רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

חרדת נטישה? בעלי עסק, כך תמנעו מלקוחות לנטוש את האתר שלכם

אחוז הנטישה הוא מדד חשוב שמלמד על האפקטיביות של האתר העסקי שלכם, בואו ללמוד איך לשפר אותו

מאת: | זמן קריאה: 02:17 דק' | נובמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • הסצנה הזו היא חלום בלהות עבור כל אדם, בוודאי בעל עסק. דמיינו המון לקוחות נכנסים לחנות או למשרד שלכם. אתם מתחילים להזיע מרוב התלהבות, צובטים את עצמכם כדי להאמין שזה באמת קורה – ואז לאט לאט רואים את הדלת נפתחת ואנשים מתחילים לעזוב, לנטוש בפתאומיות. "רגע!", אתם מנסים לצעוק. "אבל עוד לא שמעתם על ההצעה המיוח…" אין לזה טעם. הם יוצאים בהמוניהם ואתם נותרים המומים ופגועים.

     

    אף אחד מאיתנו לא רוצה להרגיש נטוש, גם לא האתר שלכם

     

    למרבה השמחה, כשנטישה כזו מתרחשת באתר אינטרנט, היא נעשית בצורה אלגנטית הרבה יותר. אתם לא שם ב"לייב" – צופים בגולשים שנוטשים את האתר ועל כן שווה להקדיש לכך חשיבה ולבדוק מה גורם לנטישה ואיך מונעים אותה.

     

    מה הוא אחוז נטישה?

    אחוז נטישה (באנגלית: Bounce Rate) הוא אחוז האנשים שנחתו באתר שלכם ובמקום להמשיך ולגלוש בו – יצאו ממנו. החשיבות של המדד הזה היא בכך שהוא נותן לכם תמונה ריאלית של הרושם הראשוני שהאתר שלכם יוצר. האם האתר עומד בציפיות של הגולשים? במידה ואחוז הנטישה הוא גבוה, אפשר לחשוד באחת משתי סיבות: או שעליכם לשפר את האתר שלכם או שמקור התנועה של האתר אינו מדויק. כלומר, הפרסום שלכם פונה לקהל לא רלוונטי. בכתבה הזו  נעסוק בסיבה הראשונה.

     

    רוצים אתר עסקי מרשים, שהלקוחות שלכם לא ירצו לעזוב? צרו קשר עכשיו עם המומחים של B144>>

     

    גבוה או נמוך, מי קובע?

    כך מחשבים את אחוז הנטישה: מחלקים את מספר האנשים שנטשו את האתר במספר המבקרים של האתר. כדי לדעת את הנתונים הללו תוכלו להיעזר בכלים שונים, למשל ב- Google Analytics.

    מה נחשב לאחוז נטישה גבוה? אין לשאלה הזו תשובה מוחלטת. זה תלוי בסוג העסק שלכם, בסוג האתר ובאפיקי הפרסום שלכם.

    אם למשל, יש לכם אתר חנות ואתם מצפים שלקוחות יכנסו ויתבוננו בפריטים השונים – 80% נטישה הוא אחוז גבוה מאוד. לעומת זאת, 80% נטישה לא יטרידו במיוחד אם יש לכם בלוג או אתר חדשותי ובו אתם מצפים מראש מהגולשים לקרוא רק פוסט אחד בכל ביקור שלהם ולצאת.

     

    אחוז נטישה גבוה יוגדר לפי אופי העסק והאתר שלכם

     

    במילים אחרות, קשה להגדיר באופן מוחלט מהו אחוז נטישה גבוה ומהו אחוז נטישה נמוך. מה שאפשר לעשות, הוא לנסות ולשפר את הנתון הזה, כי הוא מרמז על חוסר רלוונטיות של האתר שלכם, חוסר התאמה לקהל היעד וגם פוגע בקידום האורגני שלכם בגוגל.

     

    איך תשפרו את אחוז הנטישה באתר שלכם

    בדקתם את אחוז הנטישה באתר שלכם ואתם מעוניינים לשפר אותו? הנה כמה טיפים שיעשו את העבודה:

     

    1. אמל'ק

    יש סיכוי שהגולשים נוטשים פשוט כי הם מותשים מהטקסטים הארוכים-הלא-נגמרים באתר שלכם? זה הזמן לקצץ במרץ. לקצר פסקאות, משפטים, לוותר על חלק מהמילים. לכתוב את מה שיש לכם לומר בצורה בהירה, עניינית וממוקדת.

     

    2. לחלק?

    גם אם הטקסטים שלכם באורך הנכון, חשוב שתרווחו אותם עם חלוקה לפסקאות  ותוסיפו כותרות שיווקיות שמהוות תקציר למה שכתוב בפסקה.

     

    3. תמונות וסרטונים

    יש סיכוי שהאתר שלכם נראה מאיים מדי? הפכו אותו ליותר נעים, קליל ומעניין בעזרת תמונות וסרטונים. בחרו בתמונות יפות, איכותיות ומעניינות שיתנו תחושה נעימה לגולשים באתר וימחישו להם את התוכן בצורה ויזואלית.

     

    4. מיקרו-קופי

    האם ההוראות באתר שלכם ברורות? לפעמים הוראות מעורפלות ולא ברורות יכולות להוביל לנטישה מהאתר. שימו לב למיקרו-קופי באתר שלכם – לדרך שבה מנוסחות ההוראות, הכפתורים ושמות קטגוריות בתפריטים השונים.

     

    5. הנעה לפעולה ברורה ומושכת

    מדובר בקטגוריה חשובה בתוך תחום המיקרו-קופי באתר – ההנעה לפעולה. אם הלקוחות מגיעים לאתר שלכם אבל לא ברור להם מה הם צריכים לעשות עכשיו כדי להירשם, לקנות, ליצור קשר או להמשיך הלאה, הם פשוט מתייאשים ונוטשים.

    הכניסו לאתר שלכם הנעה לפעולה ברורה ומושכת, שבה מצוין הערך שבפעולה, לדוגמה – אם מדובר בהרשמה לניוזלטר, תוכלו לכתוב על כפתור ההרשמה: "עדכנו אותי במבצעים".

     

    הקפידו על הנעה לפעולה שתהיה מספיק ברורה ושתחדד מהי התועלת עבור הלקוח

     

    6. עיצוב האתר

    נכון, נכון – הפתגם הידוע אומר שלא מסתכלים בקנקן, אבל כשמדובר באתרי אינטרנט העיצוב קובע המון. אם אין הרמוניה בצבעים, אין סדר בעיניים, אם הפונטים לא מספיק גדולים – כל אלו עלולים לגרום לגולשים לוותר על החוויה ולחפש אתר אחר, נעים ומושך יותר.

     

    7. חלון פופאפ

    צרו חלון קופץ שמופיע באופן אוטומטי כשסמן העכבר משייט לכיוון סגירת העמוד. הציעו בפופאפ הצעה מיוחדת והדגישו את מה שיש לכם להציע לגולש אם יישאר באתר.

     

    8. הקדימו תרופה למכה!

    כשאתם בונים אתר עם אנשי מקצוע מומחים, אתם יכולים להיות בטוחים שכל הפרמטרים הללו כבר נלקחו בחשבון והאתר שלכם נבנה בסטנדרטים גבוהים, וכשהאתר מרשים, אחוזי הנטישה הם מינימליים.