רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

כך תעשו אופטימיזציה לקמפיין שלכם בגוגל

למה חשוב לעשות אופטימיזציה לקמפיין ואיך עושים את זה בכלל? מדריך מקצועי לפרסום ב-Google AdWords

מאת: | זמן קריאה: 01:16 דק' | ינואר 2018 | מערכת B144 דיגיטל |

  • כך תעשו אופטימיזציה לקמפיין שלכם בגוגל
    הדרך לשפר את ביצועי הקמפיין

    אם נשווה לרגע, קמפיינים לטלוויזיה הם במידה רבה כאלה של "שגר ושכח" – כשמגיעים לתוצאה שכולם מרוצים ממנה, שולחים ומקווים לטוב. מנגד, הפרסום בגוגל מאפשר להיות תמיד עם היד על הדופק, למדוד את הצלחת הקמפיין ולהחיל את השיפורים הנדרשים. מצד אחד מדובר ביתרון אדיר אל מול הפלטפורמות האחרות, אך מנגד זה ידרוש מכם להשקיע זמן ותשומת לב – וגם לדעת כיצד לעשות זאת בצורה יעילה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בקרב על לב הגולשים

     

    1. אל תסתפקו בגרסה אחת

    מתלבטים בין כמה דרכים לנסח את המסר שלכם? לא בטוחים איך לעודד את הגולשים להקליק על המודעה? כיום אתם יכולים לבחון כמה גרסאות לקמפיין ולראות איזו מהן היא המוצלחת ביותר. נניח שאתם רוצים למכור בגדי ספורט בזול, ראשית כדאי לנסח כמה אופציות:

    • "מבחר עצום, מחירים נמוכים"
    • "בגדי ספורט במחיר שלא יחזור"
    • "משלוח חינם והטבות ייחודיות למזמינים עכשיו באתר"
    • "צריך לראות כדי להאמין"
    • "שוברים את שוק בגדי הספורט"
    • "מוצרים איכותיים ומובחרים במחירים שלא רואים בכל יום. מוכנים להיות מופתעים?"
    • "מבצע שלא ייאמן"
    • "בגדי ספורט איכותיים ב-60% הנחה"
    • "משלוח מהיר בחינם. הזמינו עכשיו באתר"

     

    אל תהיו שאננים

    אל תהיו שאננים (צילום: shutterstock)

     

    בכל אחד מהקמפיינים האלה ניתן לראות גישה קצת שונה. כעת, ניתן לבחון כל אחד מהם בנפרד ולראות איזה מהם מניב את התוצאות המשתלמות ביותר.

     

    רוצים עזרה ביצירת קמפיין גוגל מעולה? התייעצו עם המומחים של B144

     

    2. בחרו בטיימינג הנכון

    לא סתם אומרים שהכול בחיים זה טיימינג. ישנם זמנים שבהם הקמפיין עובד יותר טוב וכאלה שעדיף לא לפרסם בהם בכלל. כברירת מחדל, הקמפיינים שלכם יוצגו בכל יום, לאורך כל היום. מומלץ תחילה לתת לקמפיין לפעול בצורה הזאת ואחרי שבוע או יותר, לבחון מהו הזמן הנכון לפרסם.

    איך עושים את זה?

    נכנסים לממשק הניהול של Google AdWords, שם נכנסים להגדרות (settings) ובוחרים ב-Ad Schedule overview. לאחר מכן ניתן לעדכן את ההצעה שלכם (Bid) ולהגדיר שעות וימים ספציפיים שבהם יופעל הקמפיין בהתאם לזמנים המוצלחים ביותר שלו.

     

    3. אל תפחדו לחשב מסלול מחדש

    אחד המושגים שתיתקלו בהם לא מעט בפרסום בגוגל הוא CTR – Click through Rate. זהו בעצם מספר ה"קליקים" על המודעה. אם תראו בממשק הניהול שבמילות מפתח מסוימות אתם מקבלים CTR נמוך מאחוז אחד, ייתכן שכדאי לשקול לחפש מילים אחרות שיכולות להתאים לקמפיין. ה-CTR יכול להעיד כמובן שניסוח המודעה אינו מהודק מספיק, או שאולי אתם פשוט לא מציעים לגולש משהו שהוא לא יכול לסרב לו. זהו הנתון החשוב ביותר למדידת היעילות של הקמפיין וחשוב להכיר אותו, לעקוב אחריו ולהפיק בעזרתו את המסקנות הנדרשות לאופטימיזציה של הקמפיין.