רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

מגמות חדשות בקידום אתרים בגוגל

הטרנדים של עולם ה-SEO לשנת 2018

מאת: | זמן קריאה: 02:06 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

מגמות חדשות בקידום אתרים בגוגל
להיצמד לטרנד

נראה כי שנת 2018 היא שנה מעניינת ומאתגרת עבור עולם ה-seo. מנועי החיפוש הופכים חכמים יותר ויותר, ועולם קידום האתרים נדרש להגיע לשיא חדש ביכולות. עם למעלה מ -200 מרכיבים באלגוריתם של גוגל, SEO הוא לחלוטין מדע מסובך, אבל מעבר לכמות הידע, אלו דווקא הדינאמיות והשינויים המהירים בזירה הם אשר הופכים אותו למאתגר במיוחד. כדי להישאר במשחק גם השנה ובשנים הבאות, ולהשיג דירוג גבוה יותר לאתר שלכם, אלו המגמות שאתם צריכים להכיר:

 

חיפוש קולי

הפופולאריות של החיפוש הקולי והעזרים הקוליים צברה תאוצה בעשורים האחרונים ושינתה את הדרך בה אנשים מבצעים חיפושים אונליין. על פי גוגל, כיום 20 אחוז מהחיפושים כבר מבוצעים באמצעות חיפוש קולי – והמספרים עתידים לעלות בעתיד.

על מנת להסתגל לטכנולוגיה החדשה, על מומחי seo להבין את המשמעויות וההשלכות של חיפוש קולי על חיפושים, וכיצד זה שונה מחיפוש טקסטואלי רגיל. יש ללמוד יותר על ביטויי ״זנב ארוך״, ביטויים בשפה טבעית מדוברת, ושאילת שאלות בה משתמשים בעת חיפוש קולי. כדי לקרוא בהרחבה על הנושא לחצו כאן

 

תכונות חדשות ל-SERP

רגע, לא להיבהל. המונח הזה בעצם מתכוון לדף תוצאות החיפוש שאתם רואים בגוגל. אם פעם דף תוצאות החיפוש (SERP – Search Engine Results Page) כלל טקסט בלבד, כיום ניתן למצוא בו גם מידע עבור תמונות, סרטוני וידאו, שאלות ותשובות, דירוגים, חדשות, מיקומים, אירועים והצעות, ואפילו קבצי אודיו. תופעה זו מכונה ״חיפוש אוניברסלי״ ומהווה למעשה שילוב של קטגוריות שונות של תוצאות (טקסט, גרפיקה ווידאו) באותו עמוד.

אין סיבה לדאגה, זה לא עובד לרעתכם, אלא להפך. על אנשי ה-seo למצוא את הדרכים הנכונות לנצל זאת ולהבין מה הפונקציות המשמעותיות אשר יכולות להביא הכי הרבה תנועה לאתר. אם תקדישו לכך מחשבה, גוגל רומז לנו על מה הגולשים מחפשים. לדוגמא – ניתן לראות כי חיפושים כמו ״איך להתאפר נכון״ או ״makeup tutorial״ יניבו בעיקר תוצאות של סרטונים. לכן אם יש לנו עסק בתחום האיפור ואנו מעוניינים להופיע בראש דף תוצאות החיפוש, עלינו ליצור גם וידאו איכותי אשר יקדם אותנו בתחרות על מילות החיפוש. עסקים אשר ישכילו לנתח נכון את ההזדמנויות שתכונות ה-SERP מציעות – יזכו לדירוג גבוה.

 

יותר נתונים, יותר הזדמנויות

יותר נתונים, יותר הזדמנויות (צילום: shutterstock)

 

קידום אורגני-לוקאלי: זה הזמן לכרטיס עסק

לאחרונה נראה כי גוגל מעניקה חשיבות יתרה לכרטיסי עסק ומיקומים בתוצאות החיפוש, במיוחד ממכשירים ניידים. לכן מלבד פרטים בסיסיים כמו מפת הגעה, טלפון וכתובת אתר האינטרנט, ניתן לפרסם גם פוסטים – כלומר, קריאות לפעולה היכולות להציג מבצעים והנחות, מוצרים חדשים, מאמרים מעניינים, תגובות, ביקורות, קידום סניפים וכן הלאה. הפוסטים  יוופיעו כשתחפשו את העסק שלכם באינטרנט, ויאפשרו לכם להניע לקוחות קיימים או לעניין לקוחות פוטנציאליים.

ניתן להשתמש בכרטיס העסק גם לצורך הצגת מידע ומענה לשאלות, לדוגמא: חניה במקום, נגישות לבעלי מוגבלויות, מתאים לילדים, ידידותי לבע״ח וכו׳. הדירוג של גוגל מושפע מהנוכחות הדיגיטלית שלכם, לכן כל מידע שתוסיפו בכרטיס העסק יסייע לקידום האורגני שלכם.

רוצים לקדם את האתר? פתרונות השיווק והפרסום של b144 ממש כאן

 

RankBrain – שימו דגש על חווית משתמש

חווית משתמש איכותית היא דרך מעולה לשפר את התוצאות, במיוחד כי גוגל מתגמל אתרים על חווית משתמש נוחה. אתר נוח, נגיש, ידידותי למשתמש אשר נטען ועולה מהר ומאפשר התנהלות קלה בתוכו – ידורג גבוה יותר. כך למעשה כולם מרוויחים – הגולשים מוצאים את מה שהם מחפשים במהירות, ואתם תתוגמלו בהתאם. לכן, מלבד הצורך לייצר ביטחון ואמינות בקרב הגולשים, להניע אותם לפעולה ולאפשר להם גלישה מהירה – עליכם לדאוג שהם גם נהנים מהדרך.

הכול מוביל לתוכן איכותי ועשיר – לא רק מאמרים אלא גם סרטוני וידאו ומדריכים, שאלות ותשובות, חידונים ומשחקים וכל רעיון יצירתי העולה בראשכם.

 

הכול במובייל – זו כבר לא רק סיסמא

אם עדיין לא השתכנעתם שהמובייל הוא הפלטפורמה המובילה לגלישה באינטרנט, גוגל גורמת לכולנו ליישר קו ומצהירה על אג׳נדת Mobile First. לפי פרסומים, גוגל עתידה להוריד משמעותית את דירוג האתרים שאינם מותאמים לגלישה ממכשירם ניידים וטאבלטים, או כאלו שגרסת המובייל שלהם מוגבלת ולא נותנת מענה מלא לגולשים.

לכן, גוגל תסרוק קודם כל את גרסת המובייל של אתרים, ותדרג אותם לפיה, משום שברור כי לא ניתן לתפוס מקום גבוה בתוצאות החיפוש עם אתר שאינו רספונסיבי או מותאים לגלישה מהמובייל. המסר הוא חד וחלק – אם האתר שלכם עדיין לא מותאם מובייל, זה הזמן לעשות זאת. אם אתם רוצים לשדרג, לעצב מחדש או לרענן את האתר – עליכם לחשוב קודם כל איך זה ייראה בגרסת המובייל. ולסיום – אל תגרעו בתוכן הגולשים אשר נכנסים לאתר דרך הסמראטפון.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר