רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

לגזור ולשמור: 9 טעויות שאתם עושים בקידום העסק

גם הגדולים ביותר לפעמים נופלים בענק

מאת: | זמן קריאה: 02:37 דק' | ינואר 2019 | מערכת B144 דיגיטל

לגזור ולשמור: 9 טעויות שאתם עושים בקידום העסק

בין אם יש לכם עסק קטן של אדם אחד או מותג על עם סניפים בכל רחבי העולם – כולנו טועים וזה בסדר גמור.
אז מהן הטעויות הכי נפוצות ואיך תוכלו להימנע מלחזור עליהן?

1. אתם לא קובעים אסטרטגיה ברורה

כתבתם פוסט שמתפשט כמו מגיפה ואפילו זוכה לסיקור בתקשורת? אפילו זה לא יעזור למטרות העסקיות שלכם אם הוא לא חלק מאסטרטגיה כוללת עם מטרה מרכזית ברורה. לפני שאתם יוצאים לדרך עם כל קמפיין או פעילות דיגיטלית, חשוב להבין מה אתם רוצים שיקרה בעקבותיהם ולקבוע יעדים שניתן למדוד במספרים. יעד טוב יכול להיות הגדלת המכירות, הגברת המודעות למותג, הגדלת קהל העוקבים, יצירת מועדון לקוחות ועוד.

רוצים לתת דחיפה משמעותית לקידום העסק? התייעצו עם המומחים של B144

 

2. אתם לא בודקים את הקמפיינים שלכם

אי שם לפני עידן האינטרנט, ב-1993, פפסי ערכה הגרלה שבה קוד מסוים על פקק הבקבוק יזכה את בעליו המאושרים ב-40 אלף דולרים. הקמפיין התפשט כמו אש בשדה קוצים, אבל הייתה בעיה אחת – החברה הכריזה בטעות על המספר הלא נכון כמנצח. כך, במקום זוכה אחד היו קרוב ל-800 אלף זוכים שצמאים לפרס שהובטח להם. פפסי סירבה לשלם וספגה ביקורת קשה.

הדוגמה הזאת היא רק אחת מבין רבות שממחישות כמה חשוב לבדוק כל פרסום שלנו כמה פעמים לפני השיגור. עדיף, אם אפשר, שכמה אנשים יבחנו אותו לפני שמפרסמים, כי אדם אחד לא תמיד יזהה את הטעות.

3. אתם לא משתמשים בלקוחות המרוצים שלכם

רוב בעלי העסקים רואים שהלקוחות האיכותיים ביותר שלהם מגיעים בעקבות המלצות מפה לאוזן של לקוחות קיימים, אז למה לא לנצל את הערך האדיר הזה גם בדיגיטל? מחקרים מראים כי עדויות לקוח יכולות להגדיל במידה דרמטית את הכניסות לאתר וההנעות לפעולה (אנשים שרוכשים, נרשמים, מורידים אפליקציה או עושים כל פעולה אחרת שהגדרתם). עדיף לצלם את העדויות האלו בווידאו ולהציג אותן בכל הנכסים הדיגיטליים שלכם.  

טעויות בקידום העסק

לקוחות מרוצים הם סוכני השיווק הטובים ביותר שלכם

 

4. אתם לא חושבים מי יכול להיפגע

כשאנחנו חושבים על רעיון מדהים לקמפיין, ההתלהבות בחדר הישיבות לא תמיד מאפשרת לנו לראות את ההשלכות השליליות שעלולות להיות לו. הטעות הזאת מתרחשת גם אצל המותגים הגדולים ביותר, בהם מותג הטיפוח Dove. לחברה יש אסטרטגיה שיווקית שמעודדת דימוי גוף חיובי כבר 15 שנים. הקמפיינים שלה זכו לשבחים בכל רחבי העולם, אך באחרונה היא הוציאה קמפיין שהצליח לעורר סערה לא צפויה. ב-Dove יצרו מהדורה מוגבלת של שמפו עם בקבוקים ב-7 צורות שונות ועודדו נשים לבחור את סוג הבקבוק שמתאים לגופן. הכפייה הזאת להתאים את סוג השמפו למבנה הגוף, יצרה מבוכה בקרב חלק מהנשים ועוררה סערה של ממש עד שהחברה הסירה את המוצר מהמדפים.

לכן, כשאתם מתכננים קמפיין או פעילות ברשת, חשוב קודם כל לעצור ולחשוב על כל ההשלכות השליליות שעלולות להיווצר בגללו. חשבו תמיד על המקרה הגרוע ביותר ונסו להעריך אם זה שווה את הסיכון.

5. קהל היעד שלכם כולל את כולם

כשמתכוונים להגדיר את קהל היעד, בעלי עסקים רבים מאמינים כי המוצר או השירות שלהם מתאים לכולם וחושבים שחבל להציג את הפרסום רק לקבוצה מסוימת. חשוב להבין שגם אם השירות שלכם באמת יכול להתאים לאנשים רבים, יש כאלה שהוא מתאים להם הרבה יותר – ואותם גם קל יותר לשכנע. פרסום רק לקהל היעד שלכם יעזור להשקיע בצורה חכמה יותר את הכסף שאתם מוציאים על הקמפיין.

6. אתם מנצלים באופן ציני מצבים רגישים

פפסי כבר סיפקה לנו דוגמה לטעות קריטית שאפשר לעשות בשיווק ובאחרונה היא נתנה אחת נוספת. ב-2017 צילמה החברה פרסומת עם קנדל ג’נר, שבה היא עדה להפגנה ליד סט הצילומים שלה ומחליטה להתקרב לשוטר ששומר על הסדר במקום ולהגיש לו פפסי. באותו הרגע נראה כי כל הבעיות שמסביב נפטרות – הגזענות, הבדלי המעמדות, העימותים הפוליטיים – והכול בגלל פחית המשקה.

פפסי למעשה בלבלה בין פרסומת עם מסר עמוק על צדק חברתי, לבין ניסיון ציני לנצל מצבים רגישים כדי למכור משקאות. הפרסומת עוררה תגובות זועמות ברשת ופגעה מאוד במאמצי השיווק של החברה. המסקנה? זה טוב לגעת בנושאים שכולם מדברים עליהם בפרסום שלכם, אבל עדיף לא “להתלבש” על נושאים רגישים מדי ולהשתמש בהם בשביל פרסום בוטה וציני.

7. אתם לא משקיעים בתוכן

הדרך היעילה ביותר להבטיח שאנשים ירצו לעקוב אחרי הפרסומים שלכם, בין אם זה בעמוד הפייסבוק, באתר, באפליקציה או בכל פלטפורמה אחרת, היא לספק להם תוכן איכותי שידבר בשפה שלהם ויעניין אותם. תוכן טוב הוא כזה שלא נועד למכור, אלא לספק ערך, לעניין, לרגש, להצחיק ולגרום לאנשים לרצות להעביר אותו הלאה ולצרוך ממנו עוד ועוד.

8. אתם מלכלכים על אחרים כדי ליצור באז

ב-2015, Airbnb כעסה מאד על המס החדש שנדרשו המארחים שלה לשלם בארצות הברית. החברה לא ראתה את מקומות האירוח שלה כמלונות ולא הבינה מדוע הם צריכים לשלם מס של מלונות. החברה החליטה לפרסם בסן פרנסיסקו שלטים ציניים ביותר שעליהם נכתב: “ספריות ציבוריות יקרות, אנחנו מקווים שתשתמשו ב-12 מיליון הדולרים שיועברו למדינה מהמיסים שלנו כדי להישאר פתוחות גם מאוחר בערב”.

ההודעה הזאת, באופן לא מפתיע, עוררה סערה בארצות הברית ואפילו גרמה למנכ”ל החברה בריאן צ’סקי להגיד ש”היא גרמה לנו להיראות מרושעים”. אנחנו שומעים הרבה ש”אין כזה דבר פרסום שלילי”, אך זה ממש לא נכון. עדיף שאנשים יזכרו מהמותג שלכם דברים חיוביים ולא את הניסיונות שלכם להשתלח באחרים.

9. אתם משגרים ושוכחים

גם אם יצרתם קמפיין שאתם גאים בו בטירוף ובטוחים שהוא מושלם, או מעלים תוכן לאתר שאתם בטוחים שיחרוך את הרשת – זה תמיד יהיה רק חצי מהעבודה החשובה שעליכם לעשות ברשת. היתרון הגדול בפעילות דיגיטלית הוא האפשרות למדוד ולבחון את יעילות הקמפיין. אם אתם מוותרים על ההזדמנות הזאת, כל העבודה שלכם עלולה לרדת לטמיון.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר