רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

זמן לצאת מהקופסא: 7 רעיונות יצירתיים לעסקים בזמן משבר הקורונה

המציאות התהפכה ב-180 מעלות, ואיתה גם הצורך של הלקוחות שלכם. קבלו טיפים שיסייעו לכל בעל עסק להתאים את עצמו לימי הקורונה

2020-03-18

https://digital.b144.co.il/%d7%96%d7%9e%d7%9f-%d7%9c%d7%a6%d7%90%d7%aa-%d7%9e%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%a1%d7%90-7-%d7%a8%d7%a2%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%a8%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1/

מאת: | זמן קריאה: 02:27 דק' | מרץ 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • משבר הקורונה הפך את העולם של כולנו במהירות, וכולנו נאלצים להסתגל כעת למציאות העסקית שהשתנתה מקצה אל קצה. הדילמה של בעלי עסקים היא שמצד אחד אין טעם להמשיך לשווק כאילו כלום לא קרה, אבל, מצד שני השבתה מוחלטת של העסק תגרום להפסדים ולקושי כלכלי. בין אם מדובר בתקופה קצרה של כמה שבועות או אולי אפילו עידן חדש, חובה לעשות שינויים ולהתאים את העסק למציאות המשתנה.

     

    זמן לגלות גמישות ולחשוב מחוץ לקופסא

     

    גמישות היא המפתח

    היכנסו לראש של הלקוח: המפתח לחשיבה העסקית היצירתית ולהתאמה שאתם נדרשים לעשות היא בהזדהות עם הלקוח. הלקוח מלפני שבוע הוא ממש לא הלקוח של היום. הבעיות שהטרידו אותו רק לפני כמה ימים הן לא הבעיות שכרגע מעסיקות אותו. במצב הנוכחי הוא סגור בבית ונמצא בחוסר מודעות, צריך לדאוג לילדים, לא יכול לעשות ספורט, משועמם וזקוק לאסקפיזם, והכי חשוב מודאג מהמצב הכלכלי שלו. אם העסק שלכם יכול להציע מענה לאחד מהצרכים הללו – זה הזמן שלכם.

    המבחן הגדול של בעלי עסקים כרגע, הוא לגלות גמישות ולחשוב מחוץ לקופסא. קחו לכם את הזמן (הרי את זה יש עכשיו בשפע), ועשו את השינויים המתבקשים בעסק.

    איך עושים את זה? הנה כמה טיפים:

    1. נהלו את הזמן שלכם

    דווקא עכשיו, כשהזמן נמרח כמו מסטיק ומרגיש כמו יממה ארוכה שאינה נגמרת, אתם זקוקים לשגרת חיים נוקשה יותר. עצמאים רבים מצאו את עצמם במצב בלתי אפשרי שבו הם מתקשים לעבוד, כשהילדים בבית כל היום.

    המענה היחיד לקושי הזה הוא לחשוב מתי אתם יכולים למצוא זמן עבודה אפקטיבי, ולהיצמד ללו"ז. בין אם זה בזמן שהילדים ישנים בצהריים, בשעות הבוקר המוקדמות, או אם אתם יותר פרודוקטיביים בשעות הלילה המאוחרות – העיקר שיהיה לכם זמן מוגדר מראש שבו תהיו אפקטיביים.

     

    הגדירו מראש שעות שבהן תוכלו לעבוד בראש שקט במציאות החדשה בבית

     

    2. סטוץ עסקי

    אל תנסו למכור מוצרים בהתחייבות, או כאלה שמכוונים לטווח הרחוק. סביר להניח שמעטים בלבד, אם בכלל, ישקיעו עכשיו במוצר שאינו מותאם למציאות הנוכחית. בשל חוסר הוודאות כרגע, אנשים לא יכולים בכלל לדמיין את היום שאחרי המשבר, ואף אחד לא יכול להתחייב מתי יגיע ביום הזה.

     

    3. קבוצת פייסבוק או וואטסאפ למינוף העסק

    נכון, קבוצה כזאת לא בהכרח תייצר לכם הכנסות כרגע, אבל היא הזדמנות עבורכם להגיע לעוד קהל שייחשף אליכם ויוכל להפוך ללקוחות קונים בעתיד. תוכלו להקים קבוצה שקשורה לתחום שלכם, לבסס מערכת יחסים עם הקהל ולמצב את עצמכם כאוטוריטה מקצועית בתחום. פסיכולוגים, מטפלים או יועצי הורים יכולים להקים קבוצה עם טיפים ועצות להתמודדות עם הלחץ והפאניקה; מעצבי פנים יכולים לתת טיפים לשיפוץ רהיטים ישנים, או להקים קבוצת DIY שמנצלת את השהיה בבית לצורך יצירה; ויועצים פיננסיים יכולים להקים קהילה שבה הם נותנים טיפים להתנהלות כלכלית נכונה בזמן משבר.

     

    4. חשבו על מוצרים לכל בני הבית

    תנובה, לדוגמה, יצאו במהלך של מארזים מוכנים מראש לכל המשפחה. חשבו גם אתם על מוצר שמתאים לכל המשפחה שכרגע בבית. זה יכול להיות בתחום המזון, פנאי, ביגוד ביתי (למשל, מארז פיג'מות משפחתי), מארז יצירה משפחתי ועוד.

     

    יוגה עם הילדים. התאימו את המוצר/ השירות שלכם לכל המשפחה

     

    5. תהיו דיגיטליים

    בשבוע האחרון הרשת התמלאה בסרטונים ובקורסים דיגיטליים, ולא במקרה. זה הערוץ היחיד שבו אפשר לתקשר או להיפגש עם לקוחות! עכשיו נותר לכם לחשוב איך תוכלו להיעזר בדיגיטל לטובת העסק שלכם. ייתכן שבגלל ההצפה הנוכחית אנשים לא ימהרו לרכוש את הסרטונים שלכם, אבל ייתכן בהחלט שהם ירצו לעקוב אחריכם והחשיפה הזו תועיל לעסק שלכם ביום שאחרי המשבר.

     

    דווקא עכשיו, חשוב לשמור על נוכחות דיגיטלית לעסק! רוצים מודעות חכמות שיגיעו לקהל חדש ורלוונטי? פנו עכשיו למומחים של B144

     

    6. עברו למשלוחים

    יש לכם מוצר ממשי? זה לא משנה מה היה עד עכשיו, אם אתם רוצים שאנשים יקנו מכם, אתם צריכים לאפשר משלוח עד הבית, עם אפשרות לשליח להניח את הפריט מחוץ לדלת, במינימום מגע. בימים האחרונים ראינו מגוון עסקי מזון שברגע אחד עשו מהפך בשיטת השירות שלהם ומציעים משלוחים, אפילו ללא הגבלת מינימום הזמנה.

     

    7. היום שאחרי מחר

    אם אתם שייכים לענף התיירות או לענף הבידור, זה העיתוי המתאים להכין את הקהל שלכם ליום שאחרי הקורונה. כשהסכנה תחלוף, ועימה יחלפו גם הפאניקה וההגבלות, הישראלים ירצו לפצות את עצמם על התקופה הארוכה בבית – וכשזה יקרה, כדאי להם להיזכר דווקא בכם. כך למשל, בתי מלון יכולים להעלות ברשתות החברתיות תמונות או סרטונים יפים של העסק, ולעורר את מעורבות הגולשים באמצעות שאילת שאלות ("אם היית כרגע במלון שלנו, היית יושב ליד הבריכה או בג'קוזי?"), הצבת אתגר ("ספרו לנו לאן תרצו לטוס כשכל הבלאגן יסתיים – ואולי תזכו בכרטיס טיסה במתנה") או עריכת סקר ("איפה אתם הכי אוהבים לצפות בהופעה – באמפי שוני, בקיסריה, או בלייב פארק?"). חשוב לזכור: הקהל שלכם צמא לנורמליות ולאופטימיות. אולי כרגע אתם לא יכולים לספק לו את המוצר או השירות הרגילים – אבל אתם בהחלט יכולים לענות על הצורך הרגשי שלו, ובתוך כך ליצור קשר עם צרכנים חדשים.

  • דילוג לתוכן