלוגו או המוצר. האתר של Apple, כמו כל הנכסים האחרים של החברה, משתמש בצבעים בהירים ובטיפוגרפיה (אומנות סידור הטקסט) מתוחכמת, שנועדו להדגיש את המימד היצירתי והמינימליסטי של מוצריה.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר