רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

מילון מונחים שימושי לפרסום הדיגיטלי

אתם חייבים להכיר את השפה המקצועית של עולם הפרסום באינטרנט, כדי להבין על מה מדובר

מאת: | זמן קריאה: 01:19 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

מילון מונחים שימושי לפרסום הדיגיטלי
הא-ב של הפרסום באינטרנט

מספיק לצפות ב”מד מן” כדי להבין איזו מהפכה עבר עולם הפרסום בעשורים האחרונים. העבודה של רבים מאנשי הפרסום כיום שונה בתכלית מזו שהייתה בעידן שבו העיתונים ושלטי החוצות היו הכלים החשובים. אחד היתרונות של העולם החדש הוא שכמעט כל אחד יכול לפרסם בעצמו, בעזרת מחשבה, יצירתיות וידע. הנה מילון המושגים שיעזור לכם בכך

 

אחוזי נטישה – מספר האנשים שביקרו באתר או בעמוד הנחיתה ועזבו מיד, מבלי להתעכב על התוכן. הנתון הזה עוזר לנו להבין האם תוכן האתר או הקמפיין מעניינים ורלוונטיים לגולשים או שיש מקום לשיפור.

 

בדיקת A/B Testing – כיום ניתן לפתור כל ויכוח באמצעות בדיקה קצרה ברשת. גם כשמנהלים קמפיינים דיגיטליים, כל פלטפורמת פרסום מאפשרת כיום לבחון סוגים שונים של קמפיינים ולראות איזה מהם הניב את התוצאות הטובות ביותר.

 

דברו עם הלקוחות אונליין, זה פשוט

דברו עם הלקוחות אונליין, זה פשוט (צילום: Lyubov Levitskaya, shutterstock)

 

הנעה לפעולה – זהו חלק הכרחי בכל קמפיין שבעצם נועד להוביל את הגולשים לשלב הבא שאתם רוצים שיגיעו אליו. הביטוי שלו יהיה לרוב כפתור בולט, בצבע שונה משאר הצבעים בקמפיין, עם הוראה פשוטה: “קנה עכשיו” / “התקשר” / “הורידו את האפליקציה”.

מעוניינים בפרסום אפקטיבי וממוקד לעסק שלכם? קבלו הצעה מהמומחים של b144
מערכת ניהול תוכן – כלי או תוכנה המאפשרים לנהל תוכן לאתרי אינטרנט, חנויות וירטואליות, מאגרי מידע מורכבים ועוד. במערכות ניהול התוכן המובילות ניתן למצוא בין היתר את WordPress, Joomla ו-Magneto.

 

עלות הקלקה (CPC) –ממוצע התשלום בעבור כל לחיצה על מודעה. זהו מדד חשוב שעוזר לנו להבין האם הקמפיין אפקטיבי ובעקבות כך, האם לבצע בו שינויים. לכך מצרפת גם עלות הליד (CPL) שמהווה מדד אפילו מדויק יותר לאיכות הקמפיין.

 

ניהול קהילה – זהו תפקיד חדש המרכז את המענה לפניות ברשתות החברתיות, מתן שירות לגולשים באתר ולמעשה ניהול של כל הדרכים להעניק שירות ללקוחות ברשת. מדובר כיום בתפקיד חשוב בשירות הלקוחות של העסק.

 

הנתונים יעזרו לכם להשתפר

הנתונים יעזרו לכם להשתפר (צילום: Dragon Images, shutterstock)

 

שיעור הקלקות (CTR) – אחד המדדים החיוניים להצלחה של הקמפיין הקובע את היחס בין מספר הפעמים שבהם המודעה הוצגה לבין מספר ההקלקות עליה בפועל. ככל שהמספרים האלה יהיו קרובים אחד לשני – כך הקמפיין ייחשב יעיל יותר. כך, אם לדוגמה אלף אנשים נחשפו למודעה, ושני אנשים בלבד לחצו עליה – בהחלט יש מקום לשיפור.

 

שיווק שותפים – חיבור שלכמה אנשים עם אינטרס משותף לשיווק המטרות שלהם ביחד באמצעות פרסום לינקים באתרים, בעמודים ברשתות החברתיות ובפלטפורמות נוספות. בדרך כלל נהוג לספק לשותפים לינק מיוחד העוקב אחר מספר ההפניות שהגיעו מהם לקמפיין.

 

תוכן שיווקי – בשונה מפרסומת, מטרתו העיקרית של התוכן השיווקי היא לא למכור, אלא לספק מידע שימושי ורלוונטי ללקוח הפוטנציאלי הקשור לערכי העסק. כך למעשה ניתן לשווק את העסק מבלי להשתמש בפרסום אגרסיבי.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר