רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

מה ההבדל בין שיווק לפרסום?

שונים, אך בלתי נפרדים - כך תשתמשו בשיווק ופרסום כדי לקדם את העסק

מאת: | זמן קריאה: 01:36 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

מה ההבדל בין שיווק לפרסום?
זה ממש לא אותו הדבר

על פניו, שיווק ופרסום נראים כשני מונחים שונים אשר נועדו לתאר את אותו הדבר – פעילות המקדמת מכירה של מוצר או שירות. למעשה, כל אחד מהם “פועל” באפן אחר וגם מבוסס על תוצרים אחרים. הבנת ההבדל ביניהם תייעל את קידום העסק שלכם – אז איך עושים את זה נכון?

 

מהו שיווק?

נתחיל מהגדרות: שיווק מתייחס לכל הפעולות העסקיות שיש לנקוט כדי להניע מכירת שירותים או מוצרים ולהגדיל את הביקוש בקרב הלקוחות. החל מתהליך הכנת המוצר עבור השוק, ועד קידום מכירתו בפועל. למשל:

  1. מיפוי והבנת צרכים: מהו הצורך של קהל היעד שלכם? והאם אתם (המוצר/השירות) עונים עליו?
  2. זיהוי, בחירה או פיתוח בהתאם לדרישות השוק: בנייה, הקמה, אריזה או המצאה של המוצר/השירות שלכם.
  3. תמחור: שלב חשוב שמבוסס על פרמטרים כמו עלויות הקמה ותשתיות במידת הצורך, הוצאות חודשיות שוטפות, גילום הוצאות שיווק, צפי הכנסות, אחוזי רווח לעמידה ביעדים הכלכליים של העסק ועוד.
  4. מיתוג המוצר: אחד השלבים המהנים בתהליך כולו – עיצוב ובחירת צבעים, לוגו, שפה ומאפיינים נוספים שישדרו את הערך שאתם רוצים להעביר, ויקבעו את תפיסת המותג שלכם בקרב הצרכנים.
  5. פיתוח ויישום אסטרטגיה לקידום המוצר: כלומר, הכנת התכנית השיווקית.

 

החוכמה היא למצוא את האיזון הנכון

החוכמה היא למצוא את האיזון הנכון (צילום: Benoit Daoust, shutterstock)

 

ועכשיו, נעבור לפרסומות

פרסום הוא כלי (שמורכב מכמה כלים) להפצת מסרים, מוצרים ושירותים באמצעות תקשורת המונים, להגברת המודעות בקרב לקוחות פוטנציאליים. הפרסום משמש גם להפצת מידע, עדכון בשינויים, שכנוע, השפעה על דעה והנעת הקהל לפעולה.

למעשה, פרסום הוא הפצת הבשורה שהעסק שלכם רוצה להפיץ. והנה הבשורה שלנו: הפרסום הוא חלק בלתי נפרד מתמהיל השיווק, הוא מתקיים כחלק מהוצאתה לפועל של התכנית השיווקית שלכם.

 

לפתרונות פרסום ושיווק מובילים התייעצו עכשיו עם צוות המומחים של b144

 

שיווק ופרסום: הבדלים עיקריים

למרות שמדובר בתהליכים חופפים בעלי מטרת על משותפת – הגדלת מכירות – ניתן לסכם בקצרה מספר הבדלים מהותיים בין שיווק ופרסום:

מטרות – השיווק הוא האופן שבו אתם משכנעים קונים פוטנציאליים שיש לכם את המוצר הנכון עבורם, הפרסום מתמקד ב – איך לבשר להם על קיומו של המוצר.

אופי הפנייה – תהליך הפרסום משתמש בתקשורת המונים כדי לפנות לקהלי היעד, בעוד ששיווק טומן בחובו שיטות אישיות ומדויקות יותר לתקשורת ישירה מול הצרכן.

אמצעים – אמצעי השיווק הנפוצים הם דיוור ישיר, טלמרקטינג, טעימות של מוצרים, מבצעים, הנחות, שיווק באמצעות תוכן וכן הלאה. כלי הפרסום המקובלים הינם יחסי ציבור למותג, בניית אתר, מודעות ברדיו ובעיתונות הכתובה, פרסומות טלוויזיה וכל פעולה המביאה לחשיפת המוצר אל התודעה הציבורית.

יעילות – הדעה הרווחת היא כי ערוצי השיווק השונים, הפרסונאליים, יעילים יותר – הם פונים לקהלי היעד הרלוונטיים באופן ישיר יותר. לעומתם, ערוצי הפרסום פורשים “מטריה” רחבה יותר, כלומר מכוונים לקהל יעד רחב, מבלי לשלוט בפרסונה ספציפית שנחשפת אליהם.

עלויות – מחירי הפרסום בערוצי המדיה ההמונית, למשל על מסכי הטלוויזיה, גבוהים יותר לרוב מעלויות שיווק שונות.

 

כן, גם הרדיו הוא כלי חשוב

כן, גם הרדיו הוא כלי חשוב (צילום: Zai Aragon, shutterstock)

 

איך עושים את זה נכון?

שיווק ופרסום משלימים זה את זה – היות והגברת המודעות (פרסום) מהווה צעד בונה לקראת הפעילות שנועדה לקדם את המכירה בפועל (שיווק). כדי להצליח בתהליך, כדאי להקפיד שכל השלבים ייעשו בתיאום ובסנכרון, יתאימו לאסטרטגיה השיווקית של העסק שלכם, למסר, לתדמית המוצר והארגון וכמובן – יעמדו בתקציב. שילוב נכון וחכם של שני הכלים הללו – הוא המפתח למימוש הפוטנציאל העסקי שלכם.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר