רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

כל טעות היא הזדמנות: כך תיצרו עמודי שגיאה שימשכו את הגולשים פנימה

עדיין אין לכם עמודי שגיאה מוצלחים באתר של העסק? אל תסתפקו בהודעת "העמוד לא נמצא" – קבלו דוגמאות לדפים שהופכים את האכזבה של הגולשים לחיוך

מאת: | זמן קריאה: 01:45 דק' | דצמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל |

  • טעויות קורות לכולנו, בזה אין ספק. אבל אלו מאיתנו שמצליחים להיות חינניים, אפילו בשעה שחלה שגיאה, ללא ספק ראויים להערכה.

    אז מה זה בעצם דף 404?

    זהו דף שמודיע לגולשים באתר שלכם שהם טעו בהקלדת הכתובת ושהעמוד המבוקש אינו קיים, או לחלופין – שהיה קיים בעבר אבל היום אינו זמין.

    אמנם הגולשים שלכם לא יגיעו לעתים תכופות לדף 404, אבל זו יכולה להיות הזדמנות נפלאה עבורכם להפגין יצירתיות ולהפתיע בעיצוב ובתוכן שמכיל העמוד.

    בעלי עסקים רבים כבר הבינו את הפוטנציאל היצירתי הטמון בדף השגיאה הזה, ובמקום הודעה גנרית ומבאסת "שגיאה 404 – העמוד לא נמצא", תוכלו למצוא היום באתרים רבים עמודי 404 משעשעים ומתחכמים – כאלו שמצליחים לשכך את התסכול והאכזבה של הגולש המחפש אחר הדף האבוד, ועל הדרך אפילו לסחוט ממנו חיוך או שניים.

     

    איך ממנפים טעות והופעים אותה להזדמנות שיווקית? דף 404!

     

    למה להשקיע בדף 404?

    משום שדף שגיאה עלול בקלות להוביל את הגולש לאכזבה ולנטישת האתר שלכם. לכן, חשוב לשכנע אותו להמשיך לגלוש, עם כפתור המכיל לינק לתוכן אחר באתר ובתיבול קצת הומור (לא מזיק אף פעם, נכון?). אוקיי! מספיק דיבורים. הנה חמש דוגמאות לדפי 404 שעשו את זה כמו שצריך:

     

    1. מדע פופולרי לאללה: מכון דוידסון למדע

    הנה דוגמה לדף שגיאה יצירתי והומוריסטי – בהקשר למותג ולערכים שלו. דף השגיאה של מכון דוידסון למדע מצא חן בעינינו במיוחד, מכיוון שהוא נצמד למונחים מדעיים ונותן תחושה שהגענו למעבדה אמיתית (אולי של מדען מטורף):

    מכון דוידסון למדע

     

     

    עם עמוד שגיאה, או בלי – רוצים אתר תדמית מרשים ומדויק? פנו למומחים של B144>>

     

    2. זה לא שהוא לא קיים, הוא פשוט בנופש: ישרוטל

    גם בישרוטל משתמשים בהומור בדף השגיאה שלהם, ועל הדרך גם מעודדים אותנו לציין לאן ומתי נרצה לצאת לחופשה. בתור גולשים – חייכנו מאוזן לאוזן! היינו ממליצים רק שהשאלה "תרצה להצטרף אליו" תנוסח כך שתתאים לשני המינים, למשל: "בא לך להצטרף?"

     

    ישרוטל

     

     

    3. מצחיק ומנטרל את תחושת האשם: KRS

    בחברת KRS, המספקת שירותי אפיון ועיצוב ממשק משתמש, התייחסו בדף השגיאה גם לרגשות שעלולים להתעורר בגולשים בעקבות הטעות. הרי אם הגעתי לדף שגיאה, בטח עשיתי משהו לא בסדר, נכון? אז זהו, שלא, או בלשונם של KRS: "זה לא אתם, זה אנחנו". כל זה בתוספת תמונה מצחיקה והסבר שמפרט מדוע הגעתם לדף שגיאה. וכמובן, לסיום – דרך יציאה: שדה חיפוש. מושלם, ותואם בדיוק למה שהיינו מצפים ממי שמתמחים בחוויית משתמש.

     

    KRS

     

     

    4. הזדמנות להדגיש את יתרונות המותג: הבינתחומי הרצליה

    אתר אינטרנט צריך לייצר אווירה של המותג בכל נקודה ונקודה – אפילו בעמוד השגיאה. לכן אהבנו במיוחד את עמוד השגיאה של המרכז הבינתחומי בהרצליה: "העמוד שחיפשת לא נמצא כאן (אבל אנחנו די בטוחים שהוא בקפיטריה, יש שם קפה מצוין ואחלה חבר'ה)". חמוד, נכון? לרגע התגעגענו לימינו כסטודנטים.

     

    הבינתחומי הרצליה

     

     

    5. חשבו על הכל מראש: חשבונית ירוקה

    הקופירייטינג והמיקרו-קופי של אתר העסקים "חשבונית ירוקה" תמיד מעוררים השתאות. גם בדף השגיאה הם יצרו עמוד יצירתי במיוחד וניצלו בצורה נפלאה את ההזדמנות להעניק תוכן איכותי לגולשים – 404 טיפים לעצמאיים". פשוט מקסים!

     

    חשבונית ירוקה

  • דילוג לתוכן