רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

לקדם לקדם לקדם: כל מה שחשוב ללמוד מאנשי SEO

אם ראשי התיבות SEO לא אומרים לכם הרבה - הגיע הזמן שתלמדו איך ליצור הרבה יותר תנועה לאתרים של העסק שלכם. המדריך המלא לקידום אורגני

מאת: | זמן קריאה: 02:32 דק' | מרץ 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • אז הקמתם אתר לעסק שלכם, והוא מקצועי, מעוצב ועם המון תוכן טוב. רק בעיה אחת, קטנה – אף אחד לא מגיע אליו. מה עושים? נכון לינואר האחרון, קיימים בגוגל 1,744,517,326 אתרים. מספר שאני אפילו לא יודעת איך לבטא אותו. אז מה זה אומר בעצם? ובכן, סביר להניח שהאתר שלכם הולך לאיבוד בתוך ים (אפילו אוקיינוס) של אתרים קיימים. זה דורש הרבה עבודה לקדם אותו, ולעבודה הזאת קוראים SEO.

     

    SEO – לקדם את האתר שלכם בגוגל, בתוך ים האתרים הקיימים

    SEO – לקדם את האתר שלכם בגוגל, בתוך ים האתרים הקיימים

     

    מה זה SEO ולמה זה חשוב?

    ראשי התיבות באנגלית מציינים: Search Engine Optimization, או בעברית: אופטימיזציה של מנוע החיפוש. כאשר אנחנו מדברים על SEO, אנחנו מתכוונים לשיפור ואופטימיזציה של שלושת הנתונים החשבים הללו:

    איכות המבקרים באתר שלך – מן הסתם, אין לך שום כוונה למשוך את כל הגולשים בעולם לאתר שלך. הרי לג'ני מבוסטון אין סיבה ממשית להיכנס לאתר של חומוסייה בפתח תקווה. מה שאנחנו באמת רוצים זה למשוך קהל איכותי שהמוצר שלנו הוא רלוונטי עבורו.

    כמות המבקרים באתר – ברגע שאנחנו מדברים על קהל איכותי שמקליק ונכנס לאתר שלכם, הרצון שלנו הוא שיהיו כמה שיותר אנשים כאלה.

    תוצאות חיפוש אורגניות – המטרה היא שהאתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, כמה שיותר גבוה, כדי שמי שמחפש משהו בתחום יגיע לאתר שלך באופן אורגני (כלומר, לא דרך מודעות ממומנות בגוגל).

     

    למה זה כל כך חשוב?

    פייסבוק, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות, יחד עם מודעות ממומנות ברחבי הרשת – כל אלו יוצרים טראפיק (תנועה) לאתר שלכם. אבל למעשה, רוב הטראפיק ברשת מתבצע דרך התוצאות האורגניות שבמנוע החיפוש (גוגל). לדוגמה, בקרב הגולשים בארה"ב, רק ב-2.8% מהחיפושים גולשים הקליקו על מודעות ממומנות.

    כך שלמעשה, SEO (אופטימיזציה של האתר שלך) היא בעצם עזרה קטנה לגוגל, כך שהתוכן שלך יקוטלג ויוצג בתוצאות החיפוש הנכונות.

    אם יש לכם אתר או עמוד נחיתה, ואתם רוצים שיותר גולשים רלוונטיים יגיעו אליו באופן אורגני – הדרך היא SEO. זה לא בהכרח יעלה לכם פחות ממודעה ממומנת (כי גם על SEO תשלמו, או לפחות תשקיעו הרבה שעות בשבילו), אבל התוצאות הן הרבה יותר משמעותיות.

     

    ומה אם יש לי רק עמוד פייסבוק?

    גם אם יש לך רק עמוד פייסבוק עסקי, בלי אתר או דף נחיתה- זה עדיין לא נותן לך פטור מ-SEO. יש חשיבות רבה ל-SEO גם ברשתות החברתיות, מאחר וגם הן מופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל.

    לפייסבוק יש חוקים משלו על מנת להבטיח שהדף העסקי שלכם יופיע גבוה בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל. למשל, שם העמוד שלכם הוא קריטי, כך גם מילות מפתח שעליכם להכניס במקומות אסטרטגיים – למשל, ב"אודות" ובפוסטים שלכם – במילה הראשונה בפוסט, ב-18 התווים הראשונים, בתיאור התמונה או הסרטון.

    יש עוד הרבה טיפים לעניין הזה, ולמעשה מדובר בתורה שלמה. בכל אופן, חשוב שתכירו בכך של-SEO יש חשיבות גם לגבי עמודי פייסבוק עסקיים.

     

    השקיעו מחשבה בבחירת שם העמוד העסקי שלכם בפייסבוק, גם לזה יש חשיבות רבה מבחינת SEO

    השקיעו מחשבה בבחירת שם העמוד העסקי שלכם בפייסבוק, גם לזה יש חשיבות רבה מבחינת SEO

     

    חולמים על ים של כניסות לאתר שלכם? הגיע הזמן לפרסם את האתר בגוגל עם המומחים של B144

     

    טיפים ל-SEO שנותן תוצאות

    בטח כבר הבנתם עד כמה קריטי שבעלי עסקים יכירו את הכוח של SEO, וישקיעו בעניין מאמצים. חברות רבות מעסיקות אנשי SEO שידאגו לקידום אורגני של האתר שלהם באופן שוטף, אבל גם אם אין לכם את התקציב להשקיע ב-SEO, יש הרבה פעולות שתוכלו לעשות לבד, כדי להבטיח שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש במקום גבוה יותר, וימשוך את הקהל הנכון.

    קיבצנו לכם רשימת טיפים הקלים ליישום שיעזרו לקדם את האתר שלכם בגוגל באופן אורגני:

    1. לפני הכל, ערכו מחקר מילים בדקו בעזרת כלים שונים (כמו למשל כלי מחקר המילים החינמי של מודעות גוגל) מהן המילים הרלוונטיות לתחום שלכם, אלו המחפשים הכי הרבה בגוגל. נסו להיכנס לראש של הלקוחות וחפשו כמה שיותר וריאציות וביטויים.

    2. צרו תוכן מקורי, מעניין, בעל ערך – אחד הגורמים המשמעותיים באלגוריתם של גוגל הוא כמה התוכן באתר שלכם מתחדש ומתעדכן, מה מספר האנשים שנכנסים כדי לקרוא, ולמשך כמה זמן הם נשארים בעמוד. לכן, צרו תוכן מעניין, ייחודי ומעורר מעורבות. נסו לכתוב כתבות שיש בהן מעל 800 מילים, כאשר ביטוי המפתח שבחרתם מופיע לפחות פעם אחת בכל 200 מילים. בחרו בכותרות מדויקות שיכילו את ביטויי המפתח.

    3. כתבו עבור הגולשים, ולא לאלגוריתם – אתרים שבהם נעשה מאמץ מלאכותי לדחוף כמה שיותר מילות מפתח כדי שגוגל יזהה אותן, בסופו של דבר לא מציעים תוכן איכותי עבור הגולשים, ומכאן, הציון שלהם בגוגל ממילא ירד כי הגולשים לא יישארו שם הרבה זמן וינטשו מהר. כאן האתגר: מצד אחד, להתחשב בSEO ובמילות מפתח, מצד שני, לשמור על תוכן איכותי.

    4. הימנעו מלהונות את הגולשים – למשל, אם ביטוי מפתח שהרבה מחפשים הוא "ייעוץ עסקי מחיר" ואתם לא מתכוונים לחשוף את המחיר שלכם, אל תשתמשו בביטוי הרבה ותגרמו לגולשים לאכזבה ועוגמת נפש.

    5. דאגו לכך שהאתר שלכם נטען במהירות גבוהה – אתר איטי מביא לנטישת גולשים ולדירוג נמוך יותר בגוגל.

    6. הכניסו קישורים – הכניסו לבלוג שלכם כמה שיותר לינקים רלוונטיים, גם לכתבות אחרות באתר שלכם, ואפילו לבלוגים אחרים. גם זה חלק מהערך שהאתר שלכם נותן לגולשים. בכיוון ההפוך, נסו לעודד בלוגרים אחרים להכניס לינקים לבלוג שלכם (אפשר גם ליצור בלוג משותף או "פינה מארחת").

  • דילוג לתוכן