רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

חשוב להכיר! 13 משפטים שאסור לכם לכתוב בשיווק העסק ברשת

למילים יש כוח אדיר, כך תרתמו אותו לטובתכם

מאת: | זמן קריאה: 02:33 דק' | | מערכת B144 דיגיטל

חשוב להכיר! 13 משפטים שאסור לכם לכתוב בשיווק העסק ברשת
לפעמים עדיף גם לא להגיד כלום

למילים יש את היכולת להשפיע על התחושות והרגשות שלנו בצורה שאנחנו לא תמיד מודעים לה. אלו המשפטים שעדיף להימנע מהם בתקשורת הדיגיטלית עם הלקוחות:

 

משפטים שלא כדאי לכתוב באתר

 

1. “בתיאום מראש”

הלקוחות רוצים להבין שאתם זמינים בעבורם בכל מצב ומוכנים לעשות מאמצים כדי לתת להם שירות גם כשלא הכי מסתדר. הביטוי הזה משדר שהם אלו שצריכים לרדוף אחריכם ולא להיפך.

מה לכתוב במקום? “רוצים להגיע? תשאירו לי הודעה או שתדברו איתי בטלפון: 050-000000″.

 

2. “אנחנו סגורים, צרו קשר במועד מאוחר יותר”

 הודעה כזאת לפעמים מופיעה בצ’אט או באזור שירות הלקוחות באתר, אך היא עלולה לשדר שאתם סגורים להזדמנויות חדשות ולהותיר תחושה שלילית אצל הקורא.

מה לכתוב במקום? “תודה שחשבת עלינו, נשמח לדבר בשעות הפעילות”.

 

3. “הכי אמין ומקצועי בתחום”

 אם הייתם שומעים אדם שאומר על עצמו שהוא הכי טוב, איך הייתם מתייחסים אליו? כנראה שהייתם מפקפקים בכך שהוא הכי טוב וגם ביושרה שלו – וזה בדיוק המסר שעולה כשכותבים דבר כזה באתר אינטרנט לעסק.

מה לכתוב במקום? תנו ללקוחות להעיד על האיכויות שלכם. אפשר לעשות זאת באמצעות חוות דעת כתובות של לקוחות, אבל עדיף שתהיינה מצולמות בווידאו כדי לחזק את האמינות.

 

"אני הכי טוב" – אהבה עצמית מיותרת

“אני הכי טוב” – אהבה עצמית מיותרת (צילום: shutterstock)

 

אז איך כדאי לקדם את העסק? בואו לדבר על זה עם המומחים של B144

 

4. “אתם יכולים לסמוך עליי”

 את האמינות שלכם הלקוח צריך לרכוש בעצמו. גם אם אתם מאמינים בכך בלב מלא – תנו לו לגלות בעצמו שאתם אנשים שראויים לאמון שלו.

מה לכתוב במקום? במקום ההצהרה החד משמעית, הדגישו למה אפשר לסמוך עליכם. לדוגמה, אפשר לכתוב: “אני מלווה את הלקוח עד לשביעות רצון מלאה”, “אני אענה על כל השאלות בפגישת היכרות ללא תשלום או התחייבות”, “לא מרוצה? אני מתחייב לתקן או להציע מוצר חלופי”.

 

5. כל דבר שהמתחרים שלכם כותבים

 גם אם אתם חושבים שהמתחרים עושים עבודה מעולה בדיגיטל, נסו שלא להעתיק את המסרים או את האסטרטגיה השיווקית שלהם.

מה לכתוב במקום? נסו לחשוב מה מבדל אתכם מהמתחרים שלכם ולמה לקוחות חוזרים דווקא אליכם. אחרי שהבנתם מהו היתרון העוצמתי ביותר שלכם, חשבו איך אתם מבליטים אותו בדרך יצירתית באתר. לדוגמה: שירות 24/7, הצעת מחיר כבר בשיחת הטלפון, פגישת היכרות ללא תשלום.

 

6. כל דבר שקשור למתחרים שלכם

 השוואה למתחרים, טובה או רעה, אף פעם לא תורמת למאמצי השיווק שלכם. אל תלכלכו על אף אחד ואל תעשו השוואות מיותרות. במקום זאת, הדגישו מהם הערכים הייחודיים שאתם מעניקים ללקוחות ולמה הם בוחרים לעשות איתכם עסקים.

 

7. הבטחות שאתם לא מתכוונים לקיים

הבטחות שווא גורמות לציפיות לא מציאותיות אצל הלקוח שבמוקדם או במאוחר יתנפצו ויגרמו לאכזבה ולתסכול. לכן, אל תגידו שאתם מוכנים להתגמש במחיר, זמינים בכל שעה או מתחייבים לדד-ליין מסוים אם אין לכם כוונה לעמוד בהבטחה הזאת.

 

כשמתכתבים עם לקוחות ונותנים שירות ברשת:

 

8. “זו לא ההתמחות שלנו”

כבעלי עסק, אתם מוכרחים לשדר ללקוח שאתם עושים מאמצים כדי למצוא לו פתרונות. משפט כזה, שלא בא במקביל להבלטת הדברים שאתם כן יכולים להציע, משדר חוסר עניין או רצון לתת שירות.

מה לכתוב במקום? אם לקוח מתעניין במוצר או בשירות שאין ביכולתכם לספק, במקום להגיד שזו לא ההתמחות שלכם, נסו לחשוב מה תוכלו להציע לו כתחליף שירצה אותו.

 

9. “זו המדיניות של החברה”

 המשפט הזה עולה לא פעם כשלקוח מתלונן או דורש פיצוי. הוא בדרך כלל משמש כדרך “לנפנף” את הלקוח כשאין משהו אחר להגיד לו. בסופו של דבר, ללקוח אכפת מהשירות שהוא מקבל ולא ממדיניות העסק – וזה מה שהוא יזכור מהשיחה איתכם.

מה לכתוב במקום? גם במקרה הזה, מומלץ להדגיש מה כן תוכלו לעשות בשביל הלקוח במקום הדברים שלא כלולים במדיניות העסק. חשבו על פתרונות – במקום על תירוצים.

 

10. “אתה הראשון שמתלונן על זה”

 זוהי גם תגובה טבעית לתלונה שאין לנו יותר מדי מה לעשות איתה, והיא נובעת מקושי לקבל ביקורת או מחוסר יכולת לפתור את המצב. לא רק שזה מעצבן את הלקוח, זה גם משדר חולשה וחוסר מודעות של בעל העסק.

מה לכתוב במקום? “תודה על הביקורת, אנחנו לוקחים את זה לתשומת ליבנו ונחשוב איך להשתפר בעתיד. בינתיים נוכל להציע לך (…) כפיצוי”.

 

11. “אין לנו את המוצר הזה, אבל יש לנו מוצר אחר וזול יותר”

 המילה “זול” משדרת קונוטציה שלילית שנקשרת אצל רובנו ל”נחות”, “חסר ערך”, או “פחות איכותי”.

מה לכתוב במקום? זה מצוין להבליט את המחיר הנמוך, אך במקום להשתמש במילה עם הקשר כל כך שלילי, רצוי להשתמש במונחים כמו “משתלם”, “אטרקטיבי”, “נגיש”.

 

זה מה שאנשים מדמיינים כשאתם אומרים שהמוצר שלכם "זול"

זה מה שאנשים מדמיינים כשאתם אומרים שהמוצר שלכם “זול” (צילום: shutterstock)

 

12. “המוצר הזה מעל התקציב שלך”

 גם אם הכוונה שלכם טובה ואתם אומרים את המשפט הזה על בסיס היכרות עם הלקוח או דברים שכתב לכם קודם, קביעה כזאת עלולה להתפרש כזלזול ואפילו חדירה לפרטיות.

מה לכתוב במקום? אל תקבלו החלטות בשביל הלקוח שלכם. ספרו לו על המוצר ועל המחיר ותנו לו לקבל החלטה מושכלת בעצמו.

 

13. “זה לא ביג דיל”

זה אולי הדבר החמור ביותר שאפשר להגיד ללקוח שפונה אליכם עם תלונה. אם הוא הביא את עצמו לכתוב לכם בצ’אט בפייסבוק או באתר שלכם על התלונה – כנראה שבשבילו זה מספיק גרוע. זלזול בתחושות האלו עלול לגרום לכם לאבד אותו כלקוח.

מה לכתוב במקום? “זו נקודה חשובה ואנחנו לוקחים אותה במלוא הרצינות, ניצור איתך קשר כדי לעדכן על ההתקדמות”.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר