רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

פייסבוק לא אישרה את מודעת הפרסום שלכם? כך תעשו את זה נכון

4 סיבות אפשריות שאולי ישפכו אור על התעלומה

מאת: | זמן קריאה: 01:35 דק' | ספטמבר 2018 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

פייסבוק לא אישרה את מודעת הפרסום שלכם? כך תעשו את זה נכון
אז מה גורם לפייסבוק לפסול דווקא אתכם?

לממלכת פייסבוק יש קצב, אופי וחוקים שייחודיים רק לה. כדי לשגשג בתוכה, אנחנו מוכרחים לשחק לפי הכללים. בואו נבין למה פייסבוק לא מאשרת מודעות – ואיך להתגבר על כך:

  1. הכלל הראשון בפייסבוק הוא שלא מדברים על פייסבוק

אם תזכירו את המילה “פייסבוק” או כל הטיה שקשורה אליה או מזכירה אותה, המודעה שלכם תעבור על הכללים של הרשת החברתית וככל הנראה תיפסל. על פי ההערכות, פייסבוק בוחרת לעשות זאת משום שהיא לא מעוניינת שחברות יטענו לשותפות איתה, יעשו שימוש מסחרי בשם המותג שלה או יקשרו אותו עם פרסומים שהיא לא תומכת בהם או עומדת מאחוריהם.

 

רוצים לפרסם בפייסבוק ולצרף עוד לקוחות לעסק? פנו למומחים של B144

 

  1. “לפני”-ו”אחרי”

אחת האסטרטגיות הפרסומיות הבולטות ביותר היא הצגת תמונות של “לפני” ו”אחרי”. זו דרך מצוינת למכור לאנשים חלום ולהראות להם כמה יפים יהיו החיים שלהם אם רק יצרכו את המוצר את השירות שלנו. הבעיה היא שלתפיסת הרשת החברתית, פרסומות מהסוג הזה יכולות להוליך שולל את הגולשים, מכיוון שמדובר בהבטחה שלא תמיד אפשר לממש.

לכן החברה לא מאשרת באופן גורף פרסום מממן בפייסבוק שעושה שימוש בתמונות כאלה, גם לא בתמונות שנתפסות בעיניכם כאמינות. תמונות מהסוג הזה ניתן לראות בעיקר בפרסומות בנושא דיאטה, כושר, טיפולים קוסמטיים וניתוחים פלסטיים.

 

פייסבוק לא רואה בעין יפה השוואות מהסוג הזה

פייסבוק לא רואה בעין יפה השוואות מהסוג הזה (צילום: shutterstock)

 

  1. הבטחות גדולות

כפי שבטח הבנתם מהסעיף הקודם, פייסבוק מתייחסת בחומרה רבה לפרסומים עם הבטחות מוגזמות ובטח כאלה עם חשד להונאה או להטעיית הצרכן. לכן, מודעות בסגנון של: “השיטה שתעזור לכם להרוויח 10,000 שקלים תוך 48 שעות”, או “הדיאטה שתעזור לכם להשיל 10 קילוגרמים בשבוע”, ככל הנראה ייפסלו על הסף.

במקום להשתמש בהבטחות לא אמינות, נסו להציע ערך מציאותי יותר כשאתם מבצעים קידום ברשתות החברתיות – זה גם יעזור לכם באישור המודעה בפייסבוק וגם יחזק את האמון שלכם בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. אם לדוגמה אתם רוצים למכור דיאטה מוצלחת במיוחד, תוכלו לנסח את המודעה כך: “התוכנית שתשפר את הבריאות, את הגזרה ואפילו את מצב הרוח”.  

 

  1. אל תגיד לי מי אני

בשיווק ברשתות החברתיות, חשוב לדבר אל הקהל בגובה העיניים, אבל בפייסבוק לא אוהבים שהולכים עם זה רחוק מדי. לדוגמה, מודעה שמנוסחת כך: “נכון שאת מתה על שוקולד?” בהחלט עשויה להיפסל. זאת מכיוון שפייסבוק לא רוצה שנניח דברים מסוימים על הקהל שלנו וננתח את הגולשים יתר על המידה.

בדוגמה הזאת, עדיף לנסח כך את המודעה: “אוהבי שוקולד יתקשו להתנגד להמצאה החדשה שלנו”, ולהימנע מהשימוש במילה “את” או “אתה”. בנוסף, כדאי להימנע מכל ניסוח שיכול לרמוז על אחת מהתכונות הבאות אצל הקורא: גיל, עבר פלילי, נכות או מצב רפואי מיוחד, מצב כלכלי, חברות בארגון כלשהו, גזע, מוצא, דת או נטייה מינית.

 

לא להדביק תוויות לגולשים

לא להדביק תוויות לגולשים (צילום: shutterstock)

 

  1. ה”רשימה השחורה”

לפייסבוק יש רשימה ארוכה של תכנים שהיא לא מפרסמת בשום מצב. זוהי רשימת הנושאים האסורים בפייסבוק:

  • נשק, תחמושת וחומרי נפץ
  • מסמכים מזויפים
  • תוכנות ריגול, תוכנות זדוניות או ציוד מעקב
  • היכרויות למבוגרים בלבד
  • תרופות וסמים
  • מוצרי טבק
  • מוצרים למבוגרים בלבד
  • שירותי הלוואות במזומן
  • מוצרים או שירותים פיננסיים אסורים (כמו אופציות בינאריות ומטבעות מבוזרים)
  • מודעות המפלות נשים או מיעוטים
  • אלימות ותמונות מזעזעות
  • שפה וולגרית או גסויות

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר