רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

מה צריך לשאול לפני שמכינים סרטון שיווקי?

לפני שכותבים תסריט לצורך צילום הסרטון על העסק, צריך לענות על כמה שאלות פשוטות

מאת: | זמן קריאה: 01:12 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

מה צריך לשאול לפני שמכינים סרטון שיווקי?
סיפור טוב, הוא סיפור טוב

בניגוד לסרטי קולנוע, שנועדו לאפשר לנו לברוח לזמן מה מהצרות שלנו אל עולם דמיוני, לסרטון שיווקי יש מטרה שונה בתכלית – וגם יותר תכליתית. עם קצת מחשבה, ניתוח, הגדרה ולא נשכח – יצירתיות – גם אותם תוכלו לספר את סיפור התדמית שלכם בצורה הטובה ביותר

 

יש לך את זה במשפט אחד?

סרטונים מוצלחים מתבססים במידה רבה על הקשר עם הצופה. סרטים שיודעים לדבר בשפה של הצופים ככל הנראה יזכו לכבוש את ליבם. לכן, לפני שכותבים תסריט, חשוב לעצור לרגע ולהבין מיהו האדם שאתם מדברים אליו. לייצר ממש פרסונה שכוללת מגדר, גיל, תחומי עיסוק ועניין.

בשלב הזה חשוב להיפטר מהאמונה המוטעית ש”השירות שלי מתאים לכולם”. נסו לדבר אל אדם אחד שיתעניין יותר מכל במה שיש לכם להציע. ככל שתצליחו להיות יותר ספציפיים – כך תכווננו את כל הכלים שעומדים לרשותכם למסלול המדויק ביותר.

 

הסרטון עליכם, הפופקורן עלינו

הסרטון עליכם, הפופקורן עלינו (צילום: shutterstock)

 

מה אתה אומר בעצם?

סרטונים תדמיתיים מוצלחים הם כאלה שמצליחים להעביר את המידע הממוקד ביותר בזמן הקצר ביותר. לכן, חשוב להקדיש הרבה זמן דווקא לתמצות. אחרי שהבנתם מיהו הצופה, הבינו מהם התהליכים שמפעילים אותו – מה הוא רוצה, מה כואב לו, מה יכול לשפר את חייו. לאחר מכן, ודאו שהמסר שמנחה את הסרטון הוא זה שייתן לו את התשובה לשאלות האלו. ככל שתפנו יותר לרגש ופחות לחשיבה הרציונלית – כך תכבשו ביעילות את לב הצופה. זכרו שכולנו צופים בסרטים כדי לחוות ולהרגיש – גם אם מדובר בסרטים שאנחנו יודעים שמטרתם הבלעדית היא לשווק.

 

ליצירת סרטון התדמית המנצח שלכם פנו למומחים של b144

 

עם יד על הלב: מי אתם?

חתולים, נפילות, פספוסים – אלה חלק מהדוגמאות לתכנים עם פוטנציאל “לשבור את הרשת”. בחירה בתכנים מעניינים רק כדי לצבור ויראליות זו לכאורה הדרך הקלה להגדיל את מספר הצפיות, אבל אם הדגש יהיה על הרייטינג ולא על החיבור לצופה ולמותג – היעילות של הסרטון תרד, וודאי שלאורך זמן.

מחקרים מראים שלקוחות שמתחברים לערכי העסק ישתמשו בשירותיו בסבירות גבוהה יותר. לכן, צרו סרטון שימחיש מי אתם באמת ומהי הבשורה האמיתית של העסק שלכם. אותנטיות היא דבר שמרגישים בו מיד – לכן אל תנסו להיות משהו שאתם לא, אלא היו אתם הכי טובים שתוכלו.

 

קבלו השראה מהמובילים

חברות רבות מייצרות היום סרטוני מציאות וירטואלית (VR) אך בדרך כלל הדגש על הטכנולוגיה המרהיבה בא על חשבון העלילה. כשסמסונג רצו לפרסם את משקפי ה-VR שלהם לחג המולד, הם עשו זאת באמצעות מסע ב-180 מעלות בעולמו של סנטה קלאוס, עם עלילה מושקעת שתוכננה בקפידה.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר