רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

מיי סטורי: כך תשווקו את העסק שלכם עם סיפור טוב

הסיפור של העסק הוא כלי שיווקי חשוב, רק צריך לדעת איך לספר אותו

מאת: | זמן קריאה: 01:36 דק' | ינואר 2018 | מערכת B144 דיגיטל |

  • מיי סטורי: כך תשווקו את העסק שלכם עם סיפור טוב
    חברו את הלקוחות לסיפור שלכם

    לא מספיק להשקיע משאבים בפיתוח האתר שלכם, צריך גם לדעת לספר את הסיפור שלו. אנשים אוהבים סיפורים, מספרים אותם לעצמם ולמכריהם כל הזמן – ובאותו אופן רוצים לדעת מה הרעיון העומד מאחורי השירותים או המוצרים שהם צורכים. בעצם, הדרך למיצוי הפוטנציאל העסקי שלכם מתחילה בסיפור: מי אתם, מה מניע אתכם, מהם הערכים שלכם – ככל שתטיבו לספר את הסיפור נכון, כך תקבלו את תשומת לבו של הלקוח, ויותר מכך – את לבו

     

    60 שניות של חסד

    הגולש הממוצע מוקף באלפי מסרים, פניות ופרסומות 24/7. מחקרים הראו כי לרשות העסקים עומדות 60 שניות בממוצע עד שהגולשים מחליטים אם לעבור לאתר הבא או לא – וזה בדיוק הזמן לגרום להם להישאר. איך תצליחו לשכנע, להעביר מסרים ושיזכרו אתכם? שאלות מצוינות, תמשיכו לקרוא.

     

    הקפידו על סיפור אמין

    הקפידו על סיפור אמין (צילום: shutterstock)

     

    מה הסיפור שלכם?

    סיפורים נועדו כדי לייצר תמונות, דימויים ומיצוב במוחו של קהל היעד. עסק הוא לא רק מקור פרנסה – הוא יעד, אתגר, עניין, שליחות, חלום שהוגשם. כל אלו מרכיבים לכל עסק את סיפורו הייחודי ומתרגמים חזון למציאות עסקית. לסיפוק עסקי טוב יש מבנה עם התחלה, אמצע וסוף. אך לפני שתרוצו לכתוב אותו, עליכם להכיר את המרכיבים המרכזיים בסיפור, מרכיבי היסוד בסיפור העסקי:

    זווית אישית – מה היה החזון שלכם, החלום וההשראה שהניעו אתכם לפיתוח העסק? מדוע אתם עושים את מה שאתם עושים?

    קונפליקט – סיפור טוב הוא כזה המכיל קונפליקט, התלבטויות והתגברות על מכשולים. כך למשל תוכלו לשתף, בקצרה ובכנות, על דרככם בתחילת העסק, או משהו מהמסע שלכם אל המקום שבו אתם נמצאים עכשיו.

     

    איך להקים אתר עם סיפור מנצח? תשאלו את המומחים של B144

     

    אותנטיות – הימנעו מסופרלטיבים והישארו ענייניים כדי לייצר אמינות ואף יותר חשוב – להישאר נאמנים לעצמכם.

    הזדהות – עליכם לעורר מחשבה באמצעות הסיפור, ליצור רגש, קירבה וזיקה בין הקוראים לבין הסיפור שלכם. גרמו לגולש לצפות ולהתעניין במה שיקרה, בהתפתחות שלכם, להזדהות עם המניעים שלכם ועם החוויה שלכם.

    הגדרה עצמית – כיצד אתם מגדירים את עצמכם, את השירותים ואת היעדים שלכם? שאלות חשובות ורלוונטיות תמיד, לא רק בתחום העסקי.

    תועלות – מה התועלת שקהל היעד יפיק משימוש במוצרים או בשירותים שלכם? אם אתם לא תדעו להגדיר את זה לעצמכם, הלקוחות שלכם וודאי יתקשו עוד יותר.

    בידול – מהו היתרון היחסי שלכם לעומת המתחרים? הכירו את הזירה שבה אתם פועלים, זהו כלל ראשון להתמצאות וממנו – לבידול.

     

    פנו לרגש, אבל לא יותר מדי

    פנו לרגש, אבל לא יותר מדי (צילום: shutterstock)

     

    קתרזיס: הבסיס לכל סיפור טוב

    כמו בכל סיפור טוב, גם בסיפור העסקי אנו מעוניינים להעביר ללקוח חוויה של קתרזיס. אנו רוצים שהמוצר או השירות שלנו יהווו פתרון עבורו, עבור הצרכים והרצונות שלו, שייעזרו לו להתגבר על פערים ומכשולים. לשם כך עלינו לבצע מחקר, להבין את השוק ואת צרכיו – מה הסיפור של הלקוח, מה הוא מרגיש, לאן הוא שואף להגיע, מהם המכשולים הניצבים בפניו, כיצד אנו יכולים לפתור עבורו משהו בחייו ואיך הוא ירגיש לאחר מכן. כל אלו יעזרו להתאים את הסיפור למסגרת אקטואלית של זמן, מקום וסביבה. סיפור אותנטי ויצירתי, המתאים לצרכי השוק ומסופר באופן מדויק נכון ומקצועי – יגרום לקהל היעד לרצות לשמוע את המשך העלילה ויותר מכך – לקחת חלק.