רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

כנס גוגל למשווקים 2019: 4 חידושים שמערכת הפרסום שחייבים להכיר

הפרסום ברשת החיפוש הפופולרית בעולם הופך אפילו ליעיל יותר

מאת: | זמן קריאה: 01:44 דק' | יוני 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

במאי האחרון קיימה גוגל כמדי שנה את האירוע השנתי למשווקים – Google Marketing Live. הנה כמה מהחידושים שהוצגו שם וישפיעו מאוד על האופן שבו גם אתם מפרסמים ברשת:

 

1. כלי העריכה שישדרג את פרסומות הווידאו שלכם

בכל יום, אנשים צופים ביוטיוב במיליארדי דקות של וידאו, לכן ברור שפוטנציאל הפרסום ברשת הפופולרית הזאת הוא אדיר. הפרסומות ביוטיוב נחלקות לשני סוגים – סדרה של 3 פרסומות קצרות בנות 6 שניות או פרסומת אחת באורך של 30 שניות. מחקר של גוגל מראה כי אנשים נוטים לזכור את סדרת הפרסומות הקצרה יותר מאשר את הפרסומות הארוכות.

עם זאת, בגוגל מבינים שלא לכל המפרסמים קל לקצר את הפרסומות כך שיעבירו את אותו המסר באותה היעילות. היכולת הזאת בדרך כלל שמורה למותגי ענק שמשלמים הרבה כסף למשרדי פרסום. לכן, בקרוב תציע החברה מערכת המבוססת על בינה מלאכותית שתאפשר להפוך כל סרטון של פחות מ-90 שניות לסדרה של שלושה סרטונים שמתאימים להצגה כסדרה ביוטיוב. המערכת מאפשרת לכל אחד גם לערוך את הסרטונים בקלות וללא ידע קודם בעריכה. הכלי הזה צפוי להיכנס לשימוש כבר בשנה הקרובה.

 

אתם כבר לא צריכים עורך וידאו מקצועי שיקצר לכם את הפרסומת

 

 

2. פרסום מוכוון מיקום יעזור לתפוס את הלקוחות בעיתוי המושלם

אם יש לכם עסק פיזי כמו חנות או מסעדה, אתם בטח יודעים כמה חשוב לפרסם ללקוחות בסביבה שלכם – ולא רק לכאלו שמחפשים באופן אקטיבי מילים שקשורות לעסק שלכם. לכן, בקרוב גוגל תאפשר לכם להציג מודעות מבוססות מיקום לגולשים שנמצאים בסביבת בית העסק. המודעות יוצגו בערוצים השונים של החברה לרבות יוטיוב, אפליקציית המפות, מודעות באתרים שמשתפים פעולה עם גוגל ואפילו בתוצאות החיפוש. המודעות יתנהלו בצורה חצי-אוטומטית באמצעות יכולות למידת המכונה שפותחו בחברה ונרחיב עליהן בהמשך.

 

רוצים שניצור עבורכם קמפיין גוגל אפקטיבי? פנו למומחים של B144

 

3. השדרוג הוויזואלי למודעות שלכם

בספטמבר האחרון חשפה גוגל את Discover – חלון מרכזי באפליקציה שלה במובייל, שמציג תכנים בהתאמה אישית לגולש, מוצרים שמעניינים אותו וחדשות על פי תחומי העניין שלו. כעת מציגה החברה סוג חדש של מודעות שישתלב בפלטפורמה הזאת –קרוסלה – כלומר מודעה שמציגה כמה תמונות מתחלפות – בדומה למה שמציעה פייסבוק, המתחרה הגדולה שלה.

המודעות מאפשרות להציג בצורה מושכת לעין כמה מוצרים או תמונות מעניינות שימשכו את הגולש להיכנס למודעה. בנוסף להצגה בחלון ה-Discover, יופיעו המודעות האלו גם בגלילה בעמוד הבית של יוטיוב ובחלונית “קידום המכירות” ב-Gmail. בנוסף, בחודשים הקרובים תאפשר החברה גם לייצר מודעות ויזואליות במיקום בולט בראש עמוד תוצאות החיפוש.

 

4. הבינה המלאכותית שתסדר לכם את תקציב הפרסום

מומחים מעריכים שבעתיד הקרוב ניעזר יותר ויותר בלמידת מכונה ((Machine Learning לשיפור תהליכי העבודה במגוון רחב של תחומים. למידת מכונה היא היכולת של מערכות בינה מלאכותית לסרוק כמויות אדירות של נתונים כדי לזהות דפוסים ולקבל החלטות מושכלות שמבוססות עליהם. גוגל משקיעה באחרונה רבות בפיתוח יכולות כאלו וכעת היא משתמשת בהן גם כדי לשפר את חלוקת תקציב הפרסום שלכם.

 

האם בינה מלאכותית תחליף בעתיד את תקציבאי הפרסום?

 

כשמגדירים תקציב בגוגל, ניתן כידוע לבחור ב”הצעת מחיר חכמה” (Smart biding) – כלומר, להגדיר מטרה לקמפיין ולאפשר למערכת לנהל בעבורכם את התקציב בצורה המיטבית. בכנס המשווקים הכריזו בחברה כי הודות לשיפור ביכולות למידת המכונה, השנה צפויה האפשרות הזאת להיות אפילו יותר מדויקת ויעילה למפרסמים.

באמצעות הכלי הזה תוכלו להגדיר מהי הפעולה שאתם רוצים להשיג בקמפיין, כמו לדוגמה: הגדלת המכירות, יותר טלפונים לבית העסק או השארת פרטים. לאחר מכן, המערכת תחליט כיצד לחלק את התקציב שלכם כדי להעצים את הסיכויים להשגת המטרה הספציפית שהגדרתם. כעת תוכלו להגדיר בקלות מטרה למודעה, לקבוצת מודעות, לקמפיין שלם ואפילו לכמה קמפיינים ביחד.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר