רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

פרסום בגוגל AdWords – המדריך המלא לעסקים

כך תרתמו את מנוע החיפוש החזק בעולם לטובתכם

מאת: | זמן קריאה: 01:48 דק' | ינואר 2019 | מערכת B144 דיגיטל | שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר

פרסום בגוגל AdWords – המדריך המלא לעסקים
פרסום ממוקד ואפקטיבי עם שיטת תשלום מהפכנית

מחקר של חברת TNS Global מראה ש-92 אחוזים מהישראלים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל.  עכשיו בואו נבין איך משתמשים במותג העל הזה כדי להגדיל את החשיפה שלכם ברשת:

 

מה זה גוגל Adwords?

גוגל אדוורדס שינתה לחלוטין את חוקי המשחק בהקשר של פרסום ברשת. כך, במקום לשלם סכומים מנופחים על מודעות שלא ברור אם יעבדו, קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם לקבוע כמה תשלמו על כל הקלקה על המודעה או על כל אלף חשיפות – מבלי לחייב אתכם בתשלום מינימלי כלשהו. הפרסום בגוגל מספק גם כלים מתקדמים למעקב ולבקרה – כדי לשפר את המודעות בכל עת ולהגביר את היעילות שלהן.

 

איפה רואים את המודעות האלו?

פרסום ממומן בגוגל מאפשר לכם להציג את המודעות שלכם במגוון פלטפורמות פופולריות. המודעות יכולות להיות מוצגות בתוצאות החיפוש בגוגל  – במקום בולט וגבוה שאי אפשר להתעלם ממנו, או בשטחי פרסום שמוצגים באתרים שחברים ברשת התוכן של גוגל. הבחירה כמובן מצויה בידכם, אך חשוב להכיר לעומק את שתי האפשרויות האלו כדי לקבל החלטה מושכלת.

 

התקדמו לקמפיין ממוקד בגוגל שישיג לכם תוצאות – ולקוחות

 

איך בונים קמפיינים ממומנים לפרסום במנוע החיפוש של גוגל?

הפרסום בגוגל מתבצע בצורה של מכירה פומבית – המערכת בוחרת אילו מודעות להציג ובאיזה מיקום בתוצאות החיפוש, על בסיס כמה מאפיינים:

  • הסכום המרבי שביקשתם לשלם על קליק או על חשיפה
  • ציון האיכות שנתנה המערכת למודעה שלכם
  • איכות דף הנחיתה ורמת הרלוונטיות של מילות המפתח לקמפיין שלכם

 

מחקר הוא השלב הראשון והחשוב ביותר

מחקר הוא השלב הראשון והחשוב ביותר (צילום: shutterstock)

 

כדי לייצר קמפיין יעיל בקידום ממומן, ראשית יש לבצע מחקר מילות מפתח ולמצוא את המילים הרלוונטיות ביותר לקמפיין. אלו המילים שיפנו לקמפיין שלכם כשאנשים יחפשו אותן בגוגל. כדי לנצל את התקציב בצורה הטובה ביותר, עדיף לבחור במילים שמתאימות לתחום העיסוק שלכם, שמחפשים אותן בהיקף סביר ושהתחרות עליהן לא גדולה מדי.

כשמנסחים את הטקסט לקמפיין בגוגל, מומלץ לשלב בתוכו את מילות המפתח שהגדרתם. אם אתם מפרסמים על בסיס כמה קבוצות של מילות מפתח – צרו כמה גרסאות למודעה – כאשר כל גרסה תתייחס באופן מדויק למילים שהגדרתם.

 

מה זה פרסום ברשת השותפים של גוגל?

רשת השותפים של גוגל מאפשרת לפרסם במנועי חיפוש אחרים שמשתפים פעולה עם ענקית החיפוש, לרבות NetScape, ASK ו-AOL וגם באתרים שאינם מנועי חיפוש. בפרסום באתרים אלו, מודעת החיפוש היא בעצם באנר שלא מוצג על בסיס מילות מפתח, אלא על פי הרלוונטיות לתוכן האתר עצמו. זוהי דרך יעילה להגיע לקהלים נוספים שלא בהכרח יחפשו את מילות המפתח במנוע החיפוש.

היתרון בפרסום באתרים אלו טמון גם בשימוש במודעות Display, כלומר מודעות שיכולות להציג תמונות או סרטונים. בדרך זו תוכלו להציג מוצרים אטרקטיביים שמצטלמים טוב ומושכים את העין.

סוג הקניה של מודעות ברשת התוכן של גוגל שונה במעט מרשת החיפוש ומתבצע בשיטת תשלום של CPM, כלומר תשלום בעבור 1,000 חשיפות במקום תשלום פר הקלקה שנהוג ברשת החיפוש (CPC).

 

מודעות דיספליי מאפשרות להציג גם תמונות וסרטונים

מודעות דיספליי מאפשרות להציג גם תמונות וסרטונים (צילום: shutterstock)

 

אז איפה לפרסם?

הבחירה בין פרסום במנוע החיפוש של גוגל לבין פרסום באתרים ברשת השותפים של גוגל, תלויה במידה רבה במטרת הקמפיין ובמה שאתם מפרסמים. אם לדוגמה אתם מפרסמים מוצר שאינו מוכר וסביר שאנשים לא יחפשו מילים שקשורות אליו, ייתכן כי מודעת דיספליי תתאים יותר. מודעות מהסוג הזה יתאימו גם למוצרים שמבחינה ויזואלית יעבדו טוב יותר.

גם התקציב משחק כאן תפקיד משמעותי. מודעות במנוע החיפוש תהיינה זולות יותר ממודעות דיספליי ברשת השותפים של גוגל. בנוסף, הנתונים מראים כי פרסום במנוע החיפוש של גוגל יעיל יותר לקידום שירותים ומוצרים ספציפיים שאנשים מחפשים כמו “חנות צילום ביבנה”, או “מדריך צלילה באילת”.

עם זאת, הדרך הטובה ביותר להבטיח תוצאות אפקטיביות היא לשלב בין שתי הפלטפורמות האלו. כך תוכלו לבחון את יעילות הקמפיין בכל אחת מהדרכים ולמצוא את הגישה שמשרתת בצורה הטובה ביותר את המטרה שלכם.

 

שיתוף באמצעות דואר אלקטרוני שיתוף בפיסבוק שיתוף בטווטר