רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

לחשוב מחוץ לקופסה: מה יש לעסק שלך ללמוד ממופעי החנוכה בעידן הקורונה

כך מפיקים מופע חנוכה מושקע גם בימי המגיפה - ואיך זה רלוונטי לעסק שלך. המדריך המלא ליצירתיות בדיגיטל

2020-11-30

https://digital.b144.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%99%d7%a9-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%9c%d7%9e%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%9e%d7%95%d7%a4%d7%a2%d7%99-%d7%94%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%9b%d7%94-%d7%91%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95/

מאת: | זמן קריאה: 01:25 דק' | נובמבר 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • עוד רגע מסתיימת לה שנת 2020, ומה אפשר ללמוד ממנה בכל הנוגע לשיווק העסק? נראה שהמסר העיקרי קשור להפתעה הגדולה שצצה לה השנה: הקורונה. הרי, אף אחד לא תיאר לעצמו שנלך בחוץ עם לוק של מנתחים כירורגיים מנוסים, עם מסכות ואלכוג'ל צמוד. לא דמיינו לעצמנו עולם שבו כל העסקים יכולים לעמוד מלכת ביום אחד, לא דמיינו סגר, או בידוד. למען האמת, איש לא חזה את כל זה – אז מה אפשר ללמוד מכאן? בשלוש מילים: לחשוב מחוץ לקופסא.

    לחשוב מחוץ לקופסא

    נכון, הקורונה הכתה בכל העולם בעסקים, זעזעה והרעידה את עולמם של עצמאיים ואילצה אותם לחשוב מחדש, להתאים את העסק לסדרי העולם החדש ולשנות, פחות או יותר, את הכל. הגמישות המחשבתית, היצירתיות, החשיבה המקורית – היו הכלים העיקריים שבעזרתם עסקים הצליחו לשרוד.

     

    לפצח את הנוסחה

    קחו לדוגמה את הפסטיגל. כבר 40 שנה, עולה מופע מושקע ומטורף בחנוכה, עם עשרות משתתפים – אמנים אהובים ושחקנים מהשורה הראשונה. לכאורה, במציאות הנוכחית, היה ברור שהמופע לא יכול להתקיים השנה. אלא שהמארגנים לא נכנעו בקלות. הם החליטו לפצח את הנוסחה, לקיים את המופע ויהי מה, והם עשו את זה בגדול.

    פרסונליזציה היא המפתח

    לרגל המעבר של המופע לדיגיטל, הומצא קונספט מקורי שמושתת כולו על פרסונליזציה. כל מי שקונה כרטיס למופע מקבל שם משתמש וסיסמה, שבאמצעותם הוא זוכה לגישה לחדרים אינטרקאטיביים ש"נפתחים" כחודש לפני האירוע. בכל חדר יש משחק אינטראקטיבי שהתוכן שלו קשור למופע.

    מופע אישי לכל ילד, בניית ציפייה ובעיקר חשיבה יצירתית על אף המגבלות

     

    צוברים נקודות

    במשחקים השונים באתר המופע, אפשר לצבור נקודות לקראת המופע. האמת היא, שזה מבוסס על תובנה פסיכולוגית חשובה, אנחנו אוהבים לצבור נקודות ולקבל "פרסים", אפילו אם הם וירטואליים. יותר מזה, כשאנחנו מקבלים פרסים זה יוצר אצלנו נאמנות למותג, כמו שתעדיפו לקנות ברשת שבה צברתם נקודות בכרטיס החבר שלכם, מאשר ברשת המתחרה.

    גם לכם כדאי לתת ללקוחות חוזרים אפשרויות להנחה או להעניק להם צ'ופרים שיהפכו את הרכישה החוזרת לכדאית יותר.

     

    לא משדרים מצוקה, להיפך

    אז מה קיבלנו? מופע אישי לכל אחד, בניית ציפייה, מיתוג מדהים, ואף לא רגע אחד של שידור מצוקה בנוסח: "רצינו להופיע אבל הקורונה תפסה אותנו לא מוכנים". להיפך, המסר שאנחנו מקבלים הוא של מופע מדהים שהולך להיות פה – והכל תוך ניצול ורתימה מלאה של הטכנולוגיה לטובת המופע.

     

    תהיו יצירתיים!

    נראה שהמסר הוא די ברור. אם החיים הם בחירה אחת גדולה, אז הקורונה אילצה אותנו לבחור בין קריסה לתנופת יצירה. עסקי קייטרינג מצאו את עצמם משווקים מגשי פיקניק וסלי אוכל ביתיים לימי הסגר. חנויות מצאו את עצמן בונות במהירות שיא חנות אונליין ומשווקות בכל הכוח. משרדי עובדים ביום אחד גילו עולם שלם של עבודה מרחוק תוך שמירת הפרודוקטיביות והאינטראקציה בין העובדים. כן, זה הזמן ליצירתיות, זה לא הזמן לאבד תקווה. ואם תחשבו מחוץ לקופסא, אפשר למצוא את הפיתרון, ואפילו להצליח בגדול.

     

     

  • דילוג לתוכן