רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

כך תתאימו מיתוג קולי מדויק לעסק שלכם

הכול על הקול המושלם

מאת: | זמן קריאה: 01:19 דק' | אוגוסט 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

כך תתאימו מיתוג קולי מדויק לעסק שלכם
איך תרצו שיקשיבו לעסק שלכם

ג’ינגל עסקי הוא צליל ההמתנה העסקי שלכם ובמקרים רבים נקודת מפגש מרכזית שלכם עם הלקוח. כך תגבשו את המיתוג שייצג בצורה הנאמנה ביותר את המטרות העסקיות שלכם:

1. נתחו את הקהל שלכם

אנשים מסוימים לא אוהבים שמדברים איתם ארוכות, או בכלל, לפני ששתו את הקפה הראשון של הבוקר. לעומתם, יש כאלה שרגילים להתעורר הישר לתוך המסכים והסידורים. חלקנו צורכים את המידע שלהם במהירות ובהיקפים עצומים, בעוד שאחרים מעדיפים הסברים איטיים.

לפני שבוחרים צליל עסקי מיטבי – חשוב להבין מיהו קהל היעד שלכם, מה מפעיל אותו, מה הוא אוהב וחשוב מכך – מה הוא שונא.

דוגמאות:

אם אתם מעוניינים לפנות לאנשים בגיל השלישי, מומלץ לדבר לאט, ברוגע, בשפה מעט גבוהה מהרגיל ובסבלנות עד לפרטים הקטנים. לבני נוער דווקא נכון יותר להתאים שפה קלילה, מהירה, קצבית ולא ייצוגית. נסו לזקק את קהל היעד שלכם ולדמיין אדם אחד שהמוצר או השירות שלכם מתאימים לו ביותר. כך יהיה לכם קל יותר להבין איך הכי נכון לדבר אליו.

 

אז איך הייתם מתארים את הלקוח האולטימטיבי שלכם

אז איך הייתם מתארים את הלקוח האולטימטיבי שלכם (צילום: shutterstock)

 

2. הבינו והתאימו את המסר

המיתוג הקולי יהיה הקול הראשון שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יפגוש כשהוא יתקשר לבית העסק. לכן חשוב שהוא יהיה מותאם באופן מלא ומיטבי למסר החזק ביותר שברצונכם להעביר לו.

דוגמאות:

בנק או חברת ביטוח יבחרו כנראה להשתמש במיתוג קולי שמשרה תחושה של רוגע, ביטחון וסמכותיות. בעלי מכון ספא ככל הנראה ירצו להיות מזוהים עם קול מלטף ונעים, שעצם ההאזנה אליו כבר גורם לתחושת רוגע. במכון כושר ייתכן שיידרש סגנון דיבור אנרגטי ומקפיץ, בעוד שבספרייה נרצה לשמור על קו ממלכתי.

 

מנהלים מכון כושר בחרו במיתוג מקפיד ואנרגטי

מנהלים מכון כושר בחרו במיתוג מקפיד ואנרגטי (צילום: shutterstock)

 

3. המנגינה המושלמת

המונח “מיתוג קולי” עשוי לגרום לכם לחשוב שהדבר היחיד שיש לחשוב עליו בתחום הוא הקול עצמו, אך המנגינה של הג’ינגלים, סרטוני התדמית וההמתנה היא זו שעשויה דווקא להישאר בראש שלנו, לפעמים לאורך שנים. עדות לכך סיפקו חוקרים מאוניברסיטת דורהאם שמצאו כי המוזיקה “מדליקה” אזורים במוח שלנו שמעודדים אותנו לעשות פעולות שונות, משפיעה על מצב הרוח ובמצבים קיצוניים אפילו משנה תודעה.

 

רוצים ג’ינגל עסקי מנצח? צרו אותו עם המומחים של B144

 

גם כאן, כמובן שחשוב שהמוזיקה תהיה מזוהה עם ערכי המותג ותתאים בצורה המושלמת לקהל היעד, אך חשוב לא פחות שהיא “תידבק” לאנשים בראש ותגרום להם לזכור אותה לאורך זמן. למרבה המזל, יש נוסחאות, מחקרים וחוקים שאנשי מקצוע יודעים להשתמש בהם כדי ליצור מנגינות מדבקות במיוחד. כדי לעשות זאת, מומלץ להיוועץ עם מומחים למיתוג קולי שיעזרו להתאים לכם את מעטפת הצלילים והקולות האידאלים בעבור המותג שלכם.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר