רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

זה קורה: לא צריך להיבהל מתוכן כפול באתר

למדנו להישמר מכל משמר מפני התוכן הכפול הידוע לשמצה. מתי הוא בכל זאת הכרחי?

מאת: | זמן קריאה: 01:14 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

זה קורה: לא צריך להיבהל מתוכן כפול באתר
מצא את ההבדלים

בשנים האחרונות הודיעה גוגל על עדכון באלגוריתם שלה, הידוע בשם ״פנדה״. עדכון זה נועד להילחם בתוכן חסר ערך דוגמת אתרים בעלי תוכן משוכפל, תוכן דל או כזה אשר אינו תורם לגולשים. מנוע החיפוש של גוגל הפך מדויק יותר ובעל דרישות קפדניות יותר, והעדכון גרם לנפילות בדירוגים בקרב אתרים רבים ברחבי העולם, כולל אתרים גדולים. נכון, ברור לחלוטין כי תוכן כפול הוא משהו שחשוב להימנע ממנו. אבל אפילו בגוגל יודעים כי יש מצבים בהם לא ניתן למנוע לחלוטין את הכפילות. מתי זה כן לגיטימי? מיד תבינו.

 

דוגמאות לתוכן כפול בלתי נמנע

  • סוכנות ידיעות אשר שולחת תוכן חדשותי למספר רב של אתרים וכלי תקשורת המעתיקים ומשכפלים את הידיעה, לעתים ללא עריכה נוספת כלל. לכן ידיעות מאתרי סוכנויות יופיעו לרוב בתוצאות החיפוש לזמן קצר וייעלמו לאחר שיעלו מחדש באתרי חדשות מובילים.
  • אתר גדול ונחשב המפרסם תוכן של אתר/בלוג קטן ואנונימי, לצד קרדיט וקישור חוזר לפוסט המקורי. כל עוד יש קרדיט, הרי שאין כאן העתקה והדבר אינו אלא אינדיקציה לפוטנציאל הגדילה וההתעניינות של האתר הקטן. עם זאת, גוגל לא תציג בתוצאות גם את התוכן המקורי וגם את הפרסום החוזר, לכן כשמישהו מעוניין לפרסם מחדש את התוכן שלכם בצירוף קרדיט, עליכם לשקול זאת היטב.

 

כשאין ברירה אז אין ברירה

כשאין ברירה אז אין ברירה (צילום: Ollyy, shutterstock)

 

מזעור נזקים של תוכן כפול הכרחי

ראינו כי מצבים מסוימים של תוכן כפול הם בלתי נמנעים, משום שהם מהווים חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת והלגיטימית של אתרים רבים. לכן לעתים, השאלה אינה איך להימנע מתוכן כפול, אלא כיצד למזער את נזקיו. בעזרת כמה מאפיינים אשר בעזרתם גוגל מזהה ״תוכן איכותי״ או ״מסמך שימושי״, תוכלו לדעת כי אתם בצד הנכון:

 

מעוניינים באתר עם תוכן איכותי? המומחים של b144 ישמחו לעזור

 

  • התוכן באתר הוא מקורי (לא כפול ולא מועתק ומשוכתב קלות)
  • האתר לא עמוס במודעות
  • האתר מקבל לינקים מאתרים אחרים
  • האתר שייך לגורם קיים ופעיל מחוץ לרשת
  • כאשר נכנסים אליו, אין חשד כי הוא אתר ספאם
  • גולשים הנכנסים לאתר יישארו בו זמן מה, ולא יצאו מיד כדי להקליק על תוצאה אחרת של החיפוש (בשפה מקצועית – Bounce גבוה)

 

האלגוריתם של גוגל מבדיל בקלות יחסית בין אתרי ספאם מבוססי תוכן כפול לבין אתרי תוכן איכותיים, אשר ייתכן ועושים שימוש בתוכן כפול, אך גם בתוכן מקורי ובעל ערך לגולשים (דוגמת אתרי חדשות). עם זאת, אתרים מסוימים יכולים להיות מזוהים כספאם אם לא יקפידו על קריטריונים הנוגעים לאיכות התוכן. השאלה המתבקשת היא – מהו תוכן איכותי? מהם מאפייניו? מה מבדיל אותו מתכנים אחרים? אבל את התשובות לכך נשמור…לכתבה אחרת.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר