רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

עסק משפחתי מסורתי בעולם דיגיטלי: איך משיגים הצלחה?

כך גורמים לאמנות משפחתית בת דורות להצליח במציאות משתנה

מאת: | זמן קריאה: 01:17 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

עסק משפחתי מסורתי בעולם דיגיטלי: איך משיגים הצלחה?
הסוד הוא לאהוב את מה שאתה עושה

ששון כמיסה למד את אמנות עבודות העץ מאביו. ב-20 השנים האחרונות הוא מחזיק בעסק משלו וכעת חושף את כלי ההצלחה שלו: שירות, אמינות וחשיפת העסק הם לא קלישאות.

 

כך זה התחיל

האהבה לעץ בעסק המשפחתי הושרשה במשפחה על ידי אביו של ששון לפני יותר מחמישים שנה. “את העסק ירשתי מאבי”, הוא נזכר. “אנחנו שישה אחים והצטרפנו אליו עם הזמן. כיום כל השישה עובדים בעץ בכל מיני תחומים ונישות”. אצלו, הדרך התחילה בעיצוב פרגולות וגגות רעפים. היום גם חלק מהילדים שלו עובדים איתו ובין היתר בונה החברה גם צימרים, בתי עץ ופרויקטים גדולים.

העסק ממוקם במושב דלתון וממנו יוצאים הצוותים לרחבי הצפון לספק מגוון עבודות, רובן ככולן בעץ: פרגולות, בניית גגות רעפים, דקים, בנייה קלה, מחסנים מפנל מבודד, גדרות עץ ועבודות לתחזוקת העץ.

 

רהיטי עץ בגינה

סל שירותים רחב ומגוון בהתאמה אישית (צילום: shutterstock)

 

לאהוב את המקצוע

כיום, חברת כמיסה מפעילה שלושה צוותים המונים שלושה עובדים. כמיסה אוהב את העבודה שלו ומקפיד לא רק לנהל מלמעלה, אלא לעבוד עם הצוותים בשטח: “אני אוהב את העץ, את הטבעיות שלו. אני אוהב את היצירה בעץ, להיות שם בתהליך והכי אוהב את התוצאה בסוף – להסתכל ולדעת שיצרתי משהו בידיים שלי. אני גדלתי בעץ וקשור לעץ”, הוא מספר.

ה”אני מאמין” שלו עוזר לו להשיג תוצאות שהן לא טובות – אלא מצוינות. “זה לא מספיק שסיימת עבודה יפה. צריך לבנות ככה שזה יחזיק לאורך שנים, עם הקפדה על דיוק ופינישים”.

 

הפיניש שלנו הוא רק ההתחלה שלך – הירשם בחינם למדריך העסקי של b144

 

פינישים לעבודת עץ

הדיוק והפינישים – חלק חיוני ביותר בתהליך (צילום: shutterstock)

 

לא להפסיק ללמוד

כמיסה אמנם התחיל לעסוק בעץ עוד מילדות, אבל היום הוא מבין כמה חשוב ללמוד ולהתפתח כל הזמן. “אני רוצה כל הזמן ללמוד עוד ולהשתכלל. כל יום אני לומד משהו חדש בעבודה הזאת”, הוא מדגיש.

ולמי שרוצה להצליח כבעל עסק, יש לו טיפ חשוב ביותר: “תהיה אמין, תן שירות טוב ותדאג לשמור על אמינות בכל תהליך העבודה. לאורך זמן – זה מה שבאמת מחזיק את העסק”.

 

לא להזניח את הפרסום

כמיסה הוא בעל עסק מנוסה שמקפיד על שירות מצוין ללקוחותיו ועל עבודות ברמת הגימור הגבוהה ביותר. לכן, הוא מקבל לא מעט עבודה הודות להמלצות מפה לאוזן מלקוחות עבר שלו. “אם אתה עושה עבודה טובה, זה מתגלגל”, הוא אומר, אך מדגיש כי זה לא מספיק כדי לגרום לעסק לעבוד.

אחרי שבדק כמה אפיקי פרסום, הוא מצא את הדרכים היעילות ביותר בעבור העסק שלו: “אני מפרסם ב- b144  ויש לי גם דף פעיל בפייסבוק“, אמר. אלו כלים שעוזרים להתאים את העסק המסורתי לדרישות של עולם הדיגיטלי החדש ביעילות – ובקלות.

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר