רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

הכל אישי: מהי פרסונליזציה ולמה העסק שלכם לא יכול בלעדיה

בעולם דיגיטלי קר ומנוכר, הלקוח צריך להרגיש שאתם מכירים אותו היטב – אבל אם תגזימו, הוא עלול לחוש רתיעה וחרדה. כך תעשו זאת נכון

2020-10-28

https://digital.b144.co.il/%d7%9e%d7%94%d7%99-%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%95%d7%a0%d7%9c%d7%99%d7%96%d7%a6%d7%99%d7%94/

מאת: | זמן קריאה: 01:44 דק' | אוקטובר 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • גלשתם ברשת בחיפוש אחר קניית מיטה חדשה. שני רגעים אחר כך פתחתם את הפייסבוק ועלה לכם פוסט ממומן: "צריך לישון על זה? המיטה שחיפשת עדיין מחכה לך! קבל 5% הנחה בקופה כדי לרכוש אותה עכשיו!".

    קנייה היא ממזמן לא רק רציונלית. היא לא קשורה רק לצורך ממשי אלא גם לרגש. לכאן נכנס עניין הפרסונליזציה, פנייה אישית המותאמת אלינו וגורמת לנו להרגיש מיוחדים. פנייה שכזו מנוגדת במהותה לחוויה הבסיסית של עולם הדיגיטל הקר והמנוכר. היא גורמת לנו להרגיש שאנחנו מדברים עם אדם, לא עם מכונה.

    כשפונים אלינו באופן אישי, ועל הדרך אנחנו מרגישים שהמוכר – הווירטואלי – מבין בדיוק מה אנחנו מחפשים, זה דוחף אותנו לקנות. ועוד דבר: במציאות הדיגיטלית של היום, פרסונליזציה היא לא רק משהו ש"נחמד שיהיה", היא משהו שמוכרח להיות.

    מהי פרסונליזציה

    הכירו את הלקוחות שלכם

    ההגדרה של פרסונליזציה היא חוויית שירות למשתמש בהודעות, בהצעות השיווקיות ובחוויה של המשתמש, בהתאם לפרופיל הייחודי של כל לקוח, בדרך שגורמת לו להיות מעורב. פרסונליזציה דורשת תכנון אסטרטגי, והיא הרבה יותר משימוש בשם הלקוח בניוזלטר שלכם. היום, לקוחות נמשכים למותגים שנדמה שמקשיבים להם, מבינים אותם, ושמים לב לרצונות ולצרכים שלהם.

    נקודת המוצא היא הדאטה – איסוף, קטלוג, ניתוח ושימוש חכם בנתונים על הלקוחות: החל מנתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגויות שיעזרו לכם ליצור קמפיינים, תוכן וחוויית משתמש מותאמת לקהל המטרה שלכם.

    למה זה כל כך חשוב?

    כדי להבין למה פרסונליזציה חשובה כל כך, חשוב שתחזרו לרגע לחוויה שלכם, כלקוחות. כשאתם גולשים באתר של מותג כלשהו, האם אתם אוהבים לקבל הצעה אישית או המלצה מיוחדת עבורכם? מה לגבי תוכן שמעניין אתכם או קשור למוצר שאתם מעוניינים לקנות? רוב הלקוחות יעריכו מאוד תוכן כזה, ואפילו יקבלו אותו, במציאות הנוכחית, כמובן מאליו. בעידן הדיגיטלי אנחנו מצפים לחווית משתמש רלוונטית ונוחה, ולכן אנחנו נמשכים למותגים שיכולים להעניק לנו את התחושה הזאת, ולא נסתפק בפחות.

    מהי פרסונליזציה ולמה העסק שלכם לא יכול בלעדיה

    פרסונליזציה ממריצה לקוחות לקנות מהאתר שלכם

    אגב, חשוב לשים לב להבדל הדק בין פרסונליזציה להטרדה. הלקוח רוצה להרגיש שמבינים אותו ואת הצרכים שלו, הוא לא רוצה להרגיש שהאח הגדול עוקב אחריו. שימוש בדאטה שאספתם באופן חכם ובעדינות חשוב כאן מאוד כדי לא לעורר רתיעה ואפילו פחד.

    רוצה לשפר את ההמרות של העסק? זה הזמן להיעזר במומחים של B144 ולראות תוצאות!

     

    איך להתחיל להשתמש בפרסונליזציה ככלי שיווקי?

    הדרך הטובה ביותר היא לאסוף כמה שיותר דאטה ולחלק את הקמפיינים שלכם לקבוצות – לפי גיל, לפי תחומי עניין, לפי מוצרים שיעניינו אותם. אל תחברו קמפיין אחד כללי, פנו לכל קבוצה קטנה מהקהל שלכם בהצעה, בניסוח ובתמונה רלוונטית.

    לדוגמה, אם אתם בעלי חנות ספרים אונליין, ללקוחות מגיל 60 ומעלה אתם יכולים להציע להעביר את הסגר בקריאה על המרפסת, עם בן או בת הזוג, ספרי טיולים או ספרים פיננסיים שקשורים לגיל הפרישה. לגילאי 30–40 לעומת זאת, תוכלו להציע ספרים שקשורים בגידול ילדים, ספרים לראשית קריאה עבור הילדים שלהם, או ספרים שיציעו להם חוויה נעימה שתסחוף אותם. המטרה היא ליצור הצעה כמה שיותר רלוונטית ואישית לכל קבוצה וקבוצה. ככל שההצעה מדויקת יותר, כך תצליחו לשכנע את הקהל שלכם ולהעניק לו חוויה של פרסונליזציה.

    מעבר לקמפיין ברשתות החברתיות, הפרסונליזציה יכולה לבוא לידי ביטוי בניוזלטר שלכם (עם סדרת ניוזלטרים אחרת לכל סוג לקוח), בתוכן שאתם מפרסמים, בפופ-אפים באתר שלכם, בקופונים שהלקוח מקבל ואפילו באריזת המוצרים – אין לזה סוף. האתגר הוא רק להתרגל לסוג אחר של חשיבה, לא לראות בקהל שלכם כקבוצה גדולה עם מאפיינים אחידים, אלא לנסות ולפרק אותם לתת קבוצות ולתת להם את התחושה שאתם רואים אותם ואת הצורך שלהם, גם בעולם דיגיטלי של מסכים ומסכות.

  • דילוג לתוכן