רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

עוד לידים לעסק? 5 פעולות שיביאו לכם לקוחות חדשים בזמן קצר

אל תשבו בחיבוק ידיים – הנה כמה פעולות שתוכלו להתחיל לבצע כבר עכשיו ויביאו לעסק שלכם לידים חדשים

מאת: | זמן קריאה: 01:50 דק' | ספטמבר 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

החגים בפתח ורבים מהעסקים הקטנים חווים פתאום ירידה במכירות ובפעילות העסקית. דווקא משום כך זהו זמן נהדר לבנות אסטרטגיה שיווקית ולהתחיל לפעול כדי להביא לעסק לקוחות חדשים ולידים איכותיים. נצלו את השקט כדי לבדוק שהפרסום שלכם הוא חכם ויעיל, והשקיעו במקומות הנכונים. איך עושים את זה? בדיוק כך:

 

1. הכירו את הקהל שלכם

לפני שתעשו כל פעולה שיווקית, התחילו בניתוח הקהל שלכם. זה אולי נשמע לכם מובן מאליו, אבל כשתבדקו את הנתונים, ייתכן מאד שתופתעו. אז מי הם הלקוחות שלכם? האם הם בעיקר גברים, או אולי נשים? מה הגיל הממוצע שלהם? מאיפה הם בארץ ובמה הם עוסקים? מה התחביבים ותחומי העניין שלהם? ענו על כל אחת מהשאלות הללו והרחיבו ככל שתוכלו. ככל שתצליחו לאפיין ולקלוע יותר בתיאור הקהל שלכם כך תבינו למי אתם מכוונים – מהן הקבוצות בפייסבוק שבו הם חברים, מהם האתרים שבהם הם גולשים?

עכשיו עליכם להגדיר בהתאם את ערוצי הפרסום שבהם כדאי לכם להשקיע. האם הקהל שלכם באמת נמצא בפייסבוק או באינסטגרם? ביוטיוב או אולי בכלל בווייז? חשוב שתדעו. בהכללה, ניתן לומר שהקהל הממוצע בפייסבוק נע בין גילאי 24 עד 65 לערך. באינסטגרם נמצא קהל צעיר יותר, החל מנוער ועד גילאי 55. ביוטיוב תמצאו קהלים בגילאים שונים – בהתאם לסוג התוכן שמציגים הסרטונים (חובבי מוזיקה, צופים בוולוגים, למשל).

 

נסו להכיר ולאפיין לעומק את הקהל שלכם

 

2. תכננו את המשפך השיווקי שלכם

ברגע שאתם יודעים מי הקהל שאליו אתם פונים ובאילו ערוצים כדאי לפנות אליו – זה הזמן לבנות תכנית כיצד תוכלו לאסוף ממנו פרטים, על מנת להפנות אליו את הפרסומים שלכם לתהליך רכישה. בדרך כלל התהליך יכלול דף נחיתה או טופס התעניינות באתר שלכם.

כדי לשכנע את הקהל שלכם להשאיר פרטים תוכלו להעניק מתנה חינמית, מדריך כתוב או הרצאה קצרה מצולמת, או לחילופין לערוך הגרלה שווה במיוחד – דברים שיעניינו את קהל היעד וישכנעו אותו להשאיר פרטים.

 

רוצים לתת בוסט אמיתי לעסק שלכם? רכשו עכשיו חבילת פרסום לעסק במחיר משתלם במיוחד >> 

 

3. צרו תוכן איכותי שיצור מעורבות, תנועה ועניין

תוכן איכותי יגדיל את הקהל שלכם, ועל הדרך יצור נאמנות גבוהה יותר בקרב הקהל הנוכחי. תהליך השיווק באמצעות תוכן אינו תהליך מקוצר, אבל הוא מאד אפקטיבי לטווח הארוך. הרעיון הוא להצטייר כאוטוריטה בעלת ידע בתחום שלכם, ולמשוך קהל איכותי בזכות הידע שאתם חולקים.

התוכן שלכם יכול להגיע ככתבה שיווקית איכותית, כשאלון פלייבאז אינטראקטיבי או אפילו כסרטון מדליק עם פוטנציאל ויראלי. זה יכול להיות פוסט שמעורר מעורבות גבוהה (אם הוא מצחיק במיוחד, מרגש מאד, כולל סיפור אישי או מציג שאלה מסקרנת) או פעילות פייסבוק מקורית (“תייגו את כל מי שהייתם רוצים להעניק לו במתנה…”).

 

התוכן הוא המלך! התחילו לייצר תוכן איכותי שיעניין , יסקרן ויחדש

 

4. פרסמו בערוצים הרלוונטיים לקהל שהגדרתם

חשוב שתשמרו על שגרה ורצף של פרסום. החליטו מהי התדירות שאתם יכולים לעמוד בה, ותכננו מראש את הפוסטים והפרסומים שלכם.

אם זה בפייסבוק – כתבו מראש את כל הפוסטים לשלושת החודשים הבאים. היעזרו כמובן בלוח השנה כדי להתייחס לאירועים רלוונטיים כמו חגים, ימי זכרון וכדומה. אם זה באינסטגרם למשל, תוכלו ליצור בנק תמונות משלכם, שיעניין וישמור על אחידות עיצובית שמתאימה למותג שלכם.

 

5. שלחו ניוזלטר במייל ללקוחות שלכם

שמירה על קשר רציף עם הלקוחות חשובה במיוחד. ניוזלטר מאפשר לכם לפנות אליהם אישית, לעניין ולסקרן. כשבונים ניוזלטר חשוב להחליט מראש על תבנית קבועה פחות או יותר, לכתוב בצורה ממוקדת ומעניינת, ולהבליט את היתרונות שלכם לאורך הטקסט.

הכותרת של הניוזלטר עשויה לקבוע אם הלקוח יפתח אותו ויקרא או ימחק אותו מיד. לכן, הקפידו להשתמש בכותרות מושכות ומעניינות והתרחקו מקלישאות וממשפטים משומשים מדי. כמובן, חשוב שתאפשרו הסרה מרשימת התפוצה שלכם, בהתאם לחוק הספאם.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר