רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

כך תיצרו מועדון לקוחות לעסק

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור את המועדון הכי שווה בעיר

מאת: | זמן קריאה: 01:03 דק' | ינואר 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

כך תיצרו מועדון לקוחות לעסק
סבלנות היא שם המשחק

כל מי שמבין דבר או שניים בכלכלה יודע שאחד הדברים החשובים ביותר להתפתחות עסקית הוא שימור לקוחות חוזרים. אחת הדרכים המוכרות והטובות לעשות זאת, היא באמצעות מועדון לקוחות איכותי שמצליח לתת ערך אמיתי לחברים בו, ולהשיג את יעדי השימור. איך עושים את זה כמו שצריך?

1. התכוננו למרתון, לא לספרינט

מבצע נחמד אולי יגדיל לכם את המכירות בנקודת הזמן הספציפית שבה אתם באמת צריכים עוד כסף, אך כשאתם מציעים מבצע חד פעמי – לא בטוח שהלקוחות יחזרו גם כשהוא יסתיים. מצד שני, אם תציעו ללקוחות שלכם תגמול בשיטת הנקודות לדוגמה, שבה בכל קנייה הם מקבלים מעט נקודות שבסופו של דבר הם יכולים להמיר למוצר שווה במיוחד – תגבירו משמעותית את הסיכויים שהם יבחרו לקנות אצלכם שוב ושוב. את התוצאות אמנם לא תראו מיד, אך בהסתכלות לאחור תבינו שהמהלך הזה משתלם הרבה יותר.

 

אל תחששו מדרך ארוכה

אל תחששו מדרך ארוכה (צילום: shutterstock)

 

2. אל תחשבו רק על כסף

בעולם העסקי, קל לחשוב שהדבר היחיד שמעניין את הלקוחות שלנו הוא ההנחות, ההטבות והדילים. אולם, סקר שנערך בארצות הברית על ידי חברת CEB מצא כי לקוחות חשים נאמנות חזקה יותר למותגים עם ערכים דומים ששלהם מאשר למותגים שמציעים הטבות משתלמות. אם תבינו באמת מי הלקוחות שלכם ותדעו מה מפעיל אותם – יהיה לכם קל יותר למצוא דרך להתחבר אליהם.

 

איך עושים את זה?

לקוחות רוצים לקנות בעסקים שהם מעריכים את העקרונות שלהם. כך לדוגמה, חברת בגדים שתפרסם במועדון הלקוחות שלה הודעה שלפיה על כל בגד שיירכש, בגד אחד ייתרם לילד במצוקה – ככל הנראה תיהנה גידול ברווחים וגם באהדה של הלקוחות הקבועים. כמובן שניתן להגביר את החיבור הזה גם באמצעות לקיחת חלק באירועים בקהילה, הנחות ללקוחות במצבים סוציו-אקונומיים מיוחדים ועוד.

 

3. בחזרה לילדות

לא סתם רוב האנשים כל כך אוהבים משחקים – מחקרים פסיכולוגיים מוכיחים שהמשחקים עוזרים לנו ללמוד, לחזק קשרים חברתיים ולפשט מידע מורכב. בהקשר של מועדון לקוחות, ניתן בהחלט לחשוב על דרך מהנה לתגמל את הלקוחות ולחלק הטבות. במקום סתם לתת שובר הנחה – צרו משחק מהנה בעסק עם פרסים שכולם ירצו לקבל.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר