רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

הקמת אתר: האם החוקים השתנו?

רגע לפני שאתם רצים לבנות אתר, יש כמה דברים ש-2018 רוצה לספר לכם

מאת: | זמן קריאה: 01:46 דק' | יוני 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

הקמת אתר: האם החוקים השתנו?
השינויים והחידושים בעולם הדיגיטל

האינטרנט, כמו החיים, הוא דינאמי. אמנם הקמת אתר מבוססת על כמה כללי ברזל, אבל מגמות חדשות שינו את כללי המשחק. הנה כמה חידושים מעולמות העיצוב, השיווק והטכנולוגיה:

אתר של עמוד אחד

הגישה המסורתית להקמת אתר גורסת כי יש לשים כל נושא בעמוד משלו. אך לאור האבולוציה של הדרך בה אנשים קוראים אתרים, עולה הטענה כי יש לצמצם את התוכן למינימום אם רוצים לשפר את שיעורי ההמרה (אותו אחוז גולשים שנכנסו לאתר שלכם וגם ביצעו בו פעולה). מדובר בהיגיון פשוט: כאשר רוב האנשים גולשים מהמכשירים הניידים, לגולל עמוד אחד ארוך ומעוצב היטב הוא ללא ספק האופציה הנוחה, ולכן גם המועדפת.  

התופעה נקראת One Page ודוגמא לכך תוכלו לראות בתמונה הבאה.

 

עמוד נחיתה מוצלח ורלוונטי

עמוד נחיתה מוצלח ורלוונטי (צילום: shutterstock)

להתראות Flash, שלום HTML5

אם אתם לא בקיאים בנושא, זה עלול להישמע לכם כמו סינית, אבל העיקרון הוא פשוט:

Flash היא תוכנה מבית Adobe אשר למעלה מ-15 שנה היוותה סביבת פיתוח עיקרית של אתרים לייצור אנימציות, משחקים, אפליקציות Web וכו׳. הבעיה? – היא מאטה את תפקוד המחשב/אתר וגם מזיקה לקידום במנועי חיפוש.

הישועה הגיעה מגוגל, אשר החליטה להעדיף את שפת התכנות HTML5, אשר מעניקה את היכולת ליצור אנימציות באיכות גבוהה בנוחות מרבית, לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש, לפעול על מספר מחשבים במקביל ולספק עוד כמה יתרונות שאינם קיימים ב-Flash.

 אין לכם אתר? פנו למומחים של B144

עיצוב – קודם כל לנייד Mobile First

נכון, עיצוב למכשירים ניידים הוא לא דבר חדש. למעשה, מדובר בפילוסופיה עיצובית עיקרית מאז שהגלישה במכשירים חכמים הפכה לגלישה העיקרית בחיינו וגרמה לכך שהמובייל שינה את עולם הפרסום.

הנתון המפתיע הוא שעד 2018, הפוקוס היה בכל זאת על עיצוב אתרים לדסקטופ, ורק לאחר מכן שמו דגש גם על אתרים מותאמי מובייל או אתרים רספונסיביים, שמתאימים את עצמם לכל רזולוציית מסך, כך שנוכל לגלוש בהם גם דרך הנייד.

כיום, מפתחים ומעצבים בונים אתרים המיועדים בראש ובראשונה למסכים הקטנים של המובייל והמכשירים הניידים, כשהדסקטופ – שהוא לרוב המחשב הביתי – הופך לשני בסדר העדיפויות.

 

עיצוב מותאם למובייל

עיצוב מותאם למובייל (צילום: shutterstock)

הודעות ה –  Push Notifications

הודעות אלו מאפשרות לאתרים להודיע לגולשים כאשר תוכן חדש זמין עבורם, ובאופן כללי מדובר בכלי נהדר לאינטראקציה אישית וישירה (יש שיאמרו אפילו ״חברית״) ביניכם לבין הלקוחות, שיכול לעזור לכם לחזק את התנועה באתר מבלי לבצע הרבה פעילויות. כדי למקסם זאת, חשוב לשמור על כמה כללים בסיסיים:

  • הודעות אישיות יותר = הודעות יעילות יותר
  • Push but don’t push – הודעות פוש מטבען נועדו ״להפריע״ ולגנוב את הפוקוס, נמצא כי דווקא הפחתת המינון והתדירות של ההודעות, לצד דיוק בתכנים, תביא לתוצאות אפקטיביות יותר
  • קצרו את אורך הטקסט והשתמשו בסמלי אימוג׳י – ההודעות צריכות להיות קצרות ונעימות.
  • ניתוח ושיפור – בצעו ניתוח קמפיין ואופטימיזציה של הודעות הפוש שלכם. זהו שלב הכרחי בהפיכתן לכלי רב ערך באסטרטגיה השיווקית שלכם.

 

פוש באט דונ'ט פוש איט

פוש באט דונ’ט פוש איט (צילום: shutterstock) 

אפליקציות WEB פרוגרסיביות

מגמה בולטת ואחרונה למאמר זה משלבת את היתרונות של מחשב ומובייל יחד, ומהווה כלי עוצמתי בעת הקמת אתר. אפליקציית WEB פרוגרסיבית למעשה משתמשת ביכולות אינטרנטיות מתקדמות כדי לספק חוויית משתמש דמוית אפליקציה. במילים אחרות – אתר, אבל נראה כמו אפליקציה. בסופו של דבר, מדובר במגמה אשר מספקת יתרונות רבים מבחינת מהירות, אבטחה, שימושיות וגישה לא מקוונת. והבונוס? אין צורך בתיווך של חנות אפליקציות.

 לסיכום

המגוון המדהים של הפלטפורמות, שפות קידוד, מסגרות ואלמנטים אחרים המרכיבים את האינטרנט יכול להיות מרתיע. אבל דווקא חדשנות תעזור לכם לענות טוב יותר על צרכי הלקוחות שלכם.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר