רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

קליק וצבע: הצבעים שיעשו הכי טוב לקמפיין הדיגיטלי שלכם

למרות שלפעמים זה נראה שולי, לא תאמינו עד כמה בחירת הצבע היא משמעותית להצלחה

מאת: | זמן קריאה: 01:15 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

קליק וצבע: הצבעים שיעשו הכי טוב לקמפיין הדיגיטלי שלכם
כך בוחרים את הצבע הנכון

כולנו רוצים להאמין שעלינו אי אפשר לעבוד, אבל האמת היא שעל כל אדם ניתן להשפיע ואפילו די בקלות. מחקרים פסיכולוגיים רבים הראו כי לצבעים יש השפעה אדירה על הבחירות שלנו וברוב המקרים כלל לא נרגיש בכך. אז איך להשתמש במידע הזה כדי להגדיל את ההכנסות שלכם? הנה המדריך המלא לפסיכולוגיה של הצבעים:

 

הבליטו רק את מה שחשוב

הגולשים לא “יבזבזו” יותר מכמה שניות או במקרה הטוב כמה דקות, כדי לבקר בדף הנחיתה או באתר שלכם ולספוג את כל המידע שהם צריכים. במצב כזה, שבו הגולש רק “מרפרף” על האתר ולא קורא במלוא תשומת הלב את המידע בו, חשוב שתבליטו רק את האזורים עם הערך הגדול ביותר מבחינה שיווקית.

 

כתום הוא צבע שמעורר תיאבון

כתום הוא צבע שמעורר תיאבון (צילום: shutterstock)

 

למה הכוונה?

בסופו של דבר, לקמפיינים ולאתר יש מטרה אחת – לייצר לידים שיומרו לעסקאות – ומכאן המושג “המרות”. כדי לעשות זאת, חשוב שכפתורי ההנעה לפעולה, אלו שמעודדים לבצע הזמנה או להשאיר פרטים ליצירת קשר – יהיו מובלטים בצבע שונה משאר הצבעים באתר – רצוי בגוונים “חזקים” כמו כתום, ירוק בהיר, סגול או אדום. חשוב שלא להשתמש בצבעים רכים בכפתור ולוודא שיספיק מבט חטוף כדי להבין איפה הוא נמצא. מחקרים מראים שזהו אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב האתר או דף הנחיתה.

 

זקוקים לעזרה בעיצוב שיגדיל את ההכנסות? התייעצו עם המומחים של b144

 

הכירו את צבעי האמון והאזהרה

לא לחינם הקו העיצובי של בזק ושל B144 כולל את הצבע הכחול – זהו צבע שהוכח במחקרים ככזה שמשרה ביטחון, רוגע ואמון. מנגד, מחקר מעניין מצא כי הערות של מורים שנכתבות בצבע האדום נתפסות כ”תוקפניות” ורעות יותר בעיני תלמידים. זאת מכיוון שהאדום הוא צבע שמתקשר במוחנו לאזהרה, איום או סכנה. מנגד, הצבע האדם גם משדר כוח, תשוקה ואהבה.

 

מהו הצבע האידאלי למשחקים?

הצבע הירוק משדר תחושות חיוביות של הרמוניה, איזון, מנוחה ושלווה – בכך הוא מזכיר את הצבע הכחול. מחקרים הראו כי רצוי לעצב את הכפתורים בצבע הזה, כדי ליצור אצל הגולש תחושת ביטחון. מנגד, הצבע הצהוב משדר אופטימיות, חברותיות ויצירתיות. זהו הצבע שמומלץ להשתמש בו בהקשר של משחקים, הנאה ופעילויות שגורמות לנו להרגיש נהדר.

 

כחול מעצים אמונה וביטחון

כחול מעצים אמונה וביטחון (צילום: Grigor Ivanov, shutterstock)

 

ואיך לשדר יוקרה?

הצבע הסגול מעניק לנו תחושה של התעלות רוחנית, יוקרה ואותנטיות. לכן, הוא נחשב בעיני פסיכולוגים ואנשי שיווק כבחירה נכונה למיתוג מוצרי יוקרה בסטנדרט גבוה. גם הצבע הוורוד יוצר תחושות דומות ומומלץ להשתמש בו כשמשווקים מוצרים הקשורים באהבה, במיניות ובחום. רוצים לעורר תיאבון? באופן מפתיע מחקרים מראים שדווקא הצבע הכתום הוא הבחירה המומלצת בהקשר הזה.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר