רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

המדריך הפשוט לפרסום בגוגל: חלק ראשון

שלב אחר שלב: כך תנהלו קמפיין מנצח בגוגל

מאת: | זמן קריאה: 02:03 דק' | אפריל 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • איך בוחרים את סוג הקמפיין שמתאים לכם, כמה כסף כדאי להשקיע ואיך בכלל קובעים אם הקמפיין יעיל? הנה החלק הראשון במדריך שילמד אתכם את הבסיס החיוני לפרסום בגוגל:

     

    כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל להניע את מהלכי הפרסום שלכם ברשת

     

    מחליטים על סוג הקמפיין

    חלק מהאנשים מאמינים שפרסום בגוגל מתייחס רק למודעות במנוע החיפוש, אך למעשה, גוגל מציעה פרסום של כמה סוגי קמפיינים שחשוב להכיר לפני שבוחרים בזה שהכי מתאים לכם:

    פרסום ברשת החיפוש – אלו המודעות שמופיעות בתחילה ובסיום של כל עמוד בתוצאות החיפוש בגוגל. זהו אפיק שמתאים לרוב מטרות הפרסום ובייחוד לבתי עסק, נותני שירות ואנשי מקצוע שסביר שינסו לאתר אותם בגוגל, כמו לדוגמה "מכון כושר ברמת גן", או "חנות פרחים בבאר שבע".

    מודעת דיספליי ברשת המדיה – גוגל מפרסמת באתרים רבים ברחבי הרשת שמשתפים איתה פעולה. באתרים אלו מוצגות מודעות תמונה או טקסט ובעל האתר מקבל כסף על כל הקלקה. אפיק זה מתאים למי שרוצים לפרסם מוצרים שמצטלמים מעולה, לחזק את מיתוג העסק, או להשיק מוצר חדש ומהפכני שלא סביר שיחפשו אותו באופן ישיר.

    מודעות וידאו ביוטיוב – רשת הווידאו המובילה נמצאת כידוע בבעלות גוגל ולכן ניתן בקלות לפרסם בה דרך ממשק Google Ads. זוהי פלטפורמה שמתאימה למי שמוכן להשקיע בהפקת סרטון תדמית, דבר שיכול כמובן להיות יקר יותר מקמפיינים אחרים.

     

    הפקתם פרסומת לעסק? עכשיו תוכלו להציג אותה בקלות גם ביוטיוב

     

    מודעה לקידום אפליקציות – אם יש לכם אפליקציה עסקית, תוכלו לקדם אותה גם ב-Google Play דרך מערכת הפרסום. המודעה תוצג במיקום בולט בראש תוצאות החיפוש של אפליקציות רלוונטיות.

    מודעת שופינג – באחרונה הכניסה גוגל לישראל גם אפשרות להציג מודעת מוצר בשורת החיפוש, אשר נחשבת בולטת יותר מהמודעות הרגילות ומציגה גם תמונת מוצר ומחיר. האפשרות הזאת פתוחה רק בפני מי שמנהלים חנויות וירטואליות ברשת.

     

    רוצים שניצור עבורכם קמפיין גוגל מעולה? קבלו הצעה משתלמת במיוחד מהמומחים של B144

     

    מגדירים את התקציב

    במודעות ברשת החיפוש של גוגל, אתם משלמים רק כאשר גולשים מקליקים על המודעה שלכם. שיטת התשלום הזאת נקראת CPC Cost Per Click. במודעות דיספליי ברשת הפרסום, תוכלו גם לבחור לשלם על כל אלף חשיפות, כלומר אלף גולשים שראו את המודעה שלכם.

    ואיך קובעים את התקציב? התשלום לגוגל מתבצע בשיטה של מכרז (Bid), כלומר אתם קובעים כמה לשלם – ואם המתחרים שלכם הציעו על אותה המשבצת סכום גבוה יותר – המודעה שלהם תוצג יותר פעמים משלכם.

    אם אתם מפרסמים בעצמכם ולא נעזרים באנשי מקצוע, בתור התחלה כדאי להקדיש לפרסום בגוגל תקציב של כמה עשרות או מאות שקלים ולבחון את התוצאות. אם הקמפיין יעיל – ניתן להגדיל את התקציב בכל פעם. אם הקמפיין לא יעיל – ניתן לחשוב איך לשפר אותו, לעשות עוד כמה ניסיונות באותו התקציב ולהגדיל את הסכום רק לאחר העלייה בהמרות (רכישות, טלפונים, הורדת אפליקציה או הרשמה לניוזלטר).

     

    מומלץ להתחיל בקטן ולבחון האם הקמפיין מביא תוצאות

     

    מוצאים את התזמון המושלם

    כשתקימו קמפיין בפועל (כפי שנלמד לעשות בחלק השני של המדריך), תצטרכו לחשוב גם מתי להציג את המודעות שלכם. לדוגמה, אם העסק שלכם לא עובד בשבת, תוכלו להקפיא את הקמפיין בסופי שבוע ומחוץ לשעות הפעילות כדי לשמור על התקציב רק לזמנים שבהם תהיו פנויים לקבל שיחות.

     

    לומדים להכיר את כלי הניתוח

    אחד היתרונות הבולטים של הפרסום בגוגל הוא היכולת לנתח את המידע בזמן אמת ולשפר את הקמפיין בכל עת כדי למקסם את התוצאות. הנתונים מוצגים גם בתוך הממשק של Google Ads וגם בכלי הניתוח הפופולרי Google Analytics. עם זאת, כדי לעבוד עם ה-Analytics, ראשית יש לקשר אותו לאתר שלכם. כדי לעשות את זה תוכלו להיעזר במדריך שלנו בנושא.

    במערכת הזאת תוכלו לבחון את מספר החשיפות (גולשים שראו את המודעה), הקלקות והמרות (גולשים שעשו את המטרה שהגדרתם – לדוגמה, התקשרו לבית העסק). בנוסף, תוכלו לצפות בנתונים מדויקים יותר על האנשים שהקליקו על הקמפיין שלכם, לרבות אזור מגורים, גיל, מגדר, שפה ואפילו המכשיר ומערכת ההפעלה שבהם השתמשו.

     

    מוכנים להתחיל לעבוד? בחלק השני של המדריך נצלול לפרטים הטכניים של מערכת הפרסום ונבין איך לבנות קמפיין כמו שצריך – מההתחלה ועד הסוף.