רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

הסכנה שבתוכן כפול באתר שלכם

כיצד תוכן כפול משפיע לרעה על קידום אתרים? ואיך מונעים את הכפילות? התשובות לפניכם

מאת: | זמן קריאה: 01:21 דק' | ינואר 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

הסכנה שבתוכן כפול באתר שלכם
לא נראה טוב ולא משתלם

״התוכן הוא המלך״, הכריז ביל גייטס ב-1996, והטיל על אנשי שיווק, פרסום ובעלי אתרים את חובת ההוכחה של יצירת תוכן איכותי ומקורי. אמרה זו נחקקה בתודעה העולמית, ולא בכדי. התוכן השיווקי, כפי שצפה גייטס, הוא המנוע העיקרי אשר דוחף את האתר והעסק שלכם קדימה. מלבד לידים לאתר, תוכן משמש גם כאינדיקציה עבור מנועי חיפוש בעת דירוג אתרים, כאשר הפרמטר המוביל הוא איכות התוכן ותדירות הוספתו. אחד מכללי הברזל בעולם קידום האתרים, הוא להימנע ממצב שבו יש תוכן כפול באתר. לפני שנבין מהן הסיבות לכך, ומהן ההשלכות, בואו נבין קודם – מהו תוכן כפול?

 

אז מהו תוכן כפול?

 

Google, מנוע החיפוש הגדול בעולם, מגדיר “תוכן כפול” כחלקי טקסט אשר משמעותית זהים או דומים מאוד לחלקי טקסט אחרים הנמצאים באותו אתר או באתרים אחרים. לדוגמא, אם נעתיק את הפסקה למעלה ונשים אותה במאמר אחר באתר בזק או באתר של מישהו אחר – ייווצר מצב של תוכן כפול.

פשוט אל תעשו את זה

פשוט אל תעשו את זה (צילום: HBRH, shutterstock)

 

ולמה זו בעיה?

 

ובכן, מנוע החיפוש של Google לא טיפש (בלשון המעטה). מכיוון וידוע כי אנשים לא מחפשים לקרוא פעמיים את אותו הטקסט בשני מקומות שונים – Google מטפל בבעיה בדרכו שלו. ברוב המקרים הוא פשוט בוחר את הקטע שנראה לו רלוונטי יותר ומציג את העמוד שמכיל אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש שלו. את הדפים האחרים המכילים את אותו התוכן הוא עשוי להציג במיקום אחד, שניים או חמישים מתחת לעמוד שבחר להציג למעלה; הדברים כמובן תלויים בפרמטרים נוספים.

 

 

מעוניינים בתוכן שיווקי ומקורי? המומחים של B144 כאן כדי לעזור

 

האם Google יעניש את האתר שלכם אם ייווצר בו מצב של תוכן כפול?

כל עוד גוגל לא יזהה שהעתקתם או שכפלתם תוכן בכוונה להטעות אותו, הוא לא ״יעניש״ את האתר שלכם. לעומת זאת, אם יזוהה כי שכפלתם תכנים כדי לשחק בתוצאות החיפוש  – הוא עלול להתייחס לאתר שלכם כאל ״אתר זבל״ (ספאם) ולהוריד אותו בדירוגים. תוכן כפול הוא הרגל רע – הן מבחינת דירוג האתר והן מבחינת הערך שמקבלים הגולשים. כאשר אתר מלא בתכנים כפולים, בסופו של דבר לא רק גוגל, אלא גם הגולשים, יזנחו אותו. יתרה מכך, העתקה ללא אישור היא עבירה על חוק זכויות יוצרים – דבר פוגעני שאינו נכון ואינו רצוי.

והפעם בלי להעתיק

והפעם בלי להעתיק (צילום: Ollyy, shutterstock)

 

איך מונעים כפילות תוכן באתר?

 

הדרך הטובה ביותר היא לכתוב תוכן מקורי ואיכותי לאתר שלכם, בין אם בעצמכם או בעזרת חברת תוכן מקצועית. אם נוצר מצב של תוכן כפול באתר, יש לערוך את התוכן מחדש או למחוק אותו. לצד זה, ישנם פתרונות אחרים הדורשים התערבות של איש מקצוע בעל ידע בבנייה ובקידום אתרים.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר