רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

עלויות שיווק באינטרנט – איך זה עובד באמת?

לראות או להקליק? זאת השאלה

מאת: | זמן קריאה: 01:44 דק' | ינואר 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

עלויות שיווק באינטרנט – איך זה עובד באמת?
אז איך באמת הכי נכון לחלק את תקציב הפרסום?

אם איש פרסום מ”מד-מן” היה נוחת לפתע בזמננו, לא היה לו מושג איך לבצע את עבודתו. הפרסום הדיגיטלי שינה את הענף הזה ללא היכר וגם את האופן שבו אנחנו משלמים על התוצאות. אז כדי לעשות שיווק דיגיטלי שגם מביא תוצאות מעולות – חשוב קודם כל להכיר את המושגים הבסיסיים שיעזרו להשקיע את התקציב שלכם בחוכמה.

 

מה זה CPC?

זוהי שיטה שבה תשלמו לפי מספר ההקלקות על המודעה שלכם באינטרנט (Cost Per Click).

בפרסום בגוגל לדוגמה, עלות ההקלקה היא הסכום שתוציאו בעבור כמות ההקלקות על הפרסומת שלכם. העלות נקבעת על בסיס שקלול של כמה גורמים, ביניהם כמות החיפושים של הביטויים שהגדרתם, השעות שבהן המודעה רצה ועוד. כשמפרסמים בגוגל, חשוב להבין שככל שתקבעו סכום גבוה יותר להקלקה – כך המודעה תוצג ליותר אנשים.

זוהי שיטה יעילה ליצירת קמפיין בגוגל או בפייסבוק, שמאפשרת לכם להיות בטוחים שתשלמו רק על הנעות מוצלחות לפעולה – כלומר, רק כשהגולשים יקליקו על המודעה, יתקשרו לבית העסק, או יבצעו פעולה שאתם רציתם שיבצעו. אם אף אחד לא ייכנס למודעה שלכם, אתם לא תשלמו דבר.

 

התייעצו עכשיו עם המומחים של b144 ליצירת קמפיין שאי אפשר להתעלם ממנו

 

אף אחד לא הקליק? לא תוציאו שקל

אף אחד לא הקליק? לא תוציאו שקל (צילום: shutterstock)

 

מה זה CPM?

ה-M בשיטת התשלום הזאת מגיעה מהמילה הלטינית Mille שפירושה “אלף”. כפי ששמה מרמז, אם תבחרו בגישה הזאת, תשלמו בעבור כל אלף חשיפות למודעה שלכם – כלומר בכל פעם שאלף אנשים ייחשפו לפרסום שלכם בפלטפורמות השונות. זוהי שיטה מקובלת בפרסום באתרי התוכן השונים, בגוגל, בפייסבוק ובאינסטגרם.

שיטת תשלום מסוג זה מתייחסת למודעות מסוג Display, כלומר מודעות באנר שמציגות סרטונים או תמונות באתרי התוכן השונים.

 

אתר B144 - מודעת CPM ברשת השותפים של גוגל

דוגמה למודעת CPM ברשת השותפים של גוגל

 

אז מה כל אומר על תקציב הפרסום שלי?

בדרך כלל, תשלום לפי קליק יתאים יותר לקמפיינים שבהם המטרה היא לייצר מכירות, לייצר לידים, לגרום לאנשים להוריד אפליקציה, או בכל מקרה אחר שבו היעד ברור מאוד וגם ניתן למדידה. תשלום לפי אלף חשיפות יתאים יותר למי שרוצה להשקיע במיתוג, להגביר מודעות למסר מסוים ולחלחל אותו לתודעה של כמה שיותר אנשים.

 

מוצר מהפכני שאף אחד עוד לא מכיר? שלמו לפי חשיפה כדי לעורר מודעות

מוצר מהפכני שאף אחד עוד לא מכיר? שלמו לפי חשיפה כדי לעורר מודעות (צילום: shutterstock)

 

בקידום ממומן בגוגל, מומחים מעריכים כי כשאתם בוחרים לשלם לפי הקלקות, המערכת של גוגל אדוורדס תבחר להציג את המודעה באתרים שהם לא בהכרח האיכותיים ביותר – אלא כאלה שמייצרים יותר הקלקות. דבר כזה עלול להשפיע על איכות הקהל שיקליק על המודעות שלכם. מנגד, אם תבחרו לשלם לפי חשיפות, התוכן ככל הנראה יוצג בפלטפורמות איכותיות יותר. אולם, חשוב לזכור כי זו רק תיאוריה שלא קיבלה אישור רשמי מגוגל.

בפרסום ממומן בפייסבוק, מפרסמים רבים בוחרים באופן גורף להשתמש ב-CPC (תשלום לפי הקלקה), אבל זו לא תמיד הגישה היעילה ביותר. גם כאן, אם אתם רוצים לעורר מודעות ולא למכור – אולי שווה דווקא להשקיע את התקציב בהצגת הקמפיין לכמה שיותר אנשים (כלומר תשלום לפי חשיפה).

 

וזהו?

כמובן שלא תמיד מוכרחים לבחור בין שתי הגישות. לפעמים הדרך הנכונה ביותר היא דווקא לשלב בין שתיהן. אם לדוגמה אתם משיקים מוצר חדש שאתם בטוחים שהוא יהיה הדבר הלוהט הבא, אבל אף אחד עוד לא מכיר אותו, נסו לייצר קודם כל קמפיין מודעות שבו תשלמו לפי חשיפה (CPM) ואחרי שהוא ירוץ במשך תקופה מסוימת, תוכלו לייצר עוד קמפיין מכירות שבו התשלום יהיה לפי הקלקה (CPC).

חשוב לזכור שאתם לא חייבים לנהל את התהליך הזה לבד. עדיף להתייעץ עם מומחים לפרסום ושיווק דיגיטלי, שיפיקו את המרב מתקציב הקידום הממומן בגוגל, או מהפרסום הממומן בפייסבוק. כך תוכלו לוודא שכל שקל שאתם משקיעים מנוצל בחוכמה.

 

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר