רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

מדריך מקוצר לטרגוט בפייסבוק: כך תכוונו את התוכן שלכם לקהל הרלוונטי

כך עובדים עם הכלי שחושף את העסק לאלפי לקוחות פוטנציאליים

מאת: | זמן קריאה: 01:52 דק' | יוני 2018 | מערכת B144 דיגיטל |

  • מדריך מקוצר לטרגוט בפייסבוק: כך תכוונו את התוכן שלכם לקהל הרלוונטי
    כדי לגעת במטרה צריך לדעת לכוון

    אחרי שלמדנו מהם המונחים החשובים בטרגוט, בואו נלמד מה עושים איתם – ואיך הטרגוט, כלומר הצגת התוכן לקהלי יעד מוגדרים, יכול לכוון אתכם לאלפי לקוחות ברשת:

    1. הפיקו את המירב מהתנהגות הגולשים (Behaviors)

    מתחתנים בקרוב? פריקים של הסדרה "חברים"? לוקחים תרופות ללחץ דם גבוה? כיום פייסבוק יכולה לזהות בדיוק רב  את ההתנהגות של כל אחד מהגולשים בה ולהתאים לו מסרים על פיה.

    למעשה, כבר ב-2013 התחילה החברה לשתף פעולה עם ספסרי מידע (Data brokers) מהגדולים בעולם ולאסוף עלינו אינפורמציה שתעזור לדייק ככל הניתן את הפרסום בה.

    בעד או נגד איסוף המידע – מדובר בדיון חשוב, אבל כמפרסמים – העובדה הזו בהחלט יכולה לשפר את הנתונים העסקיים שלכם. לכן, כשאתם מגדירים את קהל היעד, השתמשו בקטגוריה של התנהגות הגולשים (Behaviors). כך תוכלו לסמן אנשים שמתעניינים במלאכה, רוכשים בגדים באינטרנט, משתמשים באייפון ועוד אינספור קריטריונים נוספים שכדאי לכם להגדיר מראש לפי תחומי הפעילות שלכם.

     

    2. מצאו את התזמון המושלם

    כשאנחנו רואים מודעה שמגיעה בדיוק כשאנחנו צריכים אותה, עולה הסיכוי שלא נוכל להתעלם ממנה. איך עושים את זה?

    כדי לטרגט אנשים לפי אירועים מיוחדים, היכנסו למנהל המודעות בפייסבוק (ad manager), בתפריט שמצד ימין בממשק העברי ומשמאל בממשק האנגלי בחרו ב"קהלים" (Audiences) ואז לחצו על "צור חדש". לאחר מכן בחרו ב"דמוגרפיה" Demographics וב"אירועים משמעותיים" (Life Events).

     

    הכול מתחיל בטיימינג נכון

    הכול מתחיל בטיימינג נכון (צילום: shutterstock)

     

    ואיך יודעים מהו הטיימינג הנכון?

    יש לכם עסק להובלות? פרסמו לאנשים שבדיוק עוברים דירה. מוכרים מתנות מיוחדות? סמנו אנשים שלבני הזוג או לקרובי המשפחה שלהם יש ימי הולדת בקרוב. מאפרים מקצועיים? אתרו זוגות שבדיוק התארסו והציעו להם את השירות שלכם לקראת היום המרגש. תוכלו גם לפרסם לאנשים במערכות יחסים חדשות, למי שחי רחוק מהבית, לאלו שמתחילים עבודה חדשה ועוד, לפי אפשרויות הטרגוט שמערכת הפרסום של פייסבוק מציעה.

     

    מחפשים קמפיין קידום בפייסבוק שיביא לכם תוצאות? פנו למומחים של B144

     

    3. נצלו את מאגר הלקוחות הקיים שלכם

    כולנו רוצים להאמין שאנחנו מיוחדים, אבל האמת היא שכשמשווים את ההתנהגות שלנו ברשת מבינים שאפשר לחלק אותנו לקבוצות שמתנהגות בצורה דומה להפליא. פייסבוק לא "מגלה" לנו איך היא קובעת את הדמיון בין המשתמשים השונים, אבל מומחים מאמינים שהנתונים הללו מבוססים על לייקים, סרטונים שאנחנו צופים בהם, עמודים שאנחנו אוהדים, תגובות לפוסטים, תחומי עניין ורכישות שונות באינטרנט.

    כך או אחרת – אם יש לכם מאגר של מיילים או טלפונים של לקוחות קיימים ואתם כבר יודעים שמערכת היחסים ביניכם "עובדת" ולכן הם מתאימים לכם ואתם להם – תוכלו ליצור באמצעותו מאגר של לקוחות פוטנציאליים חדשים שמתנהגים באופן זהה ברשת: הזינו את מאגר המיילים והטלפונים של הלקוחות הקיימים למערכת הפרסום בפייסבוק וכך, המערכת תייצר באופן אוטומטי מאגר של קהלים דומים.

     

    איך עושים את זה?

    היכנסו למנהל המודעות בפייסבוק (Ad manager), בתפריט שמצד ימין בממשק העברי ומשמאל בממשק האנגלי בחרו ב"קהלים" (Audiences) ואז לחצו על "צור חדש". בחרו ב"קהל מותאם אישית" (Custom Audience) והעלו קובץ XL עם נתוני הלקוחות שלכם. מומלץ לעקוב אחר ההנחיות כדי להכין טבלה שעונה לדרישות המערכת.

     

    ההתנהגות שלנו ברשת - דומה אבל שונה

    ההתנהגות שלנו ברשת – דומה אבל שונה (צילום: shutterstock)

     

    4. אל תסתפקו בהגדרה אחת

    האתר המוביל AdWeek הציג סיפור של מומחה לפרסום שטרגט את השותף שלו לדירה עם מודעה כל כך ספציפית שגרמה לו לחשוב שעוקבים אחריו ולחטוף התקף חרדה קל. הוא עשה זאת באמצעות האפשרות של פייסבוק לשלב בין התנהגות הגולשים, פרטים דמוגרפיים ותאריכים מיוחדים כדי לדייק יותר ויותר את קהל היעד.

    כך גם אתם תוכלו להגדיר מספר קהלים ספציפיים (כמובן מבלי לעקוב אחרי איש), ולהציע לכל אחד ואחת את ההצעה המתאימה ביותר. אם אתם מוכרים פרחים בתל אביב, הציעו הטבה מיוחדת לתושבי השכונה שלכם שמתעניינים בסרטים רומנטיים ומתקרבים ליום הנישואים, לרווקים שמבקרים את אמא באזור ואף לזוגות שמנהלים מערכת יחסים מרחוק. זה עובד.