רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

מהו שיווק גרילה ואיך זה יקדם את העסק שלכם- ובזול?

תשכחו את כל מה שידעתם על פרסום ברשת

מאת: | זמן קריאה: 01:57 דק' | אפריל 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

שיווק גרילה הוא אחד הטרנדים הלוהטים בפרסום ברשת – ובניגוד לדעה הרווחת, אפשר לעשות אותו גם בלי תקציב מנופח. הנה כל מה שחשוב לדעת כדי לעשות את זה כמו המומחים:

 

במלחמה הדיגיטלית הזאת, רק היצירתיים ביותר שורדים

 

מה זה בכלל שיווק גרילה?

בפרסום ושיווק ברשת, כולם מכירים מונחים כמו קמפיינים, מודעות ופרסומות – אבל שיווק גרילה נועד להעביר מסר פרסומי בדרכים מתוחכמות, לא שגרתיות ויצירתיות הרבה יותר. המושג הוטבע עוד בשנת 1984 על ידי הסופר ג’יי קונראד לוינסון, אך צבר תאוצה בשנים האחרונות עם כניסת הרשתות החברתיות והסמארטפונים לחיינו.

זאת מכיוון שכיום, אם אתם עושים מהלך יצירתי ומיוחד מספיק – הקהל בעצמו יפרסם וישתף אותו ברשתות החברתיות והוא יהפוך ויראלי כמעט ללא מאמץ מצדכם. עדיין לא מבינים מה זה בדיוק אומר ואיך לעשות את זה? אחרי שתכירו את הדוגמאות האלו – תבינו בדיוק למה הכוונה.

 

רוצים לייצר מהלכי גרילה בפייסבוק שכולם ידברו עליהם? קבלו הצעה שאי אפשר לסרב לה מהמומחים של B144>>

 

1.  המסיבה הסודית של יגרמייסטר

אין כמו להיות מוזמן למסיבה סודית ומיוחדת שרק יחידי סגולה שומעים עליה. גם יגרמייסטר יודעים את זה וניצלו את הרצון שלנו להרגיש מיוחדים בצורה מקורית במיוחד. באמצעות פרופיל סנאפצ’ט בשם Undercover Games, הם התחילו לשלוח לעוקבים שלהם רמזים שיובילו אותם למסיבה מחתרתית וייחודית. השילוב של המסתוריות וההרפתקה המסעירה הפכו את הקמפיין הפשוט לסיפור ויראלי בינלאומי.

נסו לחשוב גם אתם על אירוע שתוכלו לארגן וכולם ירצו לדבר עליו. זו לא חייבת להיות מסיבה – אפשר גם לתכנן משחק “חפש את המטמון”, תחרות בסגנון “המרוץ למיליון” או אפילו תחרות כישרונות נושאת פרסים.

 

2.  התרומה המרגשת של Tom’s

Tom’s היא חברה שמייצרת בין היתר נעליים ותיקים – אבל הקמפיין השיווקי המוביל שלה שונה לחלוטין ממה שאנחנו רגילים לראות בתחום. אם אתם רוכשים נעליים בחברה, זוג אחד נשלח באופן מיידי לילד או לילדה שאין להם נעליים. החברה גם יזמה אירוע שנתי תחת הכותרת #withoutshoe שבו היא מעודדת את העוקבים להעלות תמונות שלהם יחפים עם ההאשטג הזה. החברה מתחייבת לתרום זוג נעליים אחד על כל פוסט כזה שעולה לרשת.

 

מחווה שכולם מרוויחים ממנה

 

עם זאת, אתם לא חייבים תקציב של מותג בינלאומי כדי לתרום את להפיץ טוב לעולם. יש לכם חנות ספרים? עודדו אנשים להשאיר ספרים ישנים שיחולקו בחינם למי שאין לו. מעצבי פנים? הציעו ברשתות החברתיות לאנשים להצטרף אליכם פעם בחודש לסדר דירה של קשישים שחיים לבדם.

 

3.  הספסל של נייקי

נייקי היא אמנם חברת-על עם תקציב פרסום שאפשר רק לחלום עליו, אבל היא גם מוכיחה שבשביל פרסום שעובד לא (תמיד) חייבים לגייס את רונאלדו. במהלך גרילה יצירתי, החברה הוציאה מספסל ברחוב את המושב והטביעה את הלוגו שלה עם הכיתוב “רוצו” (Run).

המסר הפשוט הזה מתיישב בדיוק עם הסלוגן האלמותי של החברה – “פשוט תעשו את זה” (Just Do It) וכל מה שהיה צריך לעשות זה לחכות לעוברי אורח ערניים שיצלמו את הספסל ויהפכו אותו לוויראלי ברשתות החברתיות. זה עוד קמפיין פשוט שמוכיח שאם תהיו יצירתיים מספיק – עבודת הפרסום כבר תתרחש מעצמה.

 

לפעמים בשביל לבנות קמפיין טוב, כל מה שצריך זה דווקא להרוס. קרדיט: אנה אצ’יוורי

 

4.  סיעור המוחות הגדול בעולם

הנה רעיון מעולה שגם יחסוך מכם את כאב הראש שבחשיבה על רעיונות וגם ישיג לכם פרסום (כמעט) בחינם. Lay היא חברת חטיפים בינלאומית שהציעה מיליון דולר לגולש שיציע את הטעם החדש המקורי ביותר לחטיף הבא שלה. ההצעות פורסמו ברשתות החברתיות ומי שהכתירו את המנצח היו הגולשים שדירגו והצביעו.

למעשה, הקמפיין היה כל כך מוצלח עד שהחברה החליטה לחזור עליו שוב ושוב וחברות רבות אחרות שאבו ממנו השראה. אם גם אתם חושבים לעשות משהו דומה – אתם ממש לא חייבים להציע פרס של מיליון דולר. אנשים בדרך כלל אוהבים משימות שמאתגרות את היצירתיות שלהם גם בלי להתעשר בדרך – וזה דבר שכולם יכולים להרוויח ממנו.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר