רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

פייסבוק 101: לבנות מודעות בעצמכם זה קל יותר משחשבתם

כתבה ראשונה בסדרה שבה נדריך אתכם, צעד אחר צעד, לפרסום העסק שלכם בפייסבוק

2020-06-23

https://digital.b144.co.il/%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a1%d7%91%d7%95%d7%a7-101-%d7%9c%d7%91%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%a2%d7%a6%d7%9e%d7%9b%d7%9d/

מאת: | זמן קריאה: 02:25 דק' | יוני 2020 | מערכת B144 דיגיטל |

  • חלק מלהיות עצמאי בעל עסק זה לדעת לעשות קצת מהכל. קצת חשבונות, קצת צילומים, קצת ניהול לקוחות, וגם קצת קידום ושיווק של העסק (ויש שיאמרו – הרבה מזה). אם יש לכם עמוד פייסבוק עסקי, אבל אתם לא בטוחים למה צריך קידום ממומן ואיך עושים את זה, הכתבה הזו תעשה לכם סדר.

    נתחיל מהבסיס, למה להשתמש במודעות ממומנות?

    כשאתם כותבים פוסט ומפרסמים אותו בצורה אורגנית, הוא מגיע לתפוצה מינימלית בלבד (משהו כמו 10% לכל היותר מכל מי שעשה לייק לעמוד שלכם). לכן, אם אתם רוצים להשיג יותר חשיפה לעסק, יותר לקוחות, יותר המרות לדף נחיתה או כל דבר אחר, הכלי הטוב והמומלץ ביותר הוא מודעות פייסבוק ממומנות. מודעות ממומנות הן הכלי היחיד שמאפשר לכם להגיע לקהל חדש, כזה שלא שמע עליכם ועל העסק שלכם מעולם.

    מסך פייסבוק ממגנט

    מודעות פייסבוק ממומנות הן כלי מעולה להשגת חשיפה, המרות ולידים לעסק.

    איך עושים את זה?

    בהמשך סדרת הכתבות ניגע בתהליך כולו, הפעם נתמקד בפתיחת חשבון מודעות ובסוגי המודעות השונים.

    שלב ראשון: מציבים מטרה

    קודם כל, לפני שיוצרים מודעה או קמפיין, מציבים מטרה: מה אתם רוצים להשיג בקמפיין שלכם? האם רק חשיפה למותג, או אולי שיווק של מוצר או שירות חדש? האם המטרה היא שהגולשים יקליקו על קישור ויכנסו לדף נחיתה? המטרה חייבת להיות ברורה לפני שמתחילים את התהליך.

    שלב שני: קריאייטיב

    אחרי שהמטרה ידועה, זה הזמן לקריאייטיב. כתבו 2-3 מודעות לפחות, שיהיו מעניינות, מושכות ומסקרנות (תוכלו לקרוא עוד טיפים על יצירת מודעה מוצלחת כאן). צרו ויז'ואל מתאים – גם הוא צריך להיות מסקרן ומושך. שימו לב לכלל חשוב: אסור שאחוזי הטקסט בתמונה יעלו על 20%. אחרי שיצרתם את התמונה לויז'ואל מומלץ לבדוק אותה בכלי הזה, כדי לוודא שאחוזי הטקסט בה מתאימים למודעת פייסבוק.

    שלב שני יצירת קריאייטיב

    שלב שלישי: יאללה, לעבודה.

    זה הזמן ליצור קמפיין במנהל המודעות של פייסבוק. איך מגיעים אליו? נכנסים לפייסבוק דרך המחשב ולוחצים על המשולש הקטנצ'יק משמאל למעלה. נפתח לכם תפריט, תבחרו "נהל/י מודעות". יפה, עכשיו אתם בפנים.

    הקליקו על חשבון המודעות שלכם. אם אין לכם חשבון מודעות, ככה תפתחו אחד (אם כבר יש לכם, אתם מוזמנים לדלג לשלב הבא)

    שלב רביעי: יצירת חשבון מודעות

    1. בסרגל שמצד ימין, לחצו על התפריט כלים עסקיים> הגדרות העסק > חשבונות > חשבון מודעות.
    2. לחצו על 'הוסף חשבון מודעות' ולאחר מכן 'צור חשבון מודעות חדש'.
    3. בהמשך תתבקשו להזין פרטים ואמצעי תשלום.

    שלב רביעי יצירת חשבון מודעות

    שלב חמישי: יצירת קמפיין ובחירת סוג המודעה הרצוי

    יפה, עכשיו יש לכם חשבון מודעות. ממשיכים לשלב הבא: קמפיין חדש. בטבלה הגדולה והמלחיצה מעט שלפניכם, אתם צריכים להיות בעמודת "קמפיינים". מימין יש כפתור ירוק ובולט וכתוב עליו "צרי" או "צור". לחצו עליו כדי להתחיל ליצור את הקמפיין שלכם.

    אחרי שתתנו שם לקמפיין (מומלץ לתת שם ברור שאחר כך שתבינו באיזה סדרת מודעות מדובר), תתבקשו להכריע לגבי מטרת הקמפיין. מה זה אומר?

     

    קיימים מספר סוגים של מודעות פייסבוק. אלו סוגי המודעות שהכי חשוב שתכירו:

    • תפוצה – כשהמטרה היא ליצור מודעות למותג שלכם בלבד, אתם יכולים לבנות מודעת תפוצה. במצב כזה, פייסבוק תציג את המודעה שלכם למספר המירבי של אנשים. הדגש פה הוא על כמות, לאו דווקא איכות (כלומר, לאו דווקא קהל איכותי, אלא קהל רב). אסטרטגיה אפשרית אחת היא, להתחיל בקמפיין תפוצה ולהגיע להרבה אנשים, ולאחר מכן, כשהקהל כבר נחשף למותג שלכם, להמשיך בסוגי קמפיינים אחרים.
    • מעורבות בפוסט (אינגייג'מנט) – מדובר בסוג מודעה פופולרי מאוד, כשהמטרה היא ליצור מעורבות אצל הקהל: לייק, שיתוף או תגובה. התשלום לפייסבוק הוא בעצם פר כל מעורבות כזו. הקמפיין הזה מתאים למי שלא רוצה רק חשיפה למותג שלו, אלא ממש לגרום לקהל להגיב בפעולה. אפשר לומר שיש כאן עליית מדרגה מהחשיפה.
    • תנועה (טראפיק) – קמפיין תנועה הוא קמפיין שהמטרה שלו הוא שאנשים ילחצו על לינק כלשהו ויגיעו לאתר שלכם, לדף הנחיתה, או אפילו לעמוד אחר בפייסבוק. שימו לב, השימוש בקמפיין תנועה יהיה יעיל ויעבוד הרבה יותר טוב אם יש לכם פיקסל של פייסבוק (מעין קוד שאתם מטמיעים באתר שאליו אתם רוצים שיגיעו, שיכול לזהות מי נכנס ולבנות לכם קהל בהתאם).
    • יצירת לידים – קמפיין שמשמש כדי לאסוף לידים, פרטים של לקוחות שמתעניינים בהצעה שלכם, או רוצים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם. בקמפיין לידים אתם לא צריכים דף נחיתה, פייסבוק יוצרת עבורכם טופס לידים מובנה, חלקו כבר מלא באופן אוטומטי (כי הרי פייסבוק מכירה את הפרטים שלנו). הגולש רואה את המודעה, לוחץ על הכפתור ומועבר לטופס הליד. שם הוא יכול להשאיר שם וטלפון, ולחזור לגלוש בפייסבוק להנאתו.

    כדאי לדעת שבגלל שיש מעט מקום לפרטים במודעה, לעתים הלידים פחות איכותיים, אבל הקמפיין הזה הוא טוב כבסיס לאיסוף שמות ופרטים, את שאר העבודה תצטרכו לעשות בשיחות מכירה טלפוניות.

    רוצים לחסוך זמן יקר? תנו למומחים של 144B לבנות לכם קמפיין מקצועי ומנצח בפייסבוק!  

    לסיכום, תהליך בניית מודעה ממומנת בפייסבוק הוא אמנם לא קצר, אבל אפשר בהחלט ללמוד איך לעשות זאת בעצמכם. אחרי שתחליטו על מטרת הקמפיין ותצרו מודעה עם קריאייטיב, תוכלו לדעת שהשלב הראשון בתהליך הסתיים בהצלחה, אז, תנו לעצמכם טפיחה קטנה על השכם!

  • דילוג לתוכן