רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

מוכרים ברשת? אלו 5 טרנדים שישפרו את הפעילות הדיגיטלית שלכם ב-2019

הכלים החדשניים שיהפכו את הדמיון למציאות

מאת: | זמן קריאה: 01:58 דק' | אפריל 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

עולם המסחר האלקטרוני (איקומרס) אף פעם לא עומד במקום. גם השנה, שורה של פיתוחים צפויים לשנות אותו מהקצה לקצה, להקל על המפרסמים ולשפר את חווית הרכישה:

האם וכמה תשתנה חווית הרכישה בשנה הקרובה?

 

1. מציאות רבודה

טכנולוגיית המציאות הרבודה, שמשלבת בין אמצעים ויזואליים וירטואליים לבין הסביבה האמיתית שלנו, הייתה הספתח לפיתוח משחקים כמו “פוקימון גו” שמאפשר למעריצי הסדרה “לראות” פוקימונים מצוירים בסביבה הקרובה שלהם, וגם לפיתוחים יותר ריאליים ושימושיים בתחום האיקומרס.

חושבים לקנות ספה חדשה אבל לא בטוחים איך היא תשתלב בסלון שלכם? במקום לאמץ את הדמיון, בקרוב פשוט תוכלו לצלם את הסלון ולהשתמש בטכנולוגיית המציאות הרבודה כדי לראות במו עיניכם כמה השילוב הזה מוצלח. כבר היום חברות כמו Warehouse D3 מאפשרות לעשות זאת וההערכה היא שהשנה יפותחו גם כלים שיאפשרו למדוד בגדים ותחפושות בצורה הזאת.

 

האם המציאות הרבודה תשנה את האופן שבו אנחנו קונים?

 

2. חיפוש קולי

העוזרות הווירטואליות בטלפונים החכמים רק הולכות ומשתדרגות בכל שנה – ולאט לאט אפילו לומדות לתקשר בעברית. במחקר של סוכנות הדיגיטל Taproom נמצא כי כיום כ-20 אחוזים מהחיפושים ברשת הם קוליים, אך על פי ההערכות, עד שנת 2020 יזנק המספר הזה ללא פחות מ-50 אחוזים.

איך זה משפיע על החנות הווירטואלית שלכם? חשוב להבין שבחיפוש קולי, אנשים מנסחים את מילות החיפוש בצורה שונה מאשר בכתב וזה אומר שגם האופן שבו אתם מנסחים את שמות המוצרים ואת התיאור באתר חייב להתאים לכך. נסו לשמור על תיאור קצר אך ממצה – ולהשתמש יותר בשאלות ובשפת דיבור.

ואם עוד לא הבנתם עד כמה העוזרות הווירטואליות הולכות להשתלט על העולם – שימו לב לזה: בסופרבול האמריקני ב-2018, קנתה אמזון את זמן הפרסום שכידוע נחשב לאחד היקרים בעולם, כדי לקדם את “אלכסה” העוזרת הווירטואלית של החברה. לטובת הפרסומת, גייסו באמזון כמה סלבריטאי על כמו גורדון רמזי, רבל ווילסון ואנתוני הופקינס. הפרסומת זכתה לפרסים ולשיתופים בכל העולם.

 

 

רוצים לשדרג את האתר שלכם ולהגדיל את ההכנסות ממנו?בואו לדבר על זה עם המומחים של B144>>

3. תהליך רכישה מותאם אישית

עוד מחקר של חברת Accenture מראה ש-73 אחוזים מהאנשים בוחרים לרכוש בחברות שמתאימות עבורם את תהליך הרכישה. מה זה אומר? אם לדוגמה יש לכם חנות וירטואלית של נעליים, בעמודי המוצרים אפשר לתת ללקוחות לבחור צבע ולראות את תמונת המוצר משתנה בהתאם. אם גולשים בילו הרבה זמן בבחינת מותג מסוים, אפשר כיום להשתמש באלגוריתם שיציג להם הצעות מאותו המותג בפעם הבאה שיבקרו באתר או לשלוח המלצות מותאמות אישית למייל.

מומחים מעריכים כי השנה תירשם עלייה גם בביקוש למוצרים בהתאמה אישית – בגדים שנתפרים בהתאם למידה, הוספת כיתוב או תמונות למוצרים בהזמנה וירטואלית ואפילו מערכות שיאפשרו לנו לעצב בעצמנו חולצה שנרכוש ברשת.

 

4. הבוטים ישתכללו ויצברו פופולריות

צ’ט בוטים, המאפשרים לעסקים לנהל שירות לקוחות ברשת באמצעות מערכות אוטומטיות הם לא דבר חדש, אבל כיום לא הרבה עסקים משתמשים בשירות היעיל הזה. על פי חברת הייעוץ גרטנר (Gartner), עד שנת 2020, כ-25 אחוזים מתהליכי שירות הלקוחות ברשת יופעלו במידה כזו או אחרת על ידי בוטים וירטואליים.

אלו למעשה מערכות חכמות שיודעות להשיב על שאלות נפוצות של לקוחות ולהפנות אותם לגורמים הרלוונטיים בארגון להמשך טיפול. על פי ההערכות, היכולות של הבוטים ילכו וישתכללו בשנה הקרובה – והם גם יהפכו זולים וזמינים יותר לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.

 

טוב, הם אולי לא נראים ככה – אבל הם רק הופכים מתוחכמים יותר ויותר

 

5. פחות מוצרים, יותר מנויים

שירותי מוזיקה, טלוויזיה וחדשות בתשלום צוברים פופולריות בעולם – אבל הם לא היחידים. הנתונים מראים כי תחום המנויים הדיגיטליים התרחב בכ-500  אחוזים בחמש השנים האחרונות וצפוי להמשיך ולצמוח גם השנה. זאת מכיוון שיותר עסקים מבינים ששווה יותר למכור שירות בתשלום חודשי כדי להבטיח הכנסה יציבה וקבועה. זהו שירות שמזוהה בעיקר עם ארגונים גדולים ומבוססים – אך גם בעלי עסקים קטנים ובינוניים יכולים לחשוב על הצעה ייחודית ויצירתית שתייצר הכנסה קבועה מהלקוחות הקבועים שלהם.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר