רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

מה זה טרגוט בפייסבוק? מילון המונחים

למדו את שפת הפרסום בפייסבוק ומצו את הפוטנציאל האדיר שלה

מאת: | זמן קריאה: 01:51 דק' | יוני 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

מה זה טרגוט בפייסבוק? מילון המונחים
כדי להגיע למטרה עלינו לסמן אותה

לפייסבוק חוקים משלה – וגם שפה שלה. מטרגוט ועד פילוח, הנה כמה ממושגי היסוד של פייסבוק כפלטפורמת פרסום לעסק שלכם:

 

טרגוט (Targeting)

נתחיל מהמילה הראשונה שהזכרנו: אתם כנראה כבר יודעים ש-Target זו מטרה, וכך גם המושג הזה מתייחס ל”קהל המטרה”. פייסבוק מאפשרת לנו להגדיר קהל מדויק ביותר לפרסומים שלכם – כל שעליכם לעשות הוא למצוא את הדרך האידאלית להגדיר את הקהל המטרה. התחילו בניסוח חופשי שלכם, והיעזרו באנשי מקצוע כדי לתרגם את המחשבה לקהל וכלים מדויקים.

כך תוכלו לטרגט נשים רווקות מעל גיל 40 שגרות בתל אביב, חרדים מטבריה עם ילדים, אומנים שלומדים במכללת ספיר או ספורטאים שעובדים כמאמני כושר, ואליהם להציע את השירותים הרלוונטיים שלכם.

 

נושאים אהובים ותחומי עניין

פייסבוק יודעת לנתח את הפעילות שלנו ברשת החברתית ולקבוע מהם תחומי העניין שלנו. ניתן לבחור לפרסם לקהל שלכם על פי תחומי העניין האלו, בהתאם לסוג השירות או המוצר שלכם.

תחומי העניין בפייסבוק רחבים מאוד וכוללים בין היתר: אופנה, מוזיקה, תרבות, קולנוע, בורסה, כלכלה, שיווק, אוכל, אלכוהול, ספורט, אלקטרוניקה, קמפינג ועוד. שוב, לפי תחומי עניין אלה, תוכלו להתאים בין המוצר או השירות שלכם לקהל הלקוחות הפוטנציאלי.

 

מטרגטים הצלחה בפייסבוק עם המומחים של B144

 

הכירו את ההרגלים והחלומות של הגולשים

הכירו את ההרגלים והחלומות של הגולשים (צילום: shutterstock)

רימרקטינג (Remarketing – שיווק מחדש)

זהו אחד הכלים היעילים ביותר של פייסבוק, המאפשר להציג פרסומים לאנשים שביקרו באתר שלכם או באתר אחר שרלוונטי לקהל שלכם. ניתן לעשות זאת באמצעות שתילת קוד שנקרא “פיקסל” באתר, ש”יצבע” כל מבקר ויציג לו את הפרסומים שלכם בשלב מאוחר יותר.

 

פילוח (Segmentation)

הגדרת קהל היעד למודעות שלכם. אפשר לפלח את הקהל על פי גיל, מין, תחומי עניין ועוד. מדובר ברובד נוסף, אשר מקדים את הטרגוט, שתוצאותיו יכוונו ויהדקו עוד יותר את הקהל שלכם ברשת.

 

ציון רלוונטיות (Relevance score)

דירוג של מידת ההיענות של אנשים למודעה שלכם. אם המודעה מתחרה עם מודעות נוספות על אותו הקהל – זו עם הציון הגבוה יותר גם תוצג יותר. הציון הזה נקבע על פי מידת המעורבות של הגולשים, מספר ההקלקות על המודעה או צפיות בסרטון.

 

קהלים דומים (Lookalikes audience)

אם יש לכם רשימה של כתובות מייל או מספרי טלפון של הלקוחות – תוכלו להזין אותה במערכת הפרסום ולייצר קמפיין המותאם לאנשים שדומים להם מבחינת ההתנהגות בפייסבוק. זוהי עוד דרך יעילה להגיע לקהל שקיים סיכוי גבוה יותר שיתעניין במודעה.

 

דומה אבל שונה - הקהל שלכם זקוק למיקוד

דומה אבל שונה – הקהל שלכם זקוק למיקוד (צילום: shutterstock)

 

 

התנהגויות (Behaviors)

פייסבוק מאפשרת לפלח את הקהל לא רק על פי תחומי העניין, אלא גם על פי ההתנהגות שלו. קטגוריה זו כוללת ימים מיוחדים בשנה (כמו ימי נישואים או יום הולדת של בן הזוג), אירועים אהובים, סוג הטלפון הנייד שהם משתמשים בו, רכישות שבוצעו בעבר ועוד. ימים ואירועים אלה יכולים להוות מקפצה שיווקית טובה עבורכם, עם פנייה מדויקת סביב תאריכים אלו.

 

קהל מעורבות בדף (Engagement Audience)

לאחרונה הוסיפה פייסבוק אפשרות להגדיר קהל יעד שכולל אנשים שהיו מעורבים בצורה כלשהי בעמוד העסקי שלכם – אלו יכולים להיות אנשים שהגיבו, שיתפו, שלחו הודעה לעמוד או פשוט ביקרו בו מיוזמתם. אליהם, תוכלו לבצע מעין שיווק חוזר (ראו סעיף רימרקטינג).

 

בדיקת A/B Testing

פייסבוק מאפשרת לבחון שתי גרסאות של המודעה כדי לבחור את הגרסה המוצלחת ביותר. ניתן להציג את המודעה לקהלים שונים, או לשנות חלקים שונים באותה המודעה.

לדוגמה: אם אתם עושים מכירה של בגדי מעצבים יד שנייה ברמת גן, תוכלו לבחון שני קהלים – על פי תחומי עניין, למשל נשים צעירות מאזור המרכז שמתעניינות באופנה, או על פי מיקום גאוגרפי – כל מי שנמצא ברדיוס של 3 קילומטרים ממקום המכירה וקיימת סבירות גבוהה יותר שירצה לקפוץ לביקור.

כך, תוכלו לבצע ניסוי וטעיה בנוגע לקהלים שלכם, למדוד אפקטיביות – ולהמשיך בתהליכי השיווק שלכם.

 

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר