רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

קהילות או לא להיות: הדרך החינמית והיעילה לשיווק העסק שלך

קהילות הפייסבוק זוכות לחשיפה רבה בפיד ומעוררות המון מעורבות. הן יכולות לשמש פלטפורמה מעולה לקידום העסק שלכם – אם רק תשכילו לעשות זאת נכון

מאת: | זמן קריאה: 02:27 דק' | מאי 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • אם באמת יש "חוכמת המונים", קהילות וירטואליות הן כנראה המקום האחרון שבו עוד אפשר למצוא אותה. זה נכון במיוחד לגבי קבוצות פייסבוק; למרות הירידה בכוחה ובמעמדה של הרשת החברתית, הקהילות שפועלות בה נותרו זירה תוססת וחיה שבה מאות או אלפי אנשים מתקבצים כדי לדון בנושא מסוים, לשתף אחד את האחר וגם להתייעץ.

    הקבוצות הללו הפכו להיות קהילות של ממש, עם קומץ דומיננטי יותר של אנשים שפעילים בהן, מקבץ אחר של כאלו שמעדיפים רק לקרוא בלי להגיב, עם ויכוחים סוערים על אופי הקבוצה או על דרך ההנהגה שלהן, עם פרגון הדדי ושיתוף כנה. אם תסתכלו בפיד שלכם בפייסבוק, תראו שרובו מוקדש לקבוצות שבהם אתם חברים, ולא לפוסטים אישיים או לעמודים עסקיים.

    קבוצת אנשים מקיימת דיון

    קהילות פייסבוק הן המקום הטרנדי לשתף ולהתייעץ

    הקבוצות האלו יכולות להיות כלי שיווקי מעולה לעסק שלכם, ויש להן יתרונות רבים: מה שנכתב בקהילה נתפס כאותנטי יותר, הקהילות מעודדות מעורבות והן מוקדשות לנושא מסוים, כך שאתם יכולים לאתר בקלות את הקבוצות שבהן נמצא הקהל הרלוונטי לעסק שלכם, ולהיות פעילים בהן. איך עושים זאת?

     

    1. להתמקד במספר קבוצות מצומצם

    גם אם אתם פעילים במאה קבוצות, מומלץ לבחור ארבע עיקריות ולהתמקד בהן. בחרו את הקבוצות הכי רלוונטיות מבחינת הנושא והקהל. שימו לב למספר החברים בקהילה (כמובן שיש עדיפות לקבוצות גדולות), ולמידת המעורבות בקבוצה (אל תבחרו בקבוצה רדומה, אלא בכזו שמעוררת דיונים והשתתפות).

    בארבע הקבוצות שבחרתם תהיו פעילים, תגיבו, תשתתפו, וגם תשתפו תכנים, אבל כל פעם בקבוצה אחרת כדי לא להעמיס על כל מי שבקבוצה. כשאתם חברים פעילים בקהילה, זה נראה הרבה יותר נכון כשאתם כותבים פוסט, וסביר להניח שתזכו להרבה יותר חשיפה – ממשתתפים אחרים בקהילה שכבר מכירים אתכם דרך הקבוצה.

    הנה טיפ חשוב: גם אם יש לכם תוכן סופר חשוב ומעניין, כשמישהו רואה אתכם יותר מדי פעמים בפיד שלו, זה עלול להיות מעצבן. לכן, מינונים זה הסוד כאן.

     

    1. להעתיק פוסטים מהדף העסקי לקהילה

    הדרך העיקרית שבה אפשר להשתמש בקהילה כדי לזכות בעוד חשיפה לעסק היא לבחור בפוסט מוצלח מהעמוד העסקי שלכם, להעתיק אותו, ולפרסם בקבוצת פייסבוק רלוונטית. תמיד עדיף להעתיק את הפוסט מחדש לקבוצה, ולא לשתף. זאת מכיוון שכשאתם משתפים פוסט מהדף העסקי האלגוריתם של פייסבוק מזהה את זה והחשיפה לפוסט המקורי עשויה לרדת. אם בכל זאת בחרתם לשתף, חכו 24 שעות ותנו לפוסט לצבור חשיפה, לייקים ותגובות בעמוד העסקי שלכם, ורק לאחר מכן שתפו אותו בקבוצות רלוונטיות.

    שימו לב: לא צריך להעתיק ולשתף בקהילה כל פוסט! אלא רק פוסט שיש לו ערך לקהילה הספציפית הזאת. לא להעלות פוסט פרסומי בנוסח: "השהייה בבית במהלך תקופת הקורונה גרמה לכם להשמין? מוזמנים להתקשר ונתחיל את הדיאטה שלכם מהיום", אלא תוכן שמשווק רק בצורה עקיפה – כזה שיפגין את המקצועיות שלכם, ייתן טיפים וידריך. כך למשל: "ראיתי שהרבה בקבוצה כתבו שעלו במשקל בתקופה האחרונה, לכן רציתי לשתף אתכם ב- 5 דרכים שבעזרתן תוכלו לרדת במשקל בלי לעשות כושר בכלל, כבר מהיום…".

    אגב, מומלץ לא לשים לינק לפוסט בדף העסקי שלכם, אלא להעתיק ולהדביק אותו בקבוצה. זה נראה הרבה יותר אורגני ומשתלב עם שאר הפוסטים בקהילה, וסביר להניח שכך תקבלו יותר חשיפה. אם מאוד חשוב לכם לצרף לינק תמיד תוכלו לעשות זאת בתגובה הראשונה לפוסט.

    רוצים לקבל חשיפה מיידית בפייסבוק? המומחים של 144B יעזרו לכם!

     

    1. פרסום גרילה בקבוצה

    הדרך הנוספת לשיווק בקבוצות היא אלגנטית, מתוחכמת, והרבה יותר יעילה. מעבר לנוכחות בקהילה ולהעלאת תכנים, אתם יכולים לשווק את עצמכם כאוטוריטה מקצועית כשנשאלת שאלה רלוונטית לתחום שלכם. כלומר, ברגע שמישהו בקבוצה ישאל שאלה, אתם תענו לו תשובה מקצועית, תפגינו ידע וגם אמפתיה, ותוסיפו לינק לפוסט בדף העסקי שלכם שנותן מענה לשאלה הזו.

    אישה משתמשת בטלפון נייד

    תגובה מקצועית ונעימה בפוסט בקהילה תתרום לשיווק העסק

    אם תגיבו בזמן הנכון ובמקום הנכון – פתאום גם כשתציעו לינק אנשים יגיבו בשמחה, יתעניינו ויכנסו לפרופיל שלכם כדי לבדוק מי אתם ומה אתם עושים. ככה, הרווחתם שיווק גרילה, שיווק שהוא לא ישיר וגורם לאנטגוניזם, אלא מזמין ויוצר רושם הכי מקצועי שאפשר.

     

    1. הקימו קהילה משלכם

    שימו לב, מדובר באופציה שהיא אמנם היעילה ביותר, אבל היא לא פשוטה בכלל ודורשת השקעה רצינית. להקים קהילה זה לא דבר פשוט, דרוש הרבה זמן כדי שהקהילה תתרחב ותצבור תאוצה, וזה לא משהו שקורה ביום אחד וגם לא בחודש או חודשיים. מצד שני, יש למהלך הזה המון יתרונות, קודם כל מדובר בקבוצה שתאגד בתוכה את כל הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם, והם יבואו לשם מרצונם החופשי.

    בנוסף, לא תצטרכו להשקיע אפילו שקל אחד – לפחות בהתחלה (כשהקבוצה תתפוס תאוצה, ייתכן שתצטרכו להשקיע כסף במגשרים ואנשי צוות נוספים שיעזרו לכם בניהול). העבודה שלכם תהיה בעיקר העלאה של תכנים אורגניים – שאלות, טיפים, במטרה ליצור כמה שיותר מעורבות ולעורר דיון. לאורך זמן הקהילה יכולה להיות אפיק מעולה ללידים וזרם של לקוחות חדשים לעסק. אבל חשוב להפנים שלא כל אחד יוצר קהילה מצליחה, ולא בטוח שזה שווה את ההשקעה.

     

    לסיכום, קהילות פייסבוק מהוות פלטפורמה מצוינת לחשיפה לעסק – שמתורגמת באופן מיידי לעוד לקוחות ויותר הכנסות לעסק. לכן, מומלץ להיות פעילים במספר קבוצות, לשתף תכנים ולהפגין ידע מקצועי, ולמתקדמים – אפילו לנהל קהילת פייסבוק משלכם.

     

     

  • דילוג לתוכן