רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

יש לכם עסק קטן? כך תשווקו אותו בפייסבוק בגדול – ובזול

תנו לחיית הרשת שבכם לפרוץ החוצה

מאת: | זמן קריאה: 01:38 דק' | מרץ 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

יש לכם עסק קטן? כך תשווקו אותו בפייסבוק בגדול – ובזול
להפוך לגיבור פייסבוק – בלי להזיע יותר מדי

פייסבוק יכולה להיות פלטפורמת פרסום מצוינת – למי שיודע איך להפיק ממנה את המיטב. כך תעשו זאת בעזרת כמה טריקים פשוטים וחשוב מכל – זולים ביותר.

1.  תתחילו להגיב

אם רוב הפעילות שלכם בפייסבוק מסתכמת בכתיבת פוסטים, מענה לפניות וניהול קמפיינים – אתם מפספסים את הערך החשוב ביותר של הרשת החברתית – החברתיות שבה. מנהלי עמודים עסקיים בפייסבוק שיוצאים לרגע מהמטרות השיווקיות הברורות שלהם ומתחילים להגיב לפוסטים שאינם קשורים אליהם – מנצלים טוב יותר את הערך של הפלטפורמה. אתם יכולים לספק עצות שקשורות לתחום שלכם, לתרום מהידע שלכם או פשוט להשיב בהומור למגיבים אחרים.

 

להגיב לפוסטים לא יעלה לכם שקל

להגיב לפוסטים לא יעלה לכם שקל

 

הדוגמה הבולטת ביותר לכך מהשנה האחרונה היא דווקא לא של ארגון עסקי אלא של גוף מוניציפלי. אנחנו מדברים כמובן על הפוסט הוויראלי המדובר של עיריית תל אביב-יפו בערב השנה האזרחית החדשה. אם במקרה פספסתם, נספר בקיצור שהכול התחיל כשעיריית תל אביב תייגה את עיריית ירושלים בדקה לחצות עם הכיתוב: “ערה?”. המהלך הפשוט הזה הוביל לדיון שבו השתתפו עיריות וארגונים מכל הארץ עם המון הומור עצמי ושלל בדיחות משעשעות.

2.  פרסמו בחינם ב-Marketplace

יש לכם עסק שמוכר מוצרים? לצד הפרסום שלהם בקמפיינים סטנדרטיים, תוכלו לקדם אותם גם באמצעות כלים נוספים של פייסבוק – ובחינם. ב-2017 השיקה הרשת החברתית את ה-Marketplace, פלטפורמה שבה כל אחד יכול להציע מוצרים למכירה. את המוצרים ניתן לחפש לפי קטגוריות ומיקום גיאוגרפי והפרסום בפלטפורמה הוא ללא תשלום.

 

רוצים לדעת איך עוד תוכלו לקדם את העסק שלכם? התייעצו עם המומחים של B144 >>

 

3.  נהלו קבוצה

קבוצות הן דרך נהדרת לחלוק ידע, להכיר אנשים עם תחומי עניין דומים וגם, איך לא, לחזק את הפעילות השיווקית שלכם. כשאתם מקימים קבוצה בפייסבוק של אנשים שמביעים עניין בתחום שאתם עוסקים בו – זהו למעשה אפיק שיכול לתרום מאוד לחשיפה שלכם ברשת. הבעיה היא שאנשים לא ירצו להצטרף לקבוצה שתרגיש להם שיווקית מדי, אז חשוב לא למתג אותה ככזאת וגם לשמור על איזון מבחינת התכנים.

 

קבוצות בפייסבוק הן כלי שיווקי חינמי ואפקטיבי ביותר

קבוצות בפייסבוק הן כלי שיווקי חינמי ואפקטיבי ביותר

 

לדוגמה, בשנים האחרונות מקובל מאוד לייצר קבוצות שבהן אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל תשובה בחינם ממי שבוחר להשיב. דוגמה בולטת היא הקבוצה “תשאלו דיאטנית” שבה כל אחד יכול לבקש עצות תזונה וכל מי שמבין בתחום מוזמן להשיב. כך אתם או קולגות שלכם תוכלו להשיב לשאלות – ולהבטיח שכשהשואלים יצטרכו להיעזר בשירות בתשלום – העסק שלכם ייחרט בזיכרון שלהם ויגבר הסיכוי שיבחרו דווקא בכם.

4.  צרו תוכן שלא קשור לשיווק

בשנים האחרונות כבשו את הפייסבוק קבוצות כמו “עובדות לא חשובות” “הידעת?” וכל קבוצות חובבי ההיסטוריה למיניהן. זאת מכיוון שרבים מאיתנו רוצים ליהנות מתוכן שמעשיר את הידע ומלמד אותנו דברים חדשים. חשבו איך תוכלו לעשות את זה גם בעמוד העסק ולייצר פוסטים עם “עובדות לא חשובות” שיכולות לעניין אנשים. אם התוכן יהיה מעניין מספיק, הגולשים כבר יתייגו בעצמם את החברים שלהם ואתם תצטרכו להשקיע פחות בקידום.

5.  פתחו ת’סטורי

אחרי שכבש את האינסטגרם, הסטורי הגיע גם לפייסבוק והתכנים שמפורסמים בו מוצגים במיקום בולט לכל המשתמשים. זוהי פלטפורמה שבה התכנים כידוע נמחקים אחרי 24 שעות ולכן ניתן להשתמש בכלי הזה כאפיק לפרסום תכנים קלילים, משעשעים ומהנים יותר מחיי העסק שלכם. פרסום סטורי על בסיס יומי יבטיח שתישארו בתודעה של העוקבים שלכם ובהחלט עשוי לעזור גם להגדיל את קהל העוקבים שלכם.

רוצים לדעת איך עוד תוכלו לקדם את העסק שלכם? התייעצו עם המומחים של B144 >>

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר