רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב b144? להוספה

פידבק בקליק: למה כדאי לכם לעשות סקר לקוחות דיגיטלי?

מה חושבים עליכם? מסתבר שסקרים הם עדיין דרך יעילה לדעת את זה, אבל היום זה גם הרבה יותר קל לביצוע

מאת: | זמן קריאה: 01:44 דק' | | מערכת b144 דיגיטל

פידבק בקליק: למה כדאי לכם לעשות סקר לקוחות דיגיטלי?
קבלו פידבק ישיר מהלקוח

כולנו מכירים את הסקרים הטלפוניים – אותן שיחות טלפון בשעות היום או הערב שביקשו את דעתנו האישית בנושא מסוים. ובואו נודה על האמת: התגובה שלנו למול אותם נציגים נחמדים היא לרוב “לא תודה” כולל ניתוק הטלפון. אבל כיום, בעידן הדיגיטלי, האם הסקרים עדיין רלוונטיים? ואם כן, איך הם יכולים לספק לנו את המידע שיסייע, בסופו של דבר, לקידום העסק שלנו?

 

מההתחלה – מהו סקר?

סקר הוא אמצעי מדידה של תכונה או מאפיין כלשהו בקרב מדגם (קבוצה כלשהי מתוך האוכלוסייה), המאפשר לנו להכליל את הממצאים מהמדגם אל כלל האוכלוסייה באמצעים סטטיסטיים.

אחד מסוגי הסקרים השיווקיים המוכרים ביותר הוא הסקר הטלפוני ההמוני. אולם, בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה ברורה של מעבר לסקרים דיגיטליים/אינטרנטיים, וזה קורה מכמה סיבות עיקריות: עלויות נמוכות יותר של איסוף מידע, האפשרות להצגת תמונות, קטעי וידאו ואודיו ובחינת אלמנטים ויזואליים כמו תמונות ווידאו, תוכן פרסומי, לוגואים, צבעים, אריזות וכן הלאה. וגם, כי בכל זאת – אנחנו חיים ופועלים בעולם האינטרנט, על כל משמעויות הזמינות והנגישות הטמונות בו.

 

למה רק 4?

למה רק 4? (צילום: Ditty, shutterstock)

 

בעולם הדיגיטלי סקרים לא נעלמים, הם רק משנים צורה

אם בעבר, ביצוע מחקר שוק וסקר דעת קהל נחשבו לתהליכים עתירי משאבים והיו זמינים רק לארגונים וחברות גדולות – בעידן הרשתות החברתיות האפשרות לקבל משוב מעולם לא נראתה קלה יותר. כיום, כל בעל עסק קטן, בינוני או גדול יכול לבחון באמצעים דיגיטליים כיצד אנשים מדברים על מוצרים, מה הם מחפשים, כיצד הם מגיבים – ובכך למעשה להבין את השוק טוב יותר ולהפחית סיכונים.

למעשה, שוויו של שוק מחקרי השוק העולמי עומד על כ-40 מיליארד דולר (נכון לשנים האחרונות) – והוא רק הולך ועולה. על פי מחקרים, חברות המשתמשות בסקרי שוק בצורה שיטתית, מגדילות את הרווחים שלהן ב-15 עד 20 אחוזים מהרגע שבו הן מציבות כלים אלה במרכז תהליך קבלת ההחלטות שלהן.

 

כיכר העיר החדשה נמצאת ברשת

ישנם מספר סוגים של סקרים אינטרנטיים, המופצים באמצעות פלטפורמות שונות בהתאם לסוג המחקר ולקהלי המטרה:

  • פאנל אינטרנטי – סקר גדול (סקר ייעודי / סקר אומניבוס) בו המשיבים מביעים נכונות לקחת חלק ולהשיב על סקרים, ונרשמים מראש כחברים בפאנל.
  • דיוור אלקטרוני – סקר המופץ למאגר של כתובות דואר אלקטרוני המסופק על ידי מזמין המחקר (נערך לרב בקרב לקוחות).
    דיוור סלולארי – סקר המופץ באמצעות הודעות טקסט למאגר מספרי טלפון סלולארי. בהודעה לרב תהיה הפניה לשאלון ממוחשב באמצעות לינק.
  • מודעה/באנר – סקר המופץ באמצעות מודעות באתרי אינטרנט, פורומים, שטחי פרסום באפליקציות, שאלוני באזפיד, גוגל, מדיות חברתיות למיניהן, ואף QR-CODE אשר לחיצה עליהם מפנה לשאלון ממוחשב. ההפצה מתבצעת לרוב על בסיס פילוח מיקום המשיב, גילו, מינו ופרמטרים רלוונטיים נוספים.
  • A/B Test  בשיטות “עשה זאת בעצמך” – שימוש במחקרים בהם משווים תגובת קהל מצומצם יחסית לנוסחי מודעות או טקסטים שונים, ומשם ממשיכים לרמה הארצית.

 

היום הכי קל זה ברשת

היום הכי קל זה ברשת (צילום: View Apart, shutterstock)

 

ועדיין, יש יתרונות גם לסקרים מסורתיים

אז נכון, העולם הדיגיטלי מסתמך רבות על סטטיסטיקות, אחוזי פתיחה של דיוור במייל, כמות קליקים במודעה פרסומית, כמות לייקים ואפילו על כמות חיפושים במנועי חיפוש. אבל (!) סטטיסטיקה יכולה לתעתע, בעיקר מכיוון שמדובר במידע שאינו מפורש, אלא מידע שהוסק כתוצאה מהתנהגות מסוימת של הגולשים. לעומת זאת, סקרים כן יכולים לספק מידע מפורש ולגלות לכם מה הצרכנים באמת חושבים בנוגע לנושא מסוים. במקום לנסות ולהסיק אודות הרצונות של המשתמשים – פשוט תשאלו אותם ישירות באמצעות סקר!

אם כך, נראה שהילתו של סקר ההמונים יורדת בשנים האחרונות. אך במקביל, עולה השימוש במחקרים/סקרים זעירים על קבוצות מיקוד שונות ומגוונות הנמצאות בעיקר ברשתות חברתיות, ובניתוח יעילות של מודעות וקמפיינים על קהלים קטנים לפני ההחלטה על קמפיינים ברמה הארצית.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר